Jakub Béreš | Články / Reporty | 14.04.2018
Když u nás hráli Gengahr posledně jako support Wolf Alice před dvěma lety, vzali s sebou na pódium Paláce Akropolis i malého plyšového Gengara, tedy fialového pokémona, podle kterého parta přátel ze školy pojmenovala svou kapelu. Na svém druhém tuzemském vystoupení ho nechali sice doma, místo toho přivezli druhou desku Where Wildness Grows. Její název se sice ptá na to, kde se bere divokost, skladby z ní ale působí velmi uklidňujícím dojmem. Jinak tomu nebylo ani v Café V lese, kde melodické refrény dostaly do kolen takřka vyprodaný klub.
Tuzemským Radical Miracle, projektu okolo Vladimíra Němečka, to sice na stagi šlape báječně a dokáží lehce strhnout publikum na první dobrou. Jejich songy ale zapomenete stejně rychle, jako se přistihnete při tom, že si při jejich poslechu podupáváte nohou do rytmu. Mix všeho, co v posledních deseti letech headlinovalo Rock for People od Placepo po Muse neurazí, ale působí, jako by se kapela zasekla v čase, kdy ještě bylo cool házet všechny ostrovní kytarovky do „indie pytle“.
fotky z koncertu tady
Do stejného pytle by se vešli i Gengahr. Jejich hudba sice taky působí, že se zasekla v jistém bezčasí, na rozdíl od domácích interpretů ale mají jejich písně výraz a nahrávky drží pohromadě. Melancholický pozitivní pop skvěle navozuje bezpečnou atmosféru a na této vlně se dá pohupovat celou hodinu, i když to celé zní trochu jako jedna dlouhá píseň nebo náhodný „sunny day“ playlist na Spotify. Gengahr si berou hodně z Foals i Wild Beasts a jejich rocku bez slizkých klišé a manýr. Podobně jako oni nabízí mazlivé falzety, které sice neroztančí dav, zato je z hlavy jen tak nedostanete ani dva dny po koncertu. Přesně takovým příkladem je i tři roky stará skladba She’s a Witch, jejíž chytlavý refrén rozsvítil celý Les. Poté už přišel jenom říznější, postpunkem načichlý přídavek Carriton jako ukázka toho, že Gengahr nejsou jenom kapela jednoho výrazu pro další generaci indie kids.
Gengahr (uk) + Radical Miracle
11. 4. 2018 Café v lese, Praha
foto © Bára Gadlinová
Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024
Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...
Julia Pátá 15.04.2024
Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...
Kryštof Kočtář 13.04.2024
Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.
Jakub Veselý 12.04.2024
Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.
Dominik Polívka 08.04.2024
Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.
Marek Hadrbolec 08.04.2024
Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.
Kryštof Kočtář 02.04.2024
Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.
Kryštof Kočtář 31.03.2024
Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.
Tomáš Jančík 28.03.2024
I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.
waghiss666 24.03.2024
Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.