Články / Reporty

Bolest, která neodchází (Waxahatchee)

Bolest, která neodchází (Waxahatchee)

Jiří Mališ | Články / Reporty | 29.09.2017

Sestry Crutchfieldovy se v Kodani vyznají. Po menších koncertech v Nørrebro a Amager se jim konečně podařilo získat dostatečné publikum na okupaci rockového sousedství Vesterbro a zavítaly do malého sálu domu Vega. Pozornosti se jim dostalo i od předních dánských médií a na koncert zavítaly bezmála dvě stovky diváků.

Allison Crutchfield nehraje jen druhé housle po boku své slavnější sestry Katie a pod vlastním jménem má sólový projekt. Na společném turné pak vychází najevo, že moc rozdílů mezi nimi nenajdete. Písně Waxahatchee a Allison Crutchfield jsou podobné jako vejce vejci, co taky čekat od dvojčat? Ze sedmi dobře napsaných, ležérně zahraných písní nejvíce vyčnívala závěrečná a nejznámější Dean’s Room. Vystoupení chyběla energie nebo spojení s publikem a na úvod středečního večera to vypadalo, jako by všichni byli moc unavení.

Katie Crutchfield v čele Waxahatchee tak před sebou měla nelehký úkol, který chytla za dobrý konec. Pomalá, emotivní Recite Remorse zdvořile probudila ze spánku a v následující Silver vyvolala vzpomínky na altrockovou emo scénu z konce minulého tisíciletí. I na letošním albu Out in the Storm jsou slyšet náznaky Jimmy Eat World nebo American Football v době jejich největší slávy a tomu odpovídalo i složení obecenstva. Věkový průměr kolem pětatřiceti značil, že teenagerskou vzpurnost vystřídala melancholie vztahových problémů, bolesti dospívání jsou na celý život. Slibný začátek vystřídala nuda a jalová prezentace nepomáhala chytrým textům.

Sál se z poloviny vyprázdnil během čekání na přídavek. Písně z předloňského alba Ivy Tripp, La Loose a Under the Rock, vyšuměly ještě před dozněním a největším vzrušením večera tak bylo dobíhání autobusu. Waxahatchee zůstávají kapelou, kterou je dobré slyšet z nahrávky - během deštivých podzimních dnů skladby jako Sparks Fly vyniknou nejlépe. My si ale v Kodani užíváme babí léto a o víkendu si zajdeme na nějaký taneční synthpop.

Info

Waxahatchee (us) + Allison Crutchfield (us)
29. 9. 2017, Vega - Ideal Bar, Kodaň

foto: Sara Lindbæk

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Ve zvukové krajině labyrintu Faunu (Faun festival)

Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024

Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...

Poslední nádech (Bendik Giske)

Julia Pátá 15.04.2024

Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...

Hřejivý folk chladne a tmavne (Tábor + Cardo & Decumanus)

Kryštof Kočtář 13.04.2024

Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý 12.04.2024

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.

Od tance ke smyslovému přetížení (Jednota v noci)

Dominik Polívka 08.04.2024

Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.

Laciné kostýmy, vytříbené kytary (Devil Master)

Marek Hadrbolec 08.04.2024

Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.

Strejc is not děd! (Hentai Corporation)

Kryštof Kočtář 02.04.2024

Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.

Paprsky v mlze (Bohren & der Club of Gore)

Kryštof Kočtář 31.03.2024

Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.

Dvě světla na konci deště (Kaleida + Viah)

Tomáš Jančík 28.03.2024

I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.

Swag a dechberoucí sexappeal (Annet X & NobodyListen)

waghiss666 24.03.2024

Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace