Články / Recenze

Berghain v MeetFactory

Berghain v MeetFactory

Jakub Béreš | Články / Recenze | 06.09.2015

Klubová řadovka Kinetic přivezla dva významné německé DJ/producenty a nechyběli ani domácí zástupci. Pro jejich pražský koncert nemohlo být vybráno lepší místo než MeetFactory, atmosféra bývalé továrny vedle kolejiště jako by šla na ruku berlínským umělcům.

Díky nedávné rekonstrukci vstupního prostoru, který najednou pobere více lidí, stačilo využít pouze půlku velkého sálu. Po vstupu do něj jsme byli blíže djskému pultu i reproduktorům, z velkého sálu se ale taky stala nepropustná oáza hluku. Pocit anonymity doplnil hustý dým napříč prostorem a takřka nulové osvětlení vyjma podsvíceného baru a světelné instalace za pultem. Většina podobných akcí zanevřela na promítací plátna a předhání se ve vymýšlení originálního vizuálního doprovodu, který dělá z každého večera jedinečnou, snadno zapamatovatelnou akci. Tentokrát svítilo šest obřích kulatých žárovek od Blok_4.

Diváky navnadili dva pražští djové. První yeseter zahrál vstřícný set a své úspěšné snažení zakončil hymnou minulého Polygonu Living Inside Me, následný FELIX! udržel publikum v rozjeté náladě, i když jeho mix hutného housu byl provázen technickými problémy.

Rezident populárního berlínského Berghainu začal v jednu, Efdemin během chvilky zastínil předešlý program. Úplně jiná liga. První část tříhodinového setu věnoval strohému minimalu, nechyběly songy z loňské desky Decay. Jak postupoval čas, tak přidával barvitější a tvrdší kousky a originální minimalistický rukopis byl v tahu. Další hodina byla vyhrazena velkorysejší zábavě.

Vydržet takovou nálož beatů v kouřem nasáklé místnosti je takřka nadlidský úkol, navíc Efdemin ani na chvíli nepolevoval a za pultem vypadal mnohem energičtěji než jiní DJs. Set gradoval a poslední půl hodina představila agresivní techno, které ovšem směřovalo ke kráse minimalistické jednoduchosti. Málokterý muzikant by si troufl na takhle dlouhý set, Efdemin to s přehledem ustál a posluchače/tanečníky udržoval ve zdravém napětí.

Se čtvrtou ranní přišel na scénu druhý německý zástupce DJ Barker, se svítáním lidí na parketu ubývalo. Barker výborně kombinoval všechny prvky předešlých setů a logicky vsadil na svižnější úvod, který doposud chyběl. Páteční noc v MeetFactory patřila k těm, na které se bude vzpomínat. Takhle si představuju tempo Berghainu.

Info

Kinetic present: Efdemin (de) + Barker (de)
4. 9. 2015 Praha, MeetFactory

foto © Kateřina Motýlová

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Hudba ze zapomenutých míst minulosti (Garlands)

Filip Peloušek 25.03.2024

Jejich pojetí rocku s prvky gothic punku nedává moc prostoru pro jednoduchou zaměnitelnost.

Esence The Beatles (Milan Bátor)

Jiří V. Matýsek 10.03.2024

Hudba tu plyne s fantastickou lehkostí, při pozornějším poslechu ale jasně vyplývá komplexnost, s níž se musel opavský kytarista vyrovnat.

Dobro došli u bad trip (Nemeček)

Dan Sywala 19.02.2024

Ke slunné Makarské se blíží nevyzpytatelná tma. To je výjev, který bych přál cestovatelům, kteří se spokojí s prvoplánovým strávením letní dovolené.

Aye, captain! (The Longest Johns)

Jiří V. Matýsek 16.02.2024

Leaving of Liverpool nebo na Dylanovu Maggie’s Farm odkazující skladba Maggie’s Ship jsou příjemným oťukáváním nových teritorií.

Zápas agresívnej klubovej estetiky s distingvovanosťou orchestrálneho zvuku (julek ploski)

Dušan Šuster 12.02.2024

Left field je defenzívna bejzbalová pozícia a hráč, ktorý ju zastáva, býva vraj najosamelejším na ihrisku.

Jednoduchá každodennost světa (Moře dní)

Veronika Tichá 25.01.2024

Deska je mixem nostalgických stesků i veselí v podobě melancholických balad, bedroom popových lovesongů nebo rychlejších kytarovek.

Prostor plný apatie a úzkosti (Metro Riders)

Jaroslav Myšák 23.01.2024

Už předchozí deska projektu Metro Riders, za kterým stojí švédský hudebník Henrik Stelzer, pracovala se zvukovým prostředím, který si asociujeme s filmy osmdesátých let.

Dojmy ze světa plného absurdit (Flat Worms)

Eva Karpilovská 19.01.2024

Flat Worms na albu Witness Marks v krátkých a úderných písních skvěle pracují s doplňujícími se nástroji a efekty.

Babie leto viac než pavučiny (Dušan Vlk)

Veronika Vagačová 16.01.2024

V porovnaní s predchádzajúcimi albumami vidno posun, Babie leto v podzemí je mierne serióznejšie, vyspelejšie.

Život v strachu (Chimamanda Ngozi Adichie)

Mária Karľaková 28.12.2023

Adichie poznáme ako bojovníčku za práva žien skrz knihy Feminizmus je pro každého a Milá Ijeawele aneb Feministický manifest v patnácti doporučeních.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace