Zdeněk Němec | Články / Reporty | 07.04.2015
Průměrné Brňák se na koncert do Prahy dostane za dvě a půl hodiny. Lucerna Music Bar je z Florence kousek. Chceme stihnout i předkapelu - svižnější krok, uff. Šatna, pivo a pak teprve muzika.
Psychedelie se odráží v zrcadlech sloupoví. Zvukové zbytky dopadající do prostoru u baru vybízí k větší pozornosti. Skladba Asato Maa hypnotizuje jako školák hodiny před zvoněním, před pódiem je to stokrát lepší. Suns of Thyme jsou z Berlína, ale klidně mohli dorazit z Oregonu nebo Kalifornie. Hadry tomu dost nahrávají a kdo loni viděl Weird Owl, domyslí si buřinku. Courtney Taylor-Taylor a jeho kapela vybrali dobře, což dav čekající jen a pouze na Dandy Warhols nadšeně potvrzuje. Souputník Anton Newcombe by měl nejspíš taky radost a jeho Label The Committee to Keep Music Evil by klidně mohl rozšířit seznam releasů.
Lidi se těšili a Dandy Warhols taky. Radost střídá pokus o propojení s muzikou. Nejde to. Be-In jako otvírák nefunguje? Divnej zvuk a Taylorovo střídání mikrofonů. Get Off kapela úplně zazdí. Několikrát za večer zazní, že Praha končí aktuální šňůru (omlouvají tím únavu?). Kdybych se loni odhodlal k cestě do Mnichova a dostal tohle, tak si naliskám a nekoupím triko. Koncert by měl být vždycky lepší než touha vidět milovanou kapelu.
Další očekávání. Repetitivní I Love You se rozjíždí a otevírá psychedelická okna dokořán – tak ne, je to jen ventilace. Meditativní vesmír je na dosah, ale přivřeným vikýřem se do něj nedostanete. Roky pokročily a kapela už nekamarádí s „jonestownským masakrem“ jako kdysi. Zia krotí elektroniku, ale neřádí. Baskytaru hladí jen jednou během celého setu a její zpěv není prakticky slyšet. Zvukaře to evidentně netrápí (asi taky únava), protože stojím před jeho pultem. Holmströmova konkrétní a výrazná kytara v kontrastu s Taylorovým ledabylým, až šeptaným zpěvem je „doprdele“ iritující.
Říká se, že všechno zlé je pro něco dobré. Kéž by to byla pravda stejně jako v případě Dandy Warhols. Zvuk si postupně sedne a zhruba od půlky setu všechno začíná klapat jak mlýnský náhon v období dešťů. Nový singl odpaluje extázi, kterou ještě maximálně podporuje We Used to Be Friends. Studiová verze je pecka, ale když se do toho Courtney konečně pořádně položí (přímo před váma na pódiu), tak z toho serete blahem. Provedení Bohemian Like You následované Godless jde ještě dál. Tohle snad ani nemůže být v kontextu dříve slyšeného/viděného pravda - zdá se mi během koncertu sen o lepším vystoupení? Ať už to byl záměr, nebo náhoda, takhle má vypadat perfektně vygradovaný gig.
Zastávka v Lucerna Music Baru byla fakticky poslední bod turné a Dandy ani Warhols nemají stánek s merchem. Vyprodáno na předchozích štacích? Asi jo. Sakra, chci triko. Šatna, volnější krok směr Florenc a samozřejmě Brno.
Dandy Warhols (usa) + Suns of Thyme (de)
4. 4. 2015, Lucerna Music Bar, Praha
foto © žakelýna
Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024
Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...
Julia Pátá 15.04.2024
Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...
Kryštof Kočtář 13.04.2024
Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.
Jakub Veselý 12.04.2024
Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.
Dominik Polívka 08.04.2024
Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.
Marek Hadrbolec 08.04.2024
Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.
Kryštof Kočtář 02.04.2024
Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.
Kryštof Kočtář 31.03.2024
Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.
Tomáš Jančík 28.03.2024
I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.
waghiss666 24.03.2024
Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.