Články / Reporty

Oslava života v jarní noci

Oslava života v jarní noci

Anna Mašátová | Články / Reporty | 05.04.2016

Vůbec si v případě hodnocení Baromantiky nechci hrát na objektivitu. Jak to tak v případě lásky bývá, nic jiného než pozitiva vám v hlavě stejně nenaskakují.

V Baromantice se snoubí protiklady, žánry a osobnosti, podivná spojení nepřestávají fascinovat ani na stopadesátý poslech. Ejhle, funguje to natolik, že se těšíte na koncert jako pachole na Ježíška a s prvními takty se roztékáte blahem.

Nehrají si na vysoké umění, přesto jsou texty jedny z nejkrásnějších, co zde vznikly. Nepotřebují komediantství, pódiovou show nebo symfoňák za zadkem, přesto se vám dostane pocitu velkoleposti. Faktem je, že takový pel-mel potřebuje extrémně silné hudební osobnosti. Pětice Dusilenka, Beata Hlavenková, Patrick Karpentski, Martin Novák a Matěj Belko umí předat emoce na výbornou, bez pachu umělosti a přehrávání. Aktuální dvouměsíční turné se zpožděním slaví zpěvaččiny prosincové čtyřicáté narozeniny, Oslava života, jak je šňůra pojmenována, je to doslovná a bohatá.

Dvě hodiny jsou dost času nejen k předvedení baromantického materiálu. Naléhavá Smiluje, kdy vám naskakuje husí kůže nad výkřikem „call me“, svatební Luna, Ticha černá, ve které Kollerův hlas z desky zastupuje bubeník Martin Novák, ale také téměř prehistorické kousky Pro Tebe i překvapující Tělo z Lenčina debutu. Klasické hrátky s loop station, odbourání se smíchy při Ptácích, výkřiky z davu „Lenka je nejvíc“ i bližší šepoty „Já ji žeru“. To doufám celý sál, přesto se neubráním podezření, že mnozí nemají o aktuální tvorbě kapely ani páru, reaguje se nejvíc právě na téměř dvacet let starou Pro Tebe. Nerudných a opilých podivných postav kolem se pohybuje nevídaně dost, pachuť z veksláckých móresů a keců, nad kterými zůstává rozum stát, vždyť nejste na koncertě Helči Vondráčkový.

Království zvyku nádavkem, publikum nepublikum, krásná je ta barokní romantika.

Info

Baromantika
4. 4. 2016, Palác Akropolis, Praha

Archivní foto (c) Barka Fabiánová

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Ve zvukové krajině labyrintu Faunu (Faun festival)

Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024

Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...

Poslední nádech (Bendik Giske)

Julia Pátá 15.04.2024

Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...

Hřejivý folk chladne a tmavne (Tábor + Cardo & Decumanus)

Kryštof Kočtář 13.04.2024

Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý 12.04.2024

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.

Od tance ke smyslovému přetížení (Jednota v noci)

Dominik Polívka 08.04.2024

Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.

Laciné kostýmy, vytříbené kytary (Devil Master)

Marek Hadrbolec 08.04.2024

Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.

Strejc is not děd! (Hentai Corporation)

Kryštof Kočtář 02.04.2024

Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.

Paprsky v mlze (Bohren & der Club of Gore)

Kryštof Kočtář 31.03.2024

Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.

Dvě světla na konci deště (Kaleida + Viah)

Tomáš Jančík 28.03.2024

I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.

Swag a dechberoucí sexappeal (Annet X & NobodyListen)

waghiss666 24.03.2024

Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace