Anna Pleslová | Články / Reporty | 20.11.2014
Glass Animals jsou kamarádi z dětství, opravdovou kapelu ale zformovali teprve před čtyřmi roky a debutové album Zaba vyšlo tohle léto. Původně měli předskakovat slavnější kolegyni MØ. Ta si to ale nakonec rozmyslela a jala se radši odpočívat a připravovat nové album. Nevadí. Kluci z Oxfordu alespoň dostali hlavní prostor vytasit všechny trumfy.
Ve vlhkém podzimním večeru jsem se i já vydala cestou do MeetFactory. S ubývající vzdáleností přibývalo čím dál více lidí a zaparkovaných aut a taky úměrně klesala má hipstr pýcha, že jsem kapelu objevila mezi prvními, tenkrát při sledování záznamu BBC Introducing Stage na letošním Glastonbury. Jaktože je tu tolik lidí? Dyť je to moje kapela! No nic. Jako předskokan pražská dreampopová formace Mayen. Lukáš Vydra, původně kytarista synthpopových Deaths, publikum kvalitně rozehřál, pozitivní tahané rytmy se do mrholivého večera příjemně hodily.
Glass Animals nastoupili ani ne s akademickým zpožděním. Do zvuků džungle se ze zákulisí vynořily čtyři postavy. Pódium bylo zvláštně poloprázdné. Dva klávesáci vzadu zvládli obsluhovat i kytaru a basu, bubeník se krčil vpravo a zpěvák Dave Bayley tak dostal hodně metrů čtverečních na své amazonské tanečky. Po úvodní Psylle přišlo hned nejsilnější kombo songů – Black Mambo, Exxus a nejznámější singl Gooey. Každý song byl odměněn kupou potlesku, křiku a rukama nad hlavou. Čekala jsem klidnější koncert, plný pohupujících se figur pod pódiem, nestalo se. Indie rock mixovaný s elektronikou a podivnými exotickými zvuky fungoval naživo výborně. Dík frontmanovi za neutuchající poskakování hned od prvního tónu, při zpěvu se zas svíjel a točil kolem mikrofonu jako černá mamba. Hlavní set zakončil cover Love Lockdown od Kanyeho Westa, aby se „skleněná zvířata“ do bývalé sklárny vrátila s přídavkem rozjeté Pools.
Sytě nabitá hodina. Kapela byla evidentně nadšená z nečekaně vřelého přijetí a z věty „I love Prague already“ byla cítit spontánní upřímnost. Glass Animals se k nám ještě vrátí. A my? My se vrátíme taky. Bylo to skvělé.
Glass Animals (uk)
18. 11. 2014 MeetFactory, Praha
Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024
Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...
Julia Pátá 15.04.2024
Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...
Kryštof Kočtář 13.04.2024
Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.
Jakub Veselý 12.04.2024
Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.
Dominik Polívka 08.04.2024
Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.
Marek Hadrbolec 08.04.2024
Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.
Kryštof Kočtář 02.04.2024
Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.
Kryštof Kočtář 31.03.2024
Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.
Tomáš Jančík 28.03.2024
I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.
waghiss666 24.03.2024
Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.