Články / Rozhovory

Jakub (Stoned To Death): Label je čím dál větší nutnost

Jakub (Stoned To Death): Label je čím dál větší nutnost

Richard Kutěj | Články / Rozhovory | 03.06.2016

Stoned To Death je další z labelů, které se nemíní omezovat hudebními styly. V hlavní roli je tady kazeta a na ní kytarové instrumentální hry, elektonický pop i mimozemsky znějící experimenty. Radost, štěstí, přátelství a respekt ke všem vydávaným projektům a kapelám. To je to, oč tu v první řadě běží. Sympatický label se nebrání ani spolupráci s jinými vydavatelstvími a chystá se najet na vinyly. O tom všem v dalším díle našeho seriálu rozpráví šéf Stoned To Death Jakub.

Proč mít v době, kdy lidi stále méně kupují klasické nosiče a nejsou ani příliš ochotni kupovat si hudbu z placených downloadů, label? Proč provozujete ten svůj?
Radost. Štěstí. Přátelství.

Myslíš, že přijde čas, kdy labely zaniknou a hudbu si budou vydávat kapely samy s tím, že naprostá většina produkce bude na internetu?
Nemyslim si to vůbec. Podle mě nadšení z toho, že můžeš mít horu dat už zaniklo asi dekádu zpátky. Já osobně si hudbu chci spojit s něčim fyzickym, pokud mám možnost, tak u věcí, které mám skutečně rád, chci i nosič. Poslech hudby z ipodu nebo itunes je pro mě nutnost v momentě, kdy nemůžu používat gramofon nebo kazeťák.

A ne, nemyslim si, že labely zaniknou a kapely si budou všechno vydávat samy. Naopak – label je čím dál větší nutnost. Dělat muziku a nahrávat ji a někde ji zveřejňovat je právě teď nejsnadnější, jak jen to kdy mohlo být. Internetová doba si vyžaduje čím dál větší porci roztěkaný pozornosti, všude máš spoustu novinek, tracků, novejch releasů – potřebuješ label, nebo dejme tomu nějakej kolektiv, něco, s čim si to budeš asociovat a vytřídíš si tu informaci (anebo třeba bloggera, co tohle zvládne za tebe). Díky labelu se to může snadněji dostat k potenciálnímu posluchači. Samozřejmě taky třeba můžeš jít na soundcloud a vyhledat si tag #furnituremusic a proposlouchat se všim, co ti to nabídne, pokud na to máš čas. Moje domněnka je, že většina lidí na tohle čas nemá. Proto label.


Jaký je u vás poměr vinyly/CD/kazety? Měnil se v průběhu let? A pokud klasické nosiče ani nevydáváte a děláte jen downloady, proč a jaký to má pro label význam?
Zatím 100% kazety. Vinyly jsou v dohlednu, chystáme něco pro Indii, Sítě, jeden mocnej punkovej split, kterej podle mě nikdy nevyjde, a v kooperaci se Silver Rocket vydáme posmrtně nahrávku táborských C.

Jak se labelu vedlo v roce 2015 a co všechno jste vydali?
"Úspěch" Stone to Death je ovlivňovanej přímo úměrným vkladem energie, loni to bylo tedy celkem fajn. Vyšla třeba kompilace Crooked to Death vol. I (kolaborace se přesahovým skate časákem Crook), split Prosoxi Skylos / Mai Mai Mai, split India / Kidney Trauma, drone kazeta Vac Da Hawk (Vašek Havelka), debut synťákového mága Mollyho, kolekce ep a rarit od Prodavač, darkfolkové duo Julinko... jo a hlavně italské trio Hobocombo a jejich moondogovská homáž Moondog's 99 Step Sequencer.

Co chystáte nebo jste už vydali letos?
Tak letos vyšla zatím double MC kolekce košického génia Džumelce a split Hlinomaz / Enten og Eller, což byl taky epitaf pro obě kapely, neboť se hned po dvojici křtů rozpadly. A dále chystáme spoustu super věcí: nové ep Tomáš Palucha už vyšlo, a to 8. března, a jmenuje se Kámen Mudrců. A v přípravě je např. Commando Revisited kompilace, Crooked to Death vol. II, Barry London, další Molly, repress Jah Division, split Vont/Ghettoblaster, Diamondline (ex Peleton, ex Tempelhof), kolaborační nahrávka Lynna Wrighta a Algise Kizyse, nový kraut ep Purling Hiss a kolekce všech ep/lp Black Tar Jesus. Strašně dlouho taky sedim na kazetách Holydrug Couple, Father Murphy a Tin Horses, akorát k nim nemám obaly, nicméně ten den přijde.


Která z vámi vydaných desek je ti nejbližší, pokud se to dá říct?
To ti bohužel neřeknu, všechny věci, co vyšly na StD jsem vydal na základě nějaké přátelské známosti, která často koresponduje s vysokým respektem k umělecké tvorbě dotyčných. Takže nejblíž v tomhle ohledu je mi prakticky všechno. Nerad bych taky něco upřednosťnoval, navíc mám sklerózu a zítra bych si vzpomněl, že to je úplně jinak.


Sleduješ produkci dalších českých labelů? Máš mezi nimi nějaký oblíbený? Funguje na tak malém písečku něco jako řevnivost?
Ano, sleduju velice a pravidelně tvorbu labelů jako NAAB!, Obsedante!, Polí5, LOM, Signals from Arkhaim, Meteorismo, BabaVanga, Genot Centre, bukko, Minority Records, Silver Rocket, Tapety, Blood in The Boat, Redforcolourblind, AnalogFreaks a řady dalších. Velmi intenzivně pak vnímám spirituální sílu sdružení TJ Praha a Ostinato. Řevnivost mě nezajímá, je naprosto zbytečná. Na tak "malém písečku", kterým Čechy bez pochyb jsou, mi je jakákoliv cizí vydavatelská, promotérská a muzikantská aktivita nekonečnou inspirací a hnacím motorem k tomu, abych sám něco dělal. Takže děkuji.

3 české a 3 zahraniční desky roku 2015?
The Jelly Belly – This Aint No (Deadread)
Nachtantte – s/t (Naab)
Pavel Hrubý a Dušan Černák – Panoptikon (Signals from Arkhaim)
B4 – Die Mitternachtamaus (Polí 5)

Diat – Positive Energy (Iron Lung)
Lay Llamas – Ostro (Rocket Recordings)
Destruction Unit – Negative Feedback Resistor (Sacred Bones)

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Margaux Sauvé (Ghostly Kisses): Příběhy posluchačů ovlivňují proces psaní

Kristina Kratochvilová 29.03.2024

Kanadská zpěvačka Margaux Sauvé je středobodem Ghostly Kisses a ve snových zvukových krajinách rozpíná příběhy o lásce, touze a ztrátě. Rozhovor.

Václav Havelka (fyield): KEXP vnímám jako milník

Michal Pařízek 25.03.2024

Dostat se s kapelou do studia legendární radiové stanice KEXP v Seattlu je snem mnoha hudebníků z celého světa. Rozhovor.

Josef Buchta (B-Side Band): Vždycky jsem snil o tom, že budu mít big band

Jiří V. Matýsek 11.03.2024

„Spotify je skvělý nápad, uživatelsky neuvěřitelně fantastická věc. Člověk nemusí nic tahat, nic nosit. Ale všichni ti muzikanti jsou okradení," říká principál. Rozhovor.

The Bladderstones: Záskoky nevedeme

Jiří V. Matýsek 06.03.2024

Slánské artbluesové trio se po sedmi letech od debutu Without Cover vrátilo s chválenou studiovkou a zároveň slaví deset let na scéně. Rozhovor.

Boris Schubert (Skvot Czech): Tvorba úspešného kurzu je tímová záležitosť

Mariia Smirnova 05.03.2024

„... snažíme sa oslovovať naozaj zaujímavých a úspešných ľudí vo svojom obore. Základom je vzájomná dôvera, sympatie a ochota lektora s nami aktívne spolupracovať.“ Rozhovor.

Pragueshorts: Piotr Jasiński (Mimo), Natálie Durchánková (Přes střepy)

Viktor Palák 28.02.2024

Ve finálním díle ankety odpovídají Piotr Jasiński, v jehož filmu Mimo ztvárnili Josef Trojan a Jakub Kalián kamarády, kteří narazí na situaci, která může být spouštěčem revize jejich vztahu.

Julie Martinková, Anna Horáková (FAMUFEST): Nesmíme se strachem nechat odradit od růstu

Mariia Smirnova 27.02.2024

„V programové dramaturgii si hrajeme hodně s pocity či smysly a chceme, aby i diváci při návštěvě festivalu mohli více reflektovat tuto část sebe sama..." Rozhovor.

Pragueshorts: Greta Stocklassa (Bzukot Země), Marie-Magdalena Kochová (3MWh)

Viktor Palák 26.02.2024

Bzukot Země zachycuje absurdní i povědomou šarvátku o to, jak formulovat zprávu mimozemským civilizacím. V kontaktu se současnými tématy je i film 3MWh, který volí atmosféričtější cestu.

Pragueshorts: Philippe Kastner (Deniska umřela), David Payne & Tomáš Navrátil (Baroko)

Viktor Palák 25.02.2024

V národní soutěži největší domácí přehlídky krátkých filmů se potkalo ke dvěma desítkám titulů, oslovili jsme tvůrce a tvůrkyně některých z nich.

Gaika: Nechat se unášet

Nora Třísková 22.02.2024

Podobně jako kloubí různé aktivity – psaní, kurátorství a výtvarná tvorba, producentství – na desce spojuje v lecčem typické anglické žánry jako dub, postpunk nebo alt rock. Rozhovor.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace