Jiří Mališ | Články / Reporty | 29.09.2017
Sestry Crutchfieldovy se v Kodani vyznají. Po menších koncertech v Nørrebro a Amager se jim konečně podařilo získat dostatečné publikum na okupaci rockového sousedství Vesterbro a zavítaly do malého sálu domu Vega. Pozornosti se jim dostalo i od předních dánských médií a na koncert zavítaly bezmála dvě stovky diváků.
Allison Crutchfield nehraje jen druhé housle po boku své slavnější sestry Katie a pod vlastním jménem má sólový projekt. Na společném turné pak vychází najevo, že moc rozdílů mezi nimi nenajdete. Písně Waxahatchee a Allison Crutchfield jsou podobné jako vejce vejci, co taky čekat od dvojčat? Ze sedmi dobře napsaných, ležérně zahraných písní nejvíce vyčnívala závěrečná a nejznámější Dean’s Room. Vystoupení chyběla energie nebo spojení s publikem a na úvod středečního večera to vypadalo, jako by všichni byli moc unavení.
Katie Crutchfield v čele Waxahatchee tak před sebou měla nelehký úkol, který chytla za dobrý konec. Pomalá, emotivní Recite Remorse zdvořile probudila ze spánku a v následující Silver vyvolala vzpomínky na altrockovou emo scénu z konce minulého tisíciletí. I na letošním albu Out in the Storm jsou slyšet náznaky Jimmy Eat World nebo American Football v době jejich největší slávy a tomu odpovídalo i složení obecenstva. Věkový průměr kolem pětatřiceti značil, že teenagerskou vzpurnost vystřídala melancholie vztahových problémů, bolesti dospívání jsou na celý život. Slibný začátek vystřídala nuda a jalová prezentace nepomáhala chytrým textům.
Sál se z poloviny vyprázdnil během čekání na přídavek. Písně z předloňského alba Ivy Tripp, La Loose a Under the Rock, vyšuměly ještě před dozněním a největším vzrušením večera tak bylo dobíhání autobusu. Waxahatchee zůstávají kapelou, kterou je dobré slyšet z nahrávky - během deštivých podzimních dnů skladby jako Sparks Fly vyniknou nejlépe. My si ale v Kodani užíváme babí léto a o víkendu si zajdeme na nějaký taneční synthpop.
Waxahatchee (us) + Allison Crutchfield (us)
29. 9. 2017, Vega - Ideal Bar, Kodaň
foto: Sara Lindbæk
Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024
Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...
Julia Pátá 15.04.2024
Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...
Kryštof Kočtář 13.04.2024
Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.
Jakub Veselý 12.04.2024
Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.
Dominik Polívka 08.04.2024
Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.
Marek Hadrbolec 08.04.2024
Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.
Kryštof Kočtář 02.04.2024
Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.
Kryštof Kočtář 31.03.2024
Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.
Tomáš Jančík 28.03.2024
I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.
waghiss666 24.03.2024
Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.