Články / Reporty

Film a živá hudba: Alfred Hitchcock vs. Sítě

Film a živá hudba: Alfred Hitchcock vs. Sítě

Jakub Šilhavík | Články / Reporty | 29.07.2015

Jak bylo několikrát zopakováno v průvodním slovu před projekcí, snímek Její zpověď zaujímá v rámci Hitchcockovy nabité filmografie významné postavení. Jedná se prakticky o první dílo s uceleným autorským rukopisem, který později vedl ke klasikám jako Vertigo, Psycho nebo Ptáci, ale zároveň také o jeho první zvukový film. Aby to nebylo málo zamotané, následně vznikla němá verze, těšící se překvapivě většímu úspěchu ze strany laické veřejnosti i odborné kritiky.

Právě němá verze byla promítána na Letní filmové škole. Po pulzujících Flash the Readies přišli na řadu pomalejší hudební rytmy a ruchy v podání elektronické formace Sítě. Kluci nejsou na královehradecké scéně žádnými nováčci – pravidelní návštěvníci filmovky si možná vybaví vystoupení noiserockové kapely Pavilon M2 několik let zpátky, ale to je zase jiný příběh. Veskrze minimalistický soundtrack místy připomínal filmovou práci Trenta Reznora, bohužel neposkytoval dostatek záchytných ploch a opravdu zapamatovatelných momentů. Naštěstí filmové kvality se obešly bez výraznější pomoci hudebního doprovodu.

Typicky hitchcockovská zápletka vypráví příběh znásilněné dívky, která v sebeobraně zabije neznámého útočníka. Svědek činu se ji následně pokouší vydírat a její přítel, shodou okolností policejní detektiv, manipuluje průběhem vyšetřování, aby vina padla na vypočítavého vyděrače. Hitchcock nešetří efektními záběry, když na úvod sledujeme úspěšný, byť nesouvisející policejní zásah, a na závěr tasí těžký kalibr v podobě napínavé honičky v prostorách Britského muzea. Mezitím nezapomíná ani na věrohodné prokreslení charakterů bojujících s vlastními výčitkami.

Sekce Film a živá hudba je možná teprve v polovině, ale úterní projekci horko těžko něco překoná, byť monotónní hudební doprovod lehce pokulhával.

Info

Letní filmová škola 2015:
Film a živá hudba: Němý (restaurovaný) Alfred Hitchcock
Její zpověď (1929), doprovod Sítě

foto © Karolína Tomečková

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Ve zvukové krajině labyrintu Faunu (Faun festival)

Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024

Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...

Poslední nádech (Bendik Giske)

Julia Pátá 15.04.2024

Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...

Hřejivý folk chladne a tmavne (Tábor + Cardo & Decumanus)

Kryštof Kočtář 13.04.2024

Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý 12.04.2024

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.

Od tance ke smyslovému přetížení (Jednota v noci)

Dominik Polívka 08.04.2024

Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.

Laciné kostýmy, vytříbené kytary (Devil Master)

Marek Hadrbolec 08.04.2024

Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.

Strejc is not děd! (Hentai Corporation)

Kryštof Kočtář 02.04.2024

Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.

Paprsky v mlze (Bohren & der Club of Gore)

Kryštof Kočtář 31.03.2024

Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.

Dvě světla na konci deště (Kaleida + Viah)

Tomáš Jančík 28.03.2024

I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.

Swag a dechberoucí sexappeal (Annet X & NobodyListen)

waghiss666 24.03.2024

Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace