Články / Reporty

Máte to tu v Evropě všechno malý (Everlast)

Máte to tu v Evropě všechno malý (Everlast)

Lenka Marie | Články / Reporty | 10.11.2015

A venku je jaro. Jsem z toho fatálně zmatená a nemám zájem. Ne, ne, teď mám hledat rukavice, vzpomínat na čepici, co jsem ztratila loni v metru, a přecházet z oolongu na Keemun. Stromy u domu navíc vypadají, že seschly a spálilo je slunce, než že by přišel podzim. Každodenní memento. El niño a nazdar.

Publikum z Roxy el niño moc dobře zná. Kupuje si tam přece mikiny. Byla jsem překvapená, že těch, co viděli What It’s Like na MTV, bylo tak málo. Vzadu v mysli vnímám, že Everlast mezitím pořád existoval, ale nezaznamenala jsem moc zásadní zářezy. Rozmělňuje pořád ty stejné příběhy a kromě levičácké hymny Stone in My Hand nebo předělávky Cashe je tam toho jenom málo, o co se opřít. Vypadalo to tak i podle reakcí, plácalo se od začátku, ale chytat se lidi začali až na hity a starší čísla.

Na začátku jsem si našla klidné a kryté místečko k opření, ale pak se přede mě postavil člověk s mobilem nad hlavou, takže jsme si popovídali a já postoupila dopředu. Od začátku jsem na schodech čichala obláčky kouře, ale že si zapálí placatá čepice hned za mnou, to mě teda nasralo. Kinderle, přijde ti normální lidem kouřit do ksichtu? Myslela jsem na všechny ty Alexe, Vlady a Bogdany z Bukureště, na kterých ještě chladne hlína. Nesnáším dělat policajta, ale taky nesnesu hovada.

O dvě řady vpředu si z toho zas kostkovaná košile dělala malý Amsterdam, a když vytáhla svoji stylovou krabičku na drogy, přemýšlela jsem, do jaké kapsy se tahle truhla sakra vejde a jak dlouho bude trvat, než mu zásoba dojde. Dokud někoho nenapadlo zapnout vzduchotechniku a mříž vpravo začala vyfukovat prach z trubek, byla jsem jako nedobrovolný návštěvník na Legalizaci.

Většina chumlu přede mnou vypadala, že jde zítra na desátou do skate shopu. Krom toho jsem dlouho neviděla tolik malých lidí. Telefony a selfie a podobné blbosti rušily, ale všichni měli výšku kolem sto šedesáti nebo i menší, takže přes hobití sjezd bylo skvěle vidět a já si vzpomněla na Jakea nebo Johna, co přijel na hotel a málem se nevešel do dveří. Na naše poměry měl rozměry a proporce vzrostlé medvědí samice. „Máte to tady v Evropě všechno strašně malý!“ A pokračoval demonstrací svojí zahrádky v Ohiu s úměrně velkým Cannabis sativa.

Everlast tohle nijak nekomentoval a usrkával whisky. Varoval nás, že někdy možná skončí uprostřed písničky, protože svým holčičkám vyřezával dýně na Halloween a pořezal si přitom palec. Ale whisky na to prý pomáhá. Neustále střídal kytary, které mu přihrával a ladil asistent přímo na pódiu. „Nemám vůbec žádnou techniku, všechno jsem odkoukal a jenom do toho tupě tluču. Kdyby tahle kytara byla člověk, tak mě zavřou.“

K ruce měl klávesistu, kterého představoval tolikrát, že bych si jeho jméno skutečně měla pamatovat. Dočkal se i otrapačky z publika, která si ho spletla s jukeboxem, a když o tom nonšalantně žertoval, asi se toho chytil její přítel nebo kdo, až se Everlast ptal, jestli jsme teď jako proti němu? „Kytaru trochu víc do odposlechu.“ „A trochu víc kravskýho zvonce!“ Naštěstí byl vepředu někdo rychlý, kdo tráví příliš času u internetu (najděte si), a Everlast to vzal a trapas vyšuměl.

Jinak toho moc nenapovídal, proběhlo něco o Madonně („kdybych dneska nepracoval, tak na ni taky zajdu“) nebo o Snoop Doggovi („pořád nechápu, že za mnou přišel, abych mu napsal nějaký country“). Před přídavkem přišlo překvapení od klávesisty, který si nás vyfotil a pak se zeptal, jestli by nám nemohl zahrát jednu svoji písničku? Byl to skok úplně jinam, ale publikum se bavilo. Závěr byl předvídatelný, Put Your Lights On a Folsom Prison Blues.

Everlast si nemohl vybrat lepší umělecké jméno, funguje jako stabilní tahoun se čtyřmi akordy. Zvláštní, že i jako písničkář s kytarou přitáhne placaté čepice, které z něj větří hip hop a jsou z jeho hraní upřímně vyplesklé. „Ale jako radši bych si ho poslech neakusticky, víš co.“ Jestli Everlast na Instagramu nekecá, budeme mít příště šanci.

Info

Everlast (usa)
8. 11. 2015 Roxy, Praha

foto © Jana Michalcová

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Ve zvukové krajině labyrintu Faunu (Faun festival)

Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024

Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...

Poslední nádech (Bendik Giske)

Julia Pátá 15.04.2024

Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...

Hřejivý folk chladne a tmavne (Tábor + Cardo & Decumanus)

Kryštof Kočtář 13.04.2024

Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý 12.04.2024

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.

Od tance ke smyslovému přetížení (Jednota v noci)

Dominik Polívka 08.04.2024

Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.

Laciné kostýmy, vytříbené kytary (Devil Master)

Marek Hadrbolec 08.04.2024

Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.

Strejc is not děd! (Hentai Corporation)

Kryštof Kočtář 02.04.2024

Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.

Paprsky v mlze (Bohren & der Club of Gore)

Kryštof Kočtář 31.03.2024

Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.

Dvě světla na konci deště (Kaleida + Viah)

Tomáš Jančík 28.03.2024

I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.

Swag a dechberoucí sexappeal (Annet X & NobodyListen)

waghiss666 24.03.2024

Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace