Články / Reporty

Dojmy první, dojmy druhé (Lali Puna)

Dojmy první, dojmy druhé (Lali Puna)

Mašout | Články / Reporty | 26.11.2017

Když jsem tahal přátele na koncert Lali Puna, udělal jsem tu chybu, kterou často děláme všichni. Místo podstaty jsem jim podsunul materiál, který mohli úhledně poskládat do škatulek a zasunout do šuplíku. Když jsem jim řekl, že jde o německou kapelu s krásnou korejskou zpěvačkou, někteří přizvedli obočí, jiní zkrabatěli čelo, další rovnou odpověděli, že neposlouchají ani techno ani k-pop, a jali se dál hledat novou hudbu na YouTube. Následná snaha zachránit to dalšími kategoriemi, že jde vlastně o indie-electro, už taky nezabrala. Možná jsem v tom nebyl sám, protože koncert Lali Puna se odehrál v sále, který byl zaplněný sotva ze třetiny. Ale to všechno byly jen první dojmy.

A nebyly to poslední první dojmy toho večera. Nutno uznat, že jsem přišel s přehnaným očekáváním. Po třinácti letech, co v Praze nehráli, vládlo v srdcích nás, skalních fanoušků, velké napětí.

fotogalerie z koncertu zde

Když se na pódiu Lali Puna vynořili, v Lucerna Music Baru to jemně zabublalo. Za bicí usedl Christoph Brandner, ke klávesám a elektronice přistoupil Christian Heiss a místo v popředí před mikrofonem stydlivě zaujala zpěvačka Valerie Trebeljahr. Tedy trojice, která spolu hraje téměř od počátků kapely a natočila i poslední album Two Windows. Jejich set působil skromně a překvapivě se skládal především z midi kontrolerů. To znamená, že většina zvuku byla procesována přes nenápadný macbook, na kterém vystoupení stálo a s nímž i případně padalo (nic takového se nestalo, ačkoliv jak říkala Trebeljahr, dřív je technika zrazovala pravidelně). Nejživěji působil Brander za sadou bicích, který do nesmělého vystoupení vnášel živelnou energii a našlapané taneční tempo.

Druhý dojem na sebe nenechal dlouho čekat a introvertní atmosféra si všechny podmanila, aniž by skupina musela ze své intimity vystoupit. Koncert nakonec připomínal staré omalovánky v mateřské školce pro talentované – předkreslený základ překrývalo několik vrstev barvité invence. Publikum se nenechalo zahanbit a vděčně vracelo pozitivní vibrace, navzdory melancholické slupce kryjící křehkost jejich písniček. Lali Puna si nás naladili na svoji vlnu a za odměnu přidali neplánovaný druhý přídavek. A později i příslib, že na další koncert nebudeme čekat třináct let.

Info

Lali Puna (de)
23. 11. 2017 Lucerna Music Bar, Praha

foto © Filip Kůstka

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Ve zvukové krajině labyrintu Faunu (Faun festival)

Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024

Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...

Poslední nádech (Bendik Giske)

Julia Pátá 15.04.2024

Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...

Hřejivý folk chladne a tmavne (Tábor + Cardo & Decumanus)

Kryštof Kočtář 13.04.2024

Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý 12.04.2024

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.

Od tance ke smyslovému přetížení (Jednota v noci)

Dominik Polívka 08.04.2024

Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.

Laciné kostýmy, vytříbené kytary (Devil Master)

Marek Hadrbolec 08.04.2024

Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.

Strejc is not děd! (Hentai Corporation)

Kryštof Kočtář 02.04.2024

Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.

Paprsky v mlze (Bohren & der Club of Gore)

Kryštof Kočtář 31.03.2024

Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.

Dvě světla na konci deště (Kaleida + Viah)

Tomáš Jančík 28.03.2024

I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.

Swag a dechberoucí sexappeal (Annet X & NobodyListen)

waghiss666 24.03.2024

Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace