Popluh | Články / Reporty | 16.11.2015
Pátek 13. listopadu. Mohlo to být všechno jinak a vůbec jsem k Dobešce stoupat nemusel. Gotickou divu Chelsea Wolfe totiž pár dní před pražským koncertem postihla akutní hlasová indispozice, která jí znemožnila vystoupit v polské Poznani. Den před pražskou zastávkou už ale absolvovala berlínskou zastávku turné a pak vyrazila směr Praha. Pořadatelům se tedy smůlovatý termín vyplatil, byť si užili své.
Kvůli technickým a cestovním problémům se totiž výrazně šachovalo s pořadím předkapel. Celé se to neslo v duchu odvolávám, co jsem odvolal, a po několika updatech se nakonec vše vrátilo k pořadí, které bylo na začátku. Jako první tak vtrhli se svojí zasněnou kytarovou melancholií na pódium novozélandští bratři A Dead Forest Index. Temný zvuk zastřených přeefektovaných kytar, hlasové smyčky a temně bušící srdce bicích. Přestavba pódia a nastoupil David Heumann (z odpočívajících Arbouretum). Hudba i vzhled by 70s, a nic moc navíc k tomu. Hodně retro dřevní sound a o folkové kořeny Heumann zakopával na hmatníku, ale vlastně bez přidané hodnoty. A dvojice hipsterů za bicími a klávesami na tom nic moc nezměnila. Možná by bylo lepší, kdyby Heumann celý večer zahajoval, jak to v jednu chvíli vypadalo, takhle svým retrem rozdělil dva sety, které by k sobě pasovaly daleko lépe.
Dobeška byla narvaná k prasknutí. Koncert byl dopředu vyprodán a na Facebooku události se čile žádalo o lístky, někteří si vypomáhali podpásovkami ve stylu "kdyby někoho nezajímala nemocná Chelsea Wolfe, lístek koupím...". Na rovinu říkám, že po pěvecké stránce to v Praze bylo na maximu a žádná hlasová indispozice nebyla znát. Po intru si to čtveřice namašírovala přímo na setmělou stage a už od začátku dala jasně najevo, proč si nejnovější album Abyss oblíbila i metalová komunita. Masivní zvuk Carrion Flowers na mě dopadl s takovou tíhou, až jsem si myslel, že mám mžitky před očima. Kdo čekal zpomalení nebo zklidnění, čekal marně, masivní a hutný zvuk kapela složená ze dvou kytar, bicích, basy a synťáku neopouštěla ani při pomalejších pasážích. Dragged Out, Grey Days, nepřekonatelná Iron Moon. Nebylo překvapením, že set se skládal hlavně z aktuálního alba chváleného na všech frontách. Jako by hipstři, gotici, metalisti i folkaři našli konsenzus - Chelsea Wolfe. Starším skladbám kralovala hlavně House of Metal, ale i těch pár starších kousků vás zaručeně poslalo do kolen. Jestli se Chelsea Wolfe nedá něco upřít, tak schopnost nazývat svoji hudbu pravými jmény. Po Apokalypsis a Pain Is Beauty přišla s Abyss - hudebním ekvivalentem pádu do vodní hlubiny, kde vás semelou masivní zvukové vlny. Aby vás vyplivly na nehostiné opuštěné pobřeží.
Chelsea Wolfe (usa) + A Dead Forest Index (nzl) + David Heumann (usa)
13. 11. 2015 Divadlo Dobeška, Praha
foto © žakelýna
Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024
Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...
Julia Pátá 15.04.2024
Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...
Kryštof Kočtář 13.04.2024
Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.
Jakub Veselý 12.04.2024
Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.
Dominik Polívka 08.04.2024
Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.
Marek Hadrbolec 08.04.2024
Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.
Kryštof Kočtář 02.04.2024
Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.
Kryštof Kočtář 31.03.2024
Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.
Tomáš Jančík 28.03.2024
I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.
waghiss666 24.03.2024
Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.