Jakub Šilhavík | Články / Reporty | 28.07.2015
Mediální zkratka vykresluje slavného Alfreda Hitchcocka jako „mistra hororu“, jeho filmová paleta byla přitom mnohem obsáhlejší. Právě probíhající Letní filmová škola v Uherském Hradišti se proto rozhodla zaměřit pozornost na nepříliš známé němé filmy, které tehdy začínající režisér tvořil na studiovou objednávku bez větších uměleckých ambicí. Po několika nepříliš povedených dílech se zaměnitelným autorským rukopisem přišla řada na poslední němý film ... a neuveď nás v pokušení.
Oproti komornímu hudebnímu doprovodu Kalle vsadili olomoučtí Flash the Readies s hostujícím Kittchenem na rozmáchlé epické kompozice. Vcelku klasický příběh milostného trojúhelníku, který tvoří dva kamarádi z dětství a nezkušená mladá dívka v podání české herečky Anny Ondrákové, tak nabral až osudových konotací. Hitchcock si navíc tentokrát vystačil s minimem mezititulků a příběhové zlomy staví na hereckých výkonech. Film plyne neuvěřitelně rychle a v dobovém kontextu věrohodně psychologické drama spěje k neodvratnému provalení nevěry a ztrátě přátelství.
Flash the Readies se nebojí v potřebný okamžik sundat nohu z plynu a spustit intimní skladbu Caledonia, kdy bolestně procítěný vokál vyvolává doslova mrazení v zádech. Role Kittchena ale mohla být o poznání větší, jeho hlas se ztrácel v instrumentálním bouření post-rockového spřežení s dvojicí bubeníků a nebýt charakteristické kuchařské čepice, ani bych si jeho účasti nevšiml.
Letní filmová škola 2015:
Film a živá hudba: Němý (restaurovaný) Alfred Hitchcock
... a neuveď nás v pokušení (1929), doprovod Flash the Readies + Kittchen
www.lfs.cz/program/denni-program/4179
foto © Karolína Tomečková
Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024
Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...
Julia Pátá 15.04.2024
Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...
Kryštof Kočtář 13.04.2024
Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.
Jakub Veselý 12.04.2024
Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.
Dominik Polívka 08.04.2024
Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.
Marek Hadrbolec 08.04.2024
Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.
Kryštof Kočtář 02.04.2024
Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.
Kryštof Kočtář 31.03.2024
Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.
Tomáš Jančík 28.03.2024
I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.
waghiss666 24.03.2024
Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.