Pavol Gajdoš | Články / Reporty | 10.04.2016
V dejvickej Klubovni som bol prvýkrát a je to veľmi príjemné miesto. Akurátne veľká nefajčiarska koncertná sála s dobrým zvukom, dverami oddelená od konzumnej časti podniku, fajne zásobený bar, krásna záhrada s farebnými svetielkami na stromoch so spievajúcimi vtáčikmi v ich korunách.
Francúzski mladíci Pauwels sa priblížili publiku nielen svojím bezprostredným vystúpením, ale hlavne tým, že boli rozložení cez tri štvrtiny sály, pretože hlavná kapela mala svoju aparatúru už na pódiu. Tak sme stáli s davom naozaj pol metra od muzikantov. Tí, poháňaní dvojicou zohratých bubeníkov, produkovali matematický inštrumentálny rock s intenzitou metalu. Kapela presvedčila citom pre gradáciu, zmyslom pre (ne)zmyselné dynamické kontrasty alebo naozaj fyzickým nasadením. Na myšlienky o harmónii či melódii veľmi nedošlo. Ak v ich hudbe išlo o matematiku, tak delili radi párnym číslom a nepárnymi len občas, pričom ambientné pasáže boli menšinové, v kvantite i kvalite, voči divokému, pudovo komponovanému riffovaniu. Ale uznávam, že kontrast bol potrebný a účelný a nejako do zhudobnenia súčasnosti patrí.
Po prestavbe a osviežení čerstvým vzduchom späť do stále viac sa zaplňujúcej sály. Na pekne osvetlenom pódiu už začala hrať trojica muzikantov, headlineri večera, anglickí Mugstar. Spoza pultu ich pridával vlastný zvukár a popri tom stíhal výsledný mix obohacovať o rôzne, z efektovej krabičky pochádzajúce galaktické zvuky. Pravdu povediac, po pár sekundách bolo jasné, že to lepšie vystúpenie večera som už videl. Trio na pódiu bolo zohraté a správne naladené, len spojenie s múzami malo akoby rušené. K hudbe sa snažili pristupovať ako bohyňa psyché, tancujúca cez nemecké kapustové polia na inštrumentálky od Pink Floyd. Bolo cítiť, o čo kapele ide, bolo cítiť, ako na to idú, no stále sa mi zdalo, že je to len ako nejaký krátky trailer k filmu, možno ešte menej obsažnému ako samotný trailer. Zvuk bol silný, projekcie sa mihotali a publikum sa zabávalo a dostávalo do pohybu viac s každou piesňou. Melodickosť bola stále ohrozeným druhom a keď sa zjavila, ostala až priveľmi povedomá. Čo sa týka motorického rytmu, psychedelickej architektúry napätia alebo zefektovaného „spievania“ a ich (vy)užitia, kapela to vie. No ani jeden zo spomenutých výrazových prostriedkov neslúžil piesni či hudbe, ale hudba im. Mal som pocit, že to bol viac koncert na zábavu ako na počúvanie, čo je vlastne asi rozhodujúce pre oceňovanie vystúpenia Mugstar.
Mugstar (uk) + Pauwels (fr)
6. 4. 2016 Klubovna, Praha
Foto © Micha vd Berg
Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024
Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...
Julia Pátá 15.04.2024
Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...
Kryštof Kočtář 13.04.2024
Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.
Jakub Veselý 12.04.2024
Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.
Dominik Polívka 08.04.2024
Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.
Marek Hadrbolec 08.04.2024
Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.
Kryštof Kočtář 02.04.2024
Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.
Kryštof Kočtář 31.03.2024
Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.
Tomáš Jančík 28.03.2024
I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.
waghiss666 24.03.2024
Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.