Články / Recenze

Nadčasový monolit  Normana Westberga

Nadčasový monolit Normana Westberga

Jiří Akka Emaq | Články / Recenze | 02.02.2016

Možná už by měl někdo začít natáčet filmy k albům pro neexistující filmy. Tahleta ambientní koupačka jednoho ze zásadních členů Swans Normana Westberga by si to rozhodně zasloužila. Byla nahrána už v roce 2013 a vyšla v limitované sérii 75 kusů s ručně dělaným obalem. Nyní ji remasteroval a pod labelem Room40 vydal australský skladatel a kurátor Lawrence English.

Trojpísňové album se rozpíná na délce třiceti minut. Westbergova kytara, reverbovaná a delayovaná, zní v táhlých tónech téměř jako klávesy a vlastně těžko uvěřit, že to kytara opravdu je. Úvodní Frostbite Falls zní jako intro nedávno vydané desky Inversum od Dark Buddha Rising, pouze nepřijde ono katarzní doommetalové hrábnutí do strun a skladba zůstane zatavena v mrazivých kusech vodopádů až do konce. Stejně tak se převalí i následující Oops, Wrong Hat a Bunny Hill. Názvy jsou navzdory očekávání jen jakýmsi absurdním přívěškem.

„Třináctka“ je kompaktní a meditační, je náladotvornou slitinou, jejíž jednotlivé složky se přelévají přes sebe, mísí se a opět rozpojují v jakémsi organickém tanci života a smrti. Nekonečný klid a vyrovnanost se valí skrze nadčasový monolit. Krátká nahrávka plná věčnosti. Co více k tomu říct. Výlet do abstraktních hudebních krajin, který stojí za to.


Info

Norman Westberg – 13 (Room40, 2015)
www.normanwestberg.com

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Prosvítající naděje ve světě izolující samoty (Malcuth & Facutum)

Viktor Hanačík 17.04.2024

Je to deska designovaná spíš pro klubové soundsystémy a podzemní parkety, ale obstojí i pro introspektivní poslech.

Historky otců zakladatelů budou těžko hledat čtenáře (Neviditelné řemeslo)

Martin Šinkovský 14.04.2024

I když autoři textu opakovaně tvrdí, jak složitě se jejich práce vysvětluje a obhajuje, skutečností je, že základní pravidla a kompetence jsou jednoduché a logicky vyvoditelné.

Marko Damian a úpadok menom Skeeter

Matej Žofčín 09.04.2024

Od konceptu zdanlivo upustil, upustil aj od unikátného frázovania, ostali len spievavé refrény a téma lásky, ktorá je však omnoho plytkejšia ako na debute.

Kolekce rozmanitých emocí (Page Turners)

Tereza Bartusková 01.04.2024

Deska vypráví nejen o lásce, ale i o smutku nebo touze po nedosažitelném, vděčnosti, a především o minulosti, nad kterou čas od času lpíme všichni.

Dva svety (Eva Sajanová & Dominik Suchý)

Veronika Vagačová 29.03.2024

Dvaja interpreti známi zo svojich vlastných projektov v rámci alternatívnej scény sa nedávno spojili pri albume Decision Paralysis.

Hudba ze zapomenutých míst minulosti (Garlands)

Filip Peloušek 25.03.2024

Jejich pojetí rocku s prvky gothic punku nedává moc prostoru pro jednoduchou zaměnitelnost.

Esence The Beatles (Milan Bátor)

Jiří V. Matýsek 10.03.2024

Hudba tu plyne s fantastickou lehkostí, při pozornějším poslechu ale jasně vyplývá komplexnost, s níž se musel opavský kytarista vyrovnat.

Dobro došli u bad trip (Nemeček)

Dan Sywala 19.02.2024

Ke slunné Makarské se blíží nevyzpytatelná tma. To je výjev, který bych přál cestovatelům, kteří se spokojí s prvoplánovým strávením letní dovolené.

Aye, captain! (The Longest Johns)

Jiří V. Matýsek 16.02.2024

Leaving of Liverpool nebo na Dylanovu Maggie’s Farm odkazující skladba Maggie’s Ship jsou příjemným oťukáváním nových teritorií.

Zápas agresívnej klubovej estetiky s distingvovanosťou orchestrálneho zvuku (julek ploski)

Dušan Šuster 12.02.2024

Left field je defenzívna bejzbalová pozícia a hráč, ktorý ju zastáva, býva vraj najosamelejším na ihrisku.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace