Články / Reporty

Let’s Dance (The Wombats)

Let’s Dance (The Wombats)

Jiří Mališ | Články / Reporty | 18.04.2018

Hutnou hudební nadílku si pro kodaňské fanoušky britského indie připravili liverpoolští výstředníci The Wombats. Novou desku Beautiful People Will Ruin Your Life přijeli představit v doprovodu hned dvou vycházejících kapel stejného žánru a malý sál hudebního domu Vega se tak svižně plnil hned od začátku.

Jako první se pódia ujali The Night Café, které si Wombats pro letošní tour nabalili ve vedlejší čtvrti. O žádný kopírák slavnějších sousedů se ale nejednalo, mladé kvarteto připomnělo spíše The Kooks na vrcholu jejich slávy. Bohužel ale existuje důvod, proč britskému indie před pár lety odzvonilo. Skladby velice příjemné na poslech, o tom žádná, ale do paměti se nevryla jediná. Pokud se The Night Café budou chtít vyhrabat z věčné role předkapely, bude zapotřebí víc osobitosti a nejen nezaměnitelný liverpoolský přízvuk a chytlavé, leč taky zaměnitelné riffy.

Pak se Kodani poprvé představila brightonská čtyřka The Magic Gang a obavy z další kopie The Kooks byly ale zažehnány během první skladby. Frontman Jack Kaye si z jihu Anglie přivezl slušné bravado a vystupováním připomněl Maca DeMarca. Hudebně se výkon dal přirovnat ke Car Seat Headrest, a to včetně průměrných ukňouraných vokálů a produkcí zavánějící Soundcloudem. Kde ale chyběla kvalita, kraloval charakter – The Magic Gang se publiku dokázali prodat a během závěrečné All That I Want Is You se už naplno tančilo a kytarový riff mi v hlavě hrál ještě ráno poté.

Čekání na hlavní chod večera se protáhlo, což vydýchanou, vyprodanou Vegu nechalo lehce rozladěnou. O to větší byl potlesk, kterého se The Wombats dostalo s nástupem na pódium. Set načali stejně jako čerstvé album skladbou Cheetah Tongue a pak diváky vzali na cestu do historie kapely, která skončila u debutového alba songem Kill the Director. I po jedenácti letech krotil frontman Matthew Murphy frenetické vokály perfektně, sál skákal nadšením a řval „if this is a romcom, kill the director!“. Party nebrala konce, ze širokého repertoáru vytáhli The Wombats taneční pecku Techno Fan, diváci si šplhali na ramena a nadšení ovládlo celý dům. Kromě doprovodných vokálů měl Murphy k dispozici i na pět set neúnavných hlasů v publiku, které se nejvíce činily během starších skladeb Moving to New York a Tokyo. Naprostý vrchol přišel ovšem s novinkou Turn, jejíž „it won’t get better than this“ se sálem neslo, až mrazilo v zádech. Poslední horečnou tancovačku jsme si užili během žánrové klasiky Let’s Dance to Joy Division – energie dostala punkový nádech a když se trio na okamžik odebralo z pódia, vyvolání k návratu na sebe nenechalo dlouho čekat.

Greek Tragedy byla bohužel slabším zavírákem, než by si koncert zasloužil. A drobná kaňka na závěr charakterizovala celý večer – průměrný výkon předkapel a občasný zádrhel ve vokálech The Wombats narušily jinak skvělý indie mejdan se skupinou, která svými lehce vyšinutými texty krmila jednu generaci ostrovních fanoušků.

Info

The Wombats (uk) + The Magic Gang (uk) + The Night Café (uk)
17. 4. 2018 Lille Vega, Kodaň

foto © Japs

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Zpěv odkvétajících slunečnic (White Ward)

Marek Hadrbolec 25.04.2024

Nový prostor brněnské Melodky obehnaný bílými kachličkami má navíc osobitou, mírně surrealistickou atmosféru.

Vpít se do ocelové hory (Deena Abdelwahed)

Michaela Šedinová 23.04.2024

Je sobota večer, ale sál kina Přítomnost je jako vždycky tak trochu v bezčasí. Loňská deska Jbal Rrsas tuniské producentky Deeny Abdelwahed je taky mezi časy a světy.

„Keď sa niečo páči všetkým…” (Berlin Manson)

Marek Hadrbolec, Veronika Vagačová 21.04.2024

Slovenští bojovníci za sociálně spravedlivou společnost a postpunk smíchaný s rapem vzali během malé české tour útokem nejprve vyprodanou Prahu a druhý den Brno.

Mezi hukotem velkoměsta a ptačím zpěvem (Shida Shahabi, BITOI)

Alžběta Sadílková 21.04.2024

My promlouváme k prostoru, prostor promlouvá k nám. Součástí oslav 40. narozenin Atria Žižkov byl i víkendový dvojkoncert pod taktovkou Heartnoize promotion.

Ve zvukové krajině labyrintu Faunu (Faun festival)

Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024

Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...

Poslední nádech (Bendik Giske)

Julia Pátá 15.04.2024

Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...

Hřejivý folk chladne a tmavne (Tábor + Cardo & Decumanus)

Kryštof Kočtář 13.04.2024

Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý 12.04.2024

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.

Od tance ke smyslovému přetížení (Jednota v noci)

Dominik Polívka 08.04.2024

Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.

Laciné kostýmy, vytříbené kytary (Devil Master)

Marek Hadrbolec 08.04.2024

Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace