Anna Mašátová | Články / Reporty | 19.07.2014
Když se ručička teploměru šplhá ke třicítce a společně s teplotami narůstá i spánkový deficit, nemůže vzbudit větší nadšení nic jiného než pozdně odpolední začátek festivalového programu. A i přesto, že v půl sedmé večer se chodí opalovat málokdo, ze zaprášených návštěvníků stékal pot proudem, stejně jako z floridského rodáka Charlese Bradleyho.
Nicméně nepředbíhejme. Než se šestašedesátiletý zpěvák objevil na pódiu, přichystala mu jeho osmičlenná doprovodná kapela Menahan Street Band, vskutku hvězdné entrée. Dechová sekce se sladěnou choreografií, kvádra, spíkr a on, Screaming Eagle of the Soul, Mr. Bradley. Téměř se zdá, že vzniká jakýsi Sugarman syndrom. Na globální hudební scénu jsou najednou vytahováni – se vším respektem – neznámí senioři, kteří se hudbě věnují celý život. V době rychlokvašek z talentových soutěží je pro publikum přinejmenším dojemné vidět téměř filmové osudy, pokoru a především už hotové muzikantské osobnosti. Bradley strávil většinu svého života jako kuchař a napodobitel Jamese Browna, v jeho pohybech i oblečení je to stále znát. Šedesátkový a sedmdesátkový soul v hrdle, s kulatým vyvaleným břichem tančí, lká i mrká na první řady, několikrát zopakuje, jak je obecenstvo krásné a že ho miluje, umělost z toho ale necítíte ani vteřinu. Dle svého zvyku po koncertě zapluje k prvním řadám, poté i přeleze ohrazení, se všemi se objímá se slzami v očích. Ví, že se stal slavným především díky evropskému publiku. Skvostný zážitek a pravděpodobně hudební vítěz druhého dne.
Fanoušci party Slima Cessny měli hody. Ve čtvrtek Slim Cessna's Auto Club, v pátek Denver Broncos UK. Rozdíl mezi kapelami vysvětlují sami muzikanti více než jednodušše. První je hlasitější, druhá tišší, jemnější, ač jsou texty krutější. Historky z americké historie hudebně odvyprávěli s hornickými helmami na hlavě, na Full Moon stage zavládla pochmurně intimní atmosféra umocněná industriálním panorama. Denver Broncos UK vydávají na podzim album, těšme se.
Z country se člověk jen tak nevymotal, na Arcellor Mittal stage to totiž rozjela jedna víla. Emilíana Torrini klame jménem, „björk“ akcent a druhé příjmení Davíðsdóttir už prozradí, že je další zástupkyní ostrova, kde je muzikantem asi každý druhý. Island. Valná většina příchozích čekala na její megahit Jungle Drum, pomalejší poloha elektro folku s tklivou country lap steel kytarou jí však slušela ještě o krapet víc.
Redl se svou kapelou, Pospíšil s pěti P, to už je slušný ansámbl na jedno pódium. Staré a pořád dobré, výborní muzikanti a písně, co se jen tak neohrají. Husličky samozřejmě nechyběly. Zaz půlku koncertu prokecala, tentokrát se snažila i o češtinu, počáteční arytmie vyšuměla pod náporem francouzského, téměř cirkusového šansonu, střihla si největší fláky, inu proč ne, ale zase proč ano, když byla na Colours před dvěma lety.
Večerníček v podání Dánky Karen Marle Ørsted aneb MØ byl luxusní. Zjev upocené Sporty Spice s látkovou gumičkou v culíku, výbornou projekcí, elektro indie fuck off pop. Šikovná děvenka, jen víc takových!
Colours of Ostrava 2014
18. 7. 2014, Vítkovice, Ostrava
foto © Andrea Petrovičová
Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024
Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...
Julia Pátá 15.04.2024
Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...
Kryštof Kočtář 13.04.2024
Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.
Jakub Veselý 12.04.2024
Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.
Dominik Polívka 08.04.2024
Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.
Marek Hadrbolec 08.04.2024
Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.
Kryštof Kočtář 02.04.2024
Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.
Kryštof Kočtář 31.03.2024
Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.
Tomáš Jančík 28.03.2024
I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.
waghiss666 24.03.2024
Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.