Jakub Béreš | Články / Recenze | 06.09.2015
Klubová řadovka Kinetic přivezla dva významné německé DJ/producenty a nechyběli ani domácí zástupci. Pro jejich pražský koncert nemohlo být vybráno lepší místo než MeetFactory, atmosféra bývalé továrny vedle kolejiště jako by šla na ruku berlínským umělcům.
Díky nedávné rekonstrukci vstupního prostoru, který najednou pobere více lidí, stačilo využít pouze půlku velkého sálu. Po vstupu do něj jsme byli blíže djskému pultu i reproduktorům, z velkého sálu se ale taky stala nepropustná oáza hluku. Pocit anonymity doplnil hustý dým napříč prostorem a takřka nulové osvětlení vyjma podsvíceného baru a světelné instalace za pultem. Většina podobných akcí zanevřela na promítací plátna a předhání se ve vymýšlení originálního vizuálního doprovodu, který dělá z každého večera jedinečnou, snadno zapamatovatelnou akci. Tentokrát svítilo šest obřích kulatých žárovek od Blok_4.
Diváky navnadili dva pražští djové. První yeseter zahrál vstřícný set a své úspěšné snažení zakončil hymnou minulého Polygonu Living Inside Me, následný FELIX! udržel publikum v rozjeté náladě, i když jeho mix hutného housu byl provázen technickými problémy.
Rezident populárního berlínského Berghainu začal v jednu, Efdemin během chvilky zastínil předešlý program. Úplně jiná liga. První část tříhodinového setu věnoval strohému minimalu, nechyběly songy z loňské desky Decay. Jak postupoval čas, tak přidával barvitější a tvrdší kousky a originální minimalistický rukopis byl v tahu. Další hodina byla vyhrazena velkorysejší zábavě.
Vydržet takovou nálož beatů v kouřem nasáklé místnosti je takřka nadlidský úkol, navíc Efdemin ani na chvíli nepolevoval a za pultem vypadal mnohem energičtěji než jiní DJs. Set gradoval a poslední půl hodina představila agresivní techno, které ovšem směřovalo ke kráse minimalistické jednoduchosti. Málokterý muzikant by si troufl na takhle dlouhý set, Efdemin to s přehledem ustál a posluchače/tanečníky udržoval ve zdravém napětí.
Se čtvrtou ranní přišel na scénu druhý německý zástupce DJ Barker, se svítáním lidí na parketu ubývalo. Barker výborně kombinoval všechny prvky předešlých setů a logicky vsadil na svižnější úvod, který doposud chyběl. Páteční noc v MeetFactory patřila k těm, na které se bude vzpomínat. Takhle si představuju tempo Berghainu.
Kinetic present: Efdemin (de) + Barker (de)
4. 9. 2015 Praha, MeetFactory
foto © Kateřina Motýlová
Filip Peloušek 25.03.2024
Jejich pojetí rocku s prvky gothic punku nedává moc prostoru pro jednoduchou zaměnitelnost.
Jiří V. Matýsek 10.03.2024
Hudba tu plyne s fantastickou lehkostí, při pozornějším poslechu ale jasně vyplývá komplexnost, s níž se musel opavský kytarista vyrovnat.
Dan Sywala 19.02.2024
Ke slunné Makarské se blíží nevyzpytatelná tma. To je výjev, který bych přál cestovatelům, kteří se spokojí s prvoplánovým strávením letní dovolené.
Jiří V. Matýsek 16.02.2024
Leaving of Liverpool nebo na Dylanovu Maggie’s Farm odkazující skladba Maggie’s Ship jsou příjemným oťukáváním nových teritorií.
Dušan Šuster 12.02.2024
Left field je defenzívna bejzbalová pozícia a hráč, ktorý ju zastáva, býva vraj najosamelejším na ihrisku.
Veronika Tichá 25.01.2024
Deska je mixem nostalgických stesků i veselí v podobě melancholických balad, bedroom popových lovesongů nebo rychlejších kytarovek.
Jaroslav Myšák 23.01.2024
Už předchozí deska projektu Metro Riders, za kterým stojí švédský hudebník Henrik Stelzer, pracovala se zvukovým prostředím, který si asociujeme s filmy osmdesátých let.
Eva Karpilovská 19.01.2024
Flat Worms na albu Witness Marks v krátkých a úderných písních skvěle pracují s doplňujícími se nástroji a efekty.
Veronika Vagačová 16.01.2024
V porovnaní s predchádzajúcimi albumami vidno posun, Babie leto v podzemí je mierne serióznejšie, vyspelejšie.
Mária Karľaková 28.12.2023
Adichie poznáme ako bojovníčku za práva žien skrz knihy Feminizmus je pro každého a Milá Ijeawele aneb Feministický manifest v patnácti doporučeních.