PLAYER FM

Články / Rozhovory

Rozhovory

Jakub (Stoned To Death): Label je čím dál větší nutnost

Jakub (Stoned To Death): Label je čím dál větší nutnost

|

Stoned To Death je další z labelů, které se nemíní omezovat hudebními styly. V hlavní roli je tady kazeta a na ní kytarové instrumentální hry, elektonický pop i mimozemsky znějící experimenty. Radost, štěstí, přátelství a respekt ke všem vydávaným projektům a kapelám. To je to, oč tu v první řadě běží. Sympatický label se nebrání ani spolupráci s jinými vydavatelstvími a chystá se najet na vinyly. O tom všem v dalším díle našeho seriálu rozpráví šéf Stoned To Death Jakub.

Proč mít v době, kdy lidi stále méně kupují klasické nosiče a nejsou ani příliš ochotni kupovat si hudbu z placených downloadů, label? Proč provozujete ten svůj?
Radost. Štěstí. Přátelství.

Myslíš, že přijde čas, kdy labely zaniknou a hudbu si budou vydávat kapely samy s tím, že naprostá většina produkce bude na internetu?
Nemyslim si to vůbec. Podle mě nadšení z toho, že můžeš mít horu dat už zaniklo asi dekádu zpátky. Já osobně si hudbu chci spojit s něčim fyzickym, pokud mám možnost, tak u věcí, které mám skutečně rád, chci i nosič. Poslech hudby z ipodu nebo itunes je pro mě nutnost v momentě, kdy nemůžu používat gramofon nebo kazeťák.

A ne, nemyslim si, že labely zaniknou a kapely si budou všechno vydávat samy. Naopak – label je čím dál větší nutnost. Dělat muziku a nahrávat ji a někde ji zveřejňovat je právě teď nejsnadnější, jak jen to kdy mohlo být. Internetová doba si vyžaduje čím dál větší porci roztěkaný pozornosti, všude máš spoustu novinek, tracků, novejch releasů – potřebuješ label, nebo dejme tomu nějakej kolektiv, něco, s čim si to budeš asociovat a vytřídíš si tu informaci (anebo třeba bloggera, co tohle zvládne za tebe). Díky labelu se to může snadněji dostat k potenciálnímu posluchači. Samozřejmě taky třeba můžeš jít na soundcloud a vyhledat si tag #furnituremusic a proposlouchat se všim, co ti to nabídne, pokud na to máš čas. Moje domněnka je, že většina lidí na tohle čas nemá. Proto label.


Jaký je u vás poměr vinyly/CD/kazety? Měnil se v průběhu let? A pokud klasické nosiče ani nevydáváte a děláte jen downloady, proč a jaký to má pro label význam?
Zatím 100% kazety. Vinyly jsou v dohlednu, chystáme něco pro Indii, Sítě, jeden mocnej punkovej split, kterej podle mě nikdy nevyjde, a v kooperaci se Silver Rocket vydáme posmrtně nahrávku táborských C.

Jak se labelu vedlo v roce 2015 a co všechno jste vydali?
"Úspěch" Stone to Death je ovlivňovanej přímo úměrným vkladem energie, loni to bylo tedy celkem fajn. Vyšla třeba kompilace Crooked to Death vol. I (kolaborace se přesahovým skate časákem Crook), split Prosoxi Skylos / Mai Mai Mai, split India / Kidney Trauma, drone kazeta Vac Da Hawk (Vašek Havelka), debut synťákového mága Mollyho, kolekce ep a rarit od Prodavač, darkfolkové duo Julinko... jo a hlavně italské trio Hobocombo a jejich moondogovská homáž Moondog's 99 Step Sequencer.

Co chystáte nebo jste už vydali letos?
Tak letos vyšla zatím double MC kolekce košického génia Džumelce a split Hlinomaz / Enten og Eller, což byl taky epitaf pro obě kapely, neboť se hned po dvojici křtů rozpadly. A dále chystáme spoustu super věcí: nové ep Tomáš Palucha už vyšlo, a to 8. března, a jmenuje se Kámen Mudrců. A v přípravě je např. Commando Revisited kompilace, Crooked to Death vol. II, Barry London, další Molly, repress Jah Division, split Vont/Ghettoblaster, Diamondline (ex Peleton, ex Tempelhof), kolaborační nahrávka Lynna Wrighta a Algise Kizyse, nový kraut ep Purling Hiss a kolekce všech ep/lp Black Tar Jesus. Strašně dlouho taky sedim na kazetách Holydrug Couple, Father Murphy a Tin Horses, akorát k nim nemám obaly, nicméně ten den přijde.


Která z vámi vydaných desek je ti nejbližší, pokud se to dá říct?
To ti bohužel neřeknu, všechny věci, co vyšly na StD jsem vydal na základě nějaké přátelské známosti, která často koresponduje s vysokým respektem k umělecké tvorbě dotyčných. Takže nejblíž v tomhle ohledu je mi prakticky všechno. Nerad bych taky něco upřednosťnoval, navíc mám sklerózu a zítra bych si vzpomněl, že to je úplně jinak.


Sleduješ produkci dalších českých labelů? Máš mezi nimi nějaký oblíbený? Funguje na tak malém písečku něco jako řevnivost?
Ano, sleduju velice a pravidelně tvorbu labelů jako NAAB!, Obsedante!, Polí5, LOM, Signals from Arkhaim, Meteorismo, BabaVanga, Genot Centre, bukko, Minority Records, Silver Rocket, Tapety, Blood in The Boat, Redforcolourblind, AnalogFreaks a řady dalších. Velmi intenzivně pak vnímám spirituální sílu sdružení TJ Praha a Ostinato. Řevnivost mě nezajímá, je naprosto zbytečná. Na tak "malém písečku", kterým Čechy bez pochyb jsou, mi je jakákoliv cizí vydavatelská, promotérská a muzikantská aktivita nekonečnou inspirací a hnacím motorem k tomu, abych sám něco dělal. Takže děkuji.

3 české a 3 zahraniční desky roku 2015?
The Jelly Belly – This Aint No (Deadread)
Nachtantte – s/t (Naab)
Pavel Hrubý a Dušan Černák – Panoptikon (Signals from Arkhaim)
B4 – Die Mitternachtamaus (Polí 5)

Diat – Positive Energy (Iron Lung)
Lay Llamas – Ostro (Rocket Recordings)
Destruction Unit – Negative Feedback Resistor (Sacred Bones)

Info

www.stoned-to-death.bandcamp.com
www.facebook.com/StonedToDeathRecords

Relevantní články

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Rozhovory

xp recenze

Nickelback - Feed the Machine 70% Nickelback - Feed the Machine
Beth Ditto - Fake Sugar 70% Beth Ditto - Fake Sugar
Katy Perry - Witness 80% Katy Perry - Witness
SikTh - The Future in Whose Eyes? 80% SikTh - The Future in Whose Eyes?
SikTh - The Future In Whose Eyes 80% SikTh - The Future In Whose Eyes
Clipping. - Wriggle 60% Clipping. - Wriggle
Petr Nikl - Vosa 80% Petr Nikl - Vosa
Case/Lang/Veirs - case/lang/veirs 80% Case/Lang/Veirs - case/lang/veirs

Akce

ostravské dny (do 2/9)
fotoexpo (do 21/10)
rock for churchill (do 26/8)
wolf lost (bez záruky)
ahoi (do 11/7)
boskovice (do 9/7)