Články / Reporty

Colour Meeting II: Hip-hop na příčku a nejrychlejší prsty na světě

Colour Meeting II: Hip-hop na příčku a nejrychlejší prsty na světě

Anna Mašátová | Články / Reporty | 15.07.2014

Malé festivaly umí být natolik návykové, že se vám skoro na ty velké ani nechce. Na občerstvení čekáte maximálně pár minut, nebrodíte se v odpadcích, vše je blízko, o čistotě toiek nemluvě. Jistě, výše jmenované nestačí. S dramaturgií vše stojí a padá. V Poličce se sice dva dny střídaly kapely často z opačného konce žánrového spektra, výběr byl nicméně pečlivý a snad každý si našel to své nebo objevil neobjevené. Samotné město je navíc až podivuhodně udržované a opečovávané, dojem umocňuje prstenec mohutných středověkých hradeb, až se nechce věřit, že jste v Čechách.

Sobotní odpoledne bylo trochu ospalé, mnozí se snažili nachytat co nejvíce slunečních paprsků, takže se festivalové publikum stěhovalo jako stín na slunečních hodinách. Program otevřela slezská písničkářka Beata Bocek, multiinstrumentalistka-samouk, která baví jazykovou směskou i milým, skromným a vtipným vystupováním. Letos si na Colour Meeting dovezla doprovod v podobě hostů a přátel, kromě Beatiny kytary, ukulele a mbiry se tak z pódia linul kontrabas, trumpeta, flétny i perkuse.

Kdo se nepřidal k chumlu dětí a rodičů jdoucích na pohádku, prohloupil. O zlaté rybce, klasická pohádka o nenasytnosti, se rodila přímo pod rukama zdatné kreslířky s přispěním kolegy i publika. Divadelní společnost Toy Machine je mistrem minimalismu, baví malé i velké, rodiče i bezdětné, nezbývá než vřele doporučit. Následující Voilá! si buď velmi oblíbíte, nebo nezkousnete. Kapela hraje pěkně, francouzské šansony a pop v nových úpravách, i autorské písně mají vyletněný, bezstarostný tunning a zpěvačka Zdenka Trvalcová zpívá výborně. Jenže to francouzské errr je místy přehnané až přehrávané, stejně jako ona šarmantní rozjuchanost. S polskými Mosaik přišly tóny poněkud jinačího ražení. Slovanská melancholie i orientální smyslnost hraná, jak sami poznamenali, „na divné nástroje“. Hlas Jolanty Kossakowské byl slyšet snad až do Vídně, jediná škoda, že dámy nechaly na očích sluneční brýle, kontakt s publikem se tak navazoval nesnadno. Duo Kieslowski dorazilo na poslední chvíli, vše se ale elegantně zvládlo. Na nože, Andělská i ochutnávka z připravované desky Mezi lopatky. Singl Obraz míchal Bonus, album produkuje Jan P. Muchow, je se na co těšit.

Pomalu se mezi psy a pobíhající děti vkrádaly postavy, které evidentně netoužily po world music. Na programu byli Prago Union & Champion Sound, alternativní hip-hop v čele s Katem. Výborné texty, šlapající kapela, Colour Meeting okamžitě na nohou a pohupující se do rytmu. Můžete nad rapem a hip-hopem ohrnovat pysk, jak chcete, Prago Union vás ale rychle přesvědčí.

Kdo si rád zatančí, měl učiněné žně. Když nastoupili Söndörgő, mnozí nevěděli, co se chystá, ale i ti, co byli s Maďary obeznámeni, se nestačili divit. Doposud nejlepší koncert, který pětice v Čechách odehrála, tornádo byl jejich pomalejší brácha. Není rychleji hrající kapely na světě, prsty Árona, Benjamina, Salamona, Dávida a Attily, bratrů, bratrance a nejlepšího kamaráda, totiž brnkají na tambury s takovým švihem, že by se nohy zamotaly i Michaelovi Flatleymu z Lord of the Dance. Už jen pár dní zbývá do vydání nového alba Tamburocket: Hungarian Fireworks. A název nemůže být zvolený lépe. Písně diváky vcucnou, roztočí, vyždímají a splavené vyplivnou. Chvála vodě zdarma, jinak by byly řady příchozích zdecimovány.

Trnavská trojka Beans & Bullets spustila tvrdé blues, při kterém mnohdy poskakovaly hrnky na stolech. Zpěvák a harmonikář Jakub Daniš střílel nekompromisní texty, bezesporu největší festivalový nářez. Už bylo dávno po půlnoci, když se zbylé hloučky rozvlnily v dancehallovém rytmu Andělem ověnčeného ansámblu Ting, kteří zakončili jedenáctý ročník extrémně sympatického festivalu. Vida, sezóna sotva začala a už je důvod těšit se na příští léto.

Info

Colour Meeting 2014
12. 7. 2014, Polička

foto © Barka Fabiánová

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Ve zvukové krajině labyrintu Faunu (Faun festival)

Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024

Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...

Poslední nádech (Bendik Giske)

Julia Pátá 15.04.2024

Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...

Hřejivý folk chladne a tmavne (Tábor + Cardo & Decumanus)

Kryštof Kočtář 13.04.2024

Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý 12.04.2024

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.

Od tance ke smyslovému přetížení (Jednota v noci)

Dominik Polívka 08.04.2024

Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.

Laciné kostýmy, vytříbené kytary (Devil Master)

Marek Hadrbolec 08.04.2024

Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.

Strejc is not děd! (Hentai Corporation)

Kryštof Kočtář 02.04.2024

Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.

Paprsky v mlze (Bohren & der Club of Gore)

Kryštof Kočtář 31.03.2024

Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.

Dvě světla na konci deště (Kaleida + Viah)

Tomáš Jančík 28.03.2024

I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.

Swag a dechberoucí sexappeal (Annet X & NobodyListen)

waghiss666 24.03.2024

Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace