Jakub Kurnas | Články / Reporty | 04.03.2019
Atmosféru honosné Lucerny rozhýbalo v sobotu nadšení čtyř stovek fanoušků sci-fi. Festival vědecko-fantastického filmu Future Gate totiž uváděl svou hlavní hvězdu Normana Lovetta, představitele Hollyho ze seriálu Červený trpaslík. Bodrý sedmdesátník přišel odstartovat maraton kultovního seriálu a zaplněný Velký sál mu připravil vřelé přivítání. „Holly“ strávil na pódiu několik minut, během kterých se stihl několikrát vyfotit s publikem a vypustit pár suchých vtipů o smrti.
Projekce prvních šesti dílů Trpaslíka měla uvolněnou, melancholickou náladu. Promítala se DVD verze v českém znění, známá z obrazovek České televize. Smích publika prolínal studiový smích z reproduktorů, a i když byla kvalita obrazu nevalná, většina diváků vydržela až do konce. Po tříhodinovém promítání přišla ještě devadesátiminutová beseda s Lovettem. Publikum i herec působili po dlouhém odpoledni unaveně, otázky obecenstva i moderátorky byly předvídatelné a nepříliš nápadité. Komik, kterého čtyřiadvacet dílů devadesátkového sitcomu odsoudilo na doživotí v kůži své postavy, ale pobavil.
Kavárnu Lucerny pak na dalších několik hodin zaplnila Lovettova autogramiáda. Zájem o jeho osobu byl velký a vyčerpaný umělec se nakonec nezúčastnil večerní projekce béčkového krváku Zlouni z vesmíru (2005), ve kterém si zahrál slizkého filmového producenta. Britský sci-fi úlet byl dobrým předkrmem pro fanoušky Festivalu otrlého diváka - špatně napsané postavy umíraly jak na běžícím pásu a končetiny krav, lidí i mimozemšťanů zběsile létaly plátnem.
Po sobotním trpaslíkovském šílenství ukázal festival i svou vážnou tvář. Dokumentární film Voyager: Hranice vesmíru zmapoval misi dvou nejznámějších vesmírných sond. Provedl diváky od konstrukce Voyagerů až k jejich meziplanetárním putováním, které světu přineslo první detailní fotografie Jupiteru, Saturnu, Uranu a Neptunu. Dokument citlivě pracoval se vzpomínkami vědců, kteří o misi i po čtyřiceti letech dokázali mluvit s nakažlivým nadšením.
Future Gate Festival zanechal dobrý dojem dramaturgií i neformální atmosférou. Diváci v Brně, Plzni a Šumperku, kam přehlídka v průběhu března zavítá, se můžou těšit na pestrou kombinaci klasických i nových vědecko-fantastických filmů. Jen houšť.
Future Gate 2019
27. 2. - 3. 3. 2019
Kino Lucerna, Praha
fb událost
foto © Future Gate Festival
Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024
Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...
Julia Pátá 15.04.2024
Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...
Kryštof Kočtář 13.04.2024
Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.
Jakub Veselý 12.04.2024
Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.
Dominik Polívka 08.04.2024
Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.
Marek Hadrbolec 08.04.2024
Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.
Kryštof Kočtář 02.04.2024
Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.
Kryštof Kočtář 31.03.2024
Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.
Tomáš Jančík 28.03.2024
I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.
waghiss666 24.03.2024
Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.