Články / Recenze

Dot Hacker číslo tři

Dot Hacker číslo tři

Vojta Chmelík | Články / Recenze | 20.04.2017

Už jste někdy slyšeli o Dot Hacker? O kapele, kterou tvoří hudebníci známí spoluprací s PJ Harvey či Gnarls Barkley a jejíž frontman je dokonce stálým členem Red Hot Chili Peppers? S vědomím kvality jejich tvorby a stylu, kterým se musí zákonitě trefovat do vkusu hipsterských vyznavačů alternativního a experimentálního rocku, bych čekal větší slávu. Za jejich relativní neznámost může snad rezignace na vlastní propagaci, vydávání alb u malého nezávislého labelu ORG Music a tím pádem celkové zdání, že se jedná jen o hobby a volnočasovou aktivitu profesionálních studiových a koncertních hudebníků.

Dot Hacker si už na předchozích albech vybudovali svůj zvuk i oblíbené hudební postupy, dle kterých jsou zaručeně k poznání. V základu najdeme kontrast ambientní kytary Clinta Walshe proti funkově zvonivé hře Joshe Klinghoffera, pod kterými bublá zefektovaná baskytara progrockera Jonathana Hischkeho. Ignorování repetic a důraz na delší akordický vývoj s nepravidelným opakováním vyzkoušený na minulé desce v písni Somersault se kapele zalíbily a na novém albu jich zdatně využívají. Klasické schéma sloka – refrén je přepracováno tak, že se člověk nestačí divit, jak to funguje dohromady.


Už od debutového LP Inhibition si Dot Hacker zvykli na desku zařazovat alespoň jednu vyloženě líbivou píseň, chytlavou, pomalou věc, která nahání husí kůži a útočí na emoce, i když nejde o prvoplánový „slaďáček“. Na N°3 je to klavírní Cassandra a Found Lost se smyčcovými aranžemi, jímavé skladby, ve kterých je emocionální vokál Joshe Klinghoffera hojně využívající falzet obzvlášť působivý. Klinghofferův hlas s širokou škálou výraziva a typickou tvorbou melodických linek je vůbec jedním z nejvýraznějších prvků hudby Dot Hacker.

Celá nahrávka má díky zmíněné kombinaci instrumentace a vokálu neuvěřitelnou atmosféru, stavba melodií a gradací albu dodává na síle. To dokazují zejména finální Beseech a Minds Dying, jejíž vyvrcholení je snad vůbec nejsilnějším momentem a zároveň ideálním závěrem.

Info

Dot Hacker - N°3 (ORG Music, 2017)
www.orgmusiclabel.bandcamp.com/album/n-3

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Hudba ze zapomenutých míst minulosti (Garlands)

Filip Peloušek 25.03.2024

Jejich pojetí rocku s prvky gothic punku nedává moc prostoru pro jednoduchou zaměnitelnost.

Esence The Beatles (Milan Bátor)

Jiří V. Matýsek 10.03.2024

Hudba tu plyne s fantastickou lehkostí, při pozornějším poslechu ale jasně vyplývá komplexnost, s níž se musel opavský kytarista vyrovnat.

Dobro došli u bad trip (Nemeček)

Dan Sywala 19.02.2024

Ke slunné Makarské se blíží nevyzpytatelná tma. To je výjev, který bych přál cestovatelům, kteří se spokojí s prvoplánovým strávením letní dovolené.

Aye, captain! (The Longest Johns)

Jiří V. Matýsek 16.02.2024

Leaving of Liverpool nebo na Dylanovu Maggie’s Farm odkazující skladba Maggie’s Ship jsou příjemným oťukáváním nových teritorií.

Zápas agresívnej klubovej estetiky s distingvovanosťou orchestrálneho zvuku (julek ploski)

Dušan Šuster 12.02.2024

Left field je defenzívna bejzbalová pozícia a hráč, ktorý ju zastáva, býva vraj najosamelejším na ihrisku.

Jednoduchá každodennost světa (Moře dní)

Veronika Tichá 25.01.2024

Deska je mixem nostalgických stesků i veselí v podobě melancholických balad, bedroom popových lovesongů nebo rychlejších kytarovek.

Prostor plný apatie a úzkosti (Metro Riders)

Jaroslav Myšák 23.01.2024

Už předchozí deska projektu Metro Riders, za kterým stojí švédský hudebník Henrik Stelzer, pracovala se zvukovým prostředím, který si asociujeme s filmy osmdesátých let.

Dojmy ze světa plného absurdit (Flat Worms)

Eva Karpilovská 19.01.2024

Flat Worms na albu Witness Marks v krátkých a úderných písních skvěle pracují s doplňujícími se nástroji a efekty.

Babie leto viac než pavučiny (Dušan Vlk)

Veronika Vagačová 16.01.2024

V porovnaní s predchádzajúcimi albumami vidno posun, Babie leto v podzemí je mierne serióznejšie, vyspelejšie.

Život v strachu (Chimamanda Ngozi Adichie)

Mária Karľaková 28.12.2023

Adichie poznáme ako bojovníčku za práva žien skrz knihy Feminizmus je pro každého a Milá Ijeawele aneb Feministický manifest v patnácti doporučeních.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace