Články / Reporty

Nepřestávej, Ellie... (Wolf Alice)

Nepřestávej, Ellie... (Wolf Alice)

Jiří Mališ | Články / Reporty | 21.01.2018

První koncert roku je nutné vybírat pečlivě, měsíční hudební hladovka s sebou nese nemalá očekávání. Po loňských Daughter a The Flaming Lips beru zavděk britskými rockery Wolf Alice, kteří do malého sálu kodaňské Vegy přivezli nové album Visions of a Life a jako předskokany švédské dreamrockové duo Wy.

Ti to z Malmö měli blíž než já z Roskilde a s mým příchodem do sálu už hráli skladby z čerstvého debutu Okay. Na pódiu jsem marně vyhlížel bubeníka nebo basáka, ale Michel Gustafsson & Ebba Ågren si vystačili se dvěma kytarami, jedním vokálem a samply. Na škodu to nebylo, hudba Wy vyzývala k ladnému vlnění do mámivých rytmů elektronických bicích a kytarového šumu. Lušit texty Ågrenové sice místy bolelo, před diváky se v nich svlékla až na kost, kritiku ale očekávala. „A napíšou, jak lehké je mě prokouknout, že mé prsty se trochu třesou, ale můj hlas že je čistý a jasný.“ Nihilismus čišel z každé skladby, smutek přetékal do publika a oko nezůstalo suché. Během závěrečné Nobody Else se konečně opřeli do všech nástrojů a nečekaný hluk dodal éterickému kvílení v refrénu osobitost. Žal je občas nutné vykřičet.

Pak přišel čas na veleslavené Wolf Alice. Za vše mluví přesun jejich posledního kodaňského koncertu kvůli nominaci na Grammy, diář „nejlepší kapely tohoto desetiletí“ je nabitý. Vizáží někde mezi modely od ASOSu a dětmi ze stanice Zoo, hudebně mezi dream rockem a britským punkem. Na předskokany navázali pochmurnou skladbou Heavenward a frontmanka Ellie Rowsell se okamžitě spárovala s bubeníkem Joelem Ameym, jehož doprovodné vokály byly neodbytné. Sklíčenost vystřídal agresivní vztek v punkově laděné Yuk Foo a bylo jasné, že emoční stabilita není na programu dne. Hledat radostný text v repertoáru Wolf Alice není lehká práce a spolu s Rowsellovou si vyprodaná Vega postupně připomněla všechny možné důvody deprese. A zatímco zpěvačku zabíjela nedosažitelná láska, já bych radši spáchal sebevraždu kvůli týpkovi za mnou, který si očividně myslel, že by to celé zvládl odzpívat líp. Celý sál naštěstí rozproudila druhá polovina setu a já se proskákal do bezpečné druhé řady, na dosah ruky od energického basáka Thea Ellise, který si celý koncert dělal zálusk na crowdsurfing. Během nejpomalejší skladby Blush to sice zavánělo ploužákem na rozloučenou, ale prosby „Nepřestávej, Ellie…“ byly vyslyšeny. Poslední strkanice, pot až na zadku, pivo na ponožkách, hučení v uších, strhující.

Měl jsem sice v plánu nechat se ospale unášet na vlnách něžných vokálů, ale někdy je třeba koncertní sezonu začít nečekaně zostra. Wolf Alice dostáli své pověsti - mix dream rocku s ostrými hranami grunge, táhlou psychedelií, nekompromisním punkem a stylovým rokenrolem vystihuje současnou londýnskou rockovou scénu. Propocená košile? „I can only love you more!“

Info

Wolf Alice (uk) + Wy (se)
19. 1. 2018, Lille Vega, Kodaň

foto: Peter Troest

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Ve zvukové krajině labyrintu Faunu (Faun festival)

Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024

Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...

Poslední nádech (Bendik Giske)

Julia Pátá 15.04.2024

Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...

Hřejivý folk chladne a tmavne (Tábor + Cardo & Decumanus)

Kryštof Kočtář 13.04.2024

Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý 12.04.2024

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.

Od tance ke smyslovému přetížení (Jednota v noci)

Dominik Polívka 08.04.2024

Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.

Laciné kostýmy, vytříbené kytary (Devil Master)

Marek Hadrbolec 08.04.2024

Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.

Strejc is not děd! (Hentai Corporation)

Kryštof Kočtář 02.04.2024

Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.

Paprsky v mlze (Bohren & der Club of Gore)

Kryštof Kočtář 31.03.2024

Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.

Dvě světla na konci deště (Kaleida + Viah)

Tomáš Jančík 28.03.2024

I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.

Swag a dechberoucí sexappeal (Annet X & NobodyListen)

waghiss666 24.03.2024

Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace