Články / Reporty

Chladivé lůno/LUNO

Chladivé lůno/LUNO

Andrea Morávková | Články / Reporty | 07.12.2012

Super Tuzex Bros. Tihle kluci s obráceným křížem ve znaku se zřejmě stylizují do jemnější verze satanistického rocku. Jak jinak chcete vysvětlit přítomnost Beetlejuice (ďábelsky vyhlížejícího baskytaristy) a postavu frontmana, který se zpěvem blíží lecčemu od Placeba až po Marilyna Mansona. A hlasový projev spolu s rudými světelnými prvky dokázal vytvořit potřebnou před-lůnovskou atmosféru, ne-li přímo fanatický stav, naštěstí bez vyřezávání pentagramů do kůže. Super Tuzex Bros navodili pocit, že se jedná o záměrný kontrast k tomu, co má přijít. Zazněly skladby jako LALA nebo Kill, Kill Me a ďáblova pára, jak se zpívá v jedné jejich písničce, byla natolik patrná, že obarvila na černo všechno okolo.

Okolo deváté pronikl na pódium svěží modrý vánek v podobě chladivého Lůna. Veškerý strach z ex-khoibovských pocitů a reminiscencí se podařilo zaplašit už při prvních tónech. Dobře, podobnost tam je, ovšem nic to nemění na tom, jak magicky LUNO působí. LUNO – jak příznačné jméno pro projekt, jehož zpěvačka odešla z předchozí kapely právě kvůli nastávajícímu mateřství. Jednoduchost a čistota hlasových linií Emy Brabcové zastavily časoprostor a uvedly publikum do stavu hypnózy. Jestliže sama kapela si přivlastňuje žánrovou škatulku „psychopop“ s prvky „elektropopu“, je to trefné. Koncert paradoxně začal skladbou Wrong Start a pokračoval v lahodném tempu skladbou Her Sex Code, kde Eminy polopokleky v sukýnce držely publikum ve stavu „čistého vnímání“. Zazněly i věci jako This Is the Fake nebo Zeroth. Čtveřice se celkem striktně držela playlistu nového alba a dotáhla to až do konce s postupnou jemnou gradací. Ema Brabcová místy příjemně zajela do bratrských vod elektra a do zátočin à la Khoiba, když v některých polohách silně připomínala etérickou Lou Rhodes z Lamb. Hudba LUNO je postavená nejenom na míchání stylotvorných prvků, ale i na jasných tklivých textech, které celku dodávají potřebnou dávku melancholie.

Potom, co bylo debutové eponymní album zařazeno mezi „25 nejlepších českých alb roku 2011“ a vyhlášeno jako „9. nejlepší česká deska roku 2011“, doufejme, že nová nahrávka Zeroth popluje stejným směrem. Vystoupení v Roxy útočilo na všechny druhy emocí podobně jako nové album, které se může zdát zpočátku těžší, ale postupně přechází do stavu beztíže. I když by se dalo říct, že muzika Luno je určena uzavřeným lidem, věřím, že po úterním křtu mu na chuť přijdou i jedinci extrovertnějšího ražení. Žádná negace – jen hudba! A to sakramentsky dobrá.

Info

LUNO
4. 12. 2012, Roxy, Praha

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Ve zvukové krajině labyrintu Faunu (Faun festival)

Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024

Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...

Poslední nádech (Bendik Giske)

Julia Pátá 15.04.2024

Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...

Hřejivý folk chladne a tmavne (Tábor + Cardo & Decumanus)

Kryštof Kočtář 13.04.2024

Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý 12.04.2024

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.

Od tance ke smyslovému přetížení (Jednota v noci)

Dominik Polívka 08.04.2024

Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.

Laciné kostýmy, vytříbené kytary (Devil Master)

Marek Hadrbolec 08.04.2024

Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.

Strejc is not děd! (Hentai Corporation)

Kryštof Kočtář 02.04.2024

Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.

Paprsky v mlze (Bohren & der Club of Gore)

Kryštof Kočtář 31.03.2024

Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.

Dvě světla na konci deště (Kaleida + Viah)

Tomáš Jančík 28.03.2024

I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.

Swag a dechberoucí sexappeal (Annet X & NobodyListen)

waghiss666 24.03.2024

Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace