Andrea Morávková | Články / Reporty | 07.12.2012
Super Tuzex Bros. Tihle kluci s obráceným křížem ve znaku se zřejmě stylizují do jemnější verze satanistického rocku. Jak jinak chcete vysvětlit přítomnost Beetlejuice (ďábelsky vyhlížejícího baskytaristy) a postavu frontmana, který se zpěvem blíží lecčemu od Placeba až po Marilyna Mansona. A hlasový projev spolu s rudými světelnými prvky dokázal vytvořit potřebnou před-lůnovskou atmosféru, ne-li přímo fanatický stav, naštěstí bez vyřezávání pentagramů do kůže. Super Tuzex Bros navodili pocit, že se jedná o záměrný kontrast k tomu, co má přijít. Zazněly skladby jako LALA nebo Kill, Kill Me a ďáblova pára, jak se zpívá v jedné jejich písničce, byla natolik patrná, že obarvila na černo všechno okolo.
Okolo deváté pronikl na pódium svěží modrý vánek v podobě chladivého Lůna. Veškerý strach z ex-khoibovských pocitů a reminiscencí se podařilo zaplašit už při prvních tónech. Dobře, podobnost tam je, ovšem nic to nemění na tom, jak magicky LUNO působí. LUNO – jak příznačné jméno pro projekt, jehož zpěvačka odešla z předchozí kapely právě kvůli nastávajícímu mateřství. Jednoduchost a čistota hlasových linií Emy Brabcové zastavily časoprostor a uvedly publikum do stavu hypnózy. Jestliže sama kapela si přivlastňuje žánrovou škatulku „psychopop“ s prvky „elektropopu“, je to trefné. Koncert paradoxně začal skladbou Wrong Start a pokračoval v lahodném tempu skladbou Her Sex Code, kde Eminy polopokleky v sukýnce držely publikum ve stavu „čistého vnímání“. Zazněly i věci jako This Is the Fake nebo Zeroth. Čtveřice se celkem striktně držela playlistu nového alba a dotáhla to až do konce s postupnou jemnou gradací. Ema Brabcová místy příjemně zajela do bratrských vod elektra a do zátočin à la Khoiba, když v některých polohách silně připomínala etérickou Lou Rhodes z Lamb. Hudba LUNO je postavená nejenom na míchání stylotvorných prvků, ale i na jasných tklivých textech, které celku dodávají potřebnou dávku melancholie.
Potom, co bylo debutové eponymní album zařazeno mezi „25 nejlepších českých alb roku 2011“ a vyhlášeno jako „9. nejlepší česká deska roku 2011“, doufejme, že nová nahrávka Zeroth popluje stejným směrem. Vystoupení v Roxy útočilo na všechny druhy emocí podobně jako nové album, které se může zdát zpočátku těžší, ale postupně přechází do stavu beztíže. I když by se dalo říct, že muzika Luno je určena uzavřeným lidem, věřím, že po úterním křtu mu na chuť přijdou i jedinci extrovertnějšího ražení. Žádná negace – jen hudba! A to sakramentsky dobrá.
LUNO
4. 12. 2012, Roxy, Praha
Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024
Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...
Julia Pátá 15.04.2024
Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...
Kryštof Kočtář 13.04.2024
Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.
Jakub Veselý 12.04.2024
Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.
Dominik Polívka 08.04.2024
Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.
Marek Hadrbolec 08.04.2024
Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.
Kryštof Kočtář 02.04.2024
Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.
Kryštof Kočtář 31.03.2024
Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.
Tomáš Jančík 28.03.2024
I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.
waghiss666 24.03.2024
Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.