Mikuláš | Články / Recenze | 22.12.2015
Neuvěřitelná energie, se kterou Elmo Kennedy aka Bones aka Th@ Kid zvládá stále bez zřetelného kvalitativního kolísání zásobovat expandující spřízněnou komunitu novou hudbou, aktuálně vrcholí dost možná posledním releasem v letošním kalendářním roce.
Tři měsíce po vydání Banshee a krátkého mixtapu Frayed se na dvacetiminutovém HermitOfEastGrandRiver otevírá prostor spíše vzdušnějšímu repertoáru. Z něj vyčnívá jméno Vegard Veslelia, což je stále ještě nepříliš známý dvacetiletý norský producent, který s kolektivem TeamSESH omezeně spolupracuje už delší dobu a jehož zvuk zní na aktuálním releasu velmi sebevědomě a zajímavě. Celá nahrávka, na níž se kromě Vegarda produkčně podílela namátkou známější jména jako německý kolega Hnrk či Misogi, může svou náladou místy evokovat souvislost s jedním z posledních primárně producentských TeamSESH releasů: Kodyak – The Place I Call Home. Vegardem produkované tracky TheArtOfCremation nebo Cholesterol sympaticky a nebývale vznešeně reprezentují pověstné cloudové propojování osobností, jehož zeměpisně neomezený tvůrčí potenciál SESH kolektiv umí využívat dokonale.
Harmonická transkontinentální kolaborace pomohla vzniku nahrávky, ve které Bonesův nezaměnitelný projev v kombinaci s magickou produkcí nejen zmiňovaného mladého Nora přinesl devět krátkých tracků a výrazný záchvěv končícího podzimu.
Bones – HermitOfEastGrandRiver (TeamSESH, 2015)
www.soundcloud.com/teamsesh/sets/bones-hermitofeastgrandriver
Filip Peloušek 25.03.2024
Jejich pojetí rocku s prvky gothic punku nedává moc prostoru pro jednoduchou zaměnitelnost.
Jiří V. Matýsek 10.03.2024
Hudba tu plyne s fantastickou lehkostí, při pozornějším poslechu ale jasně vyplývá komplexnost, s níž se musel opavský kytarista vyrovnat.
Dan Sywala 19.02.2024
Ke slunné Makarské se blíží nevyzpytatelná tma. To je výjev, který bych přál cestovatelům, kteří se spokojí s prvoplánovým strávením letní dovolené.
Jiří V. Matýsek 16.02.2024
Leaving of Liverpool nebo na Dylanovu Maggie’s Farm odkazující skladba Maggie’s Ship jsou příjemným oťukáváním nových teritorií.
Dušan Šuster 12.02.2024
Left field je defenzívna bejzbalová pozícia a hráč, ktorý ju zastáva, býva vraj najosamelejším na ihrisku.
Veronika Tichá 25.01.2024
Deska je mixem nostalgických stesků i veselí v podobě melancholických balad, bedroom popových lovesongů nebo rychlejších kytarovek.
Jaroslav Myšák 23.01.2024
Už předchozí deska projektu Metro Riders, za kterým stojí švédský hudebník Henrik Stelzer, pracovala se zvukovým prostředím, který si asociujeme s filmy osmdesátých let.
Eva Karpilovská 19.01.2024
Flat Worms na albu Witness Marks v krátkých a úderných písních skvěle pracují s doplňujícími se nástroji a efekty.
Veronika Vagačová 16.01.2024
V porovnaní s predchádzajúcimi albumami vidno posun, Babie leto v podzemí je mierne serióznejšie, vyspelejšie.
Mária Karľaková 28.12.2023
Adichie poznáme ako bojovníčku za práva žien skrz knihy Feminizmus je pro každého a Milá Ijeawele aneb Feministický manifest v patnácti doporučeních.