Články / Reporty

Pohoda 2018, den druhý: ženské headline sloty

Pohoda 2018, den druhý: ženské headline sloty

Jakub Béreš | Články / Reporty | 07.07.2018

Druhý den Pohody přinesl nemálo překvapivých momentů, několik skvělých jistot a bohužel i jedno zklamání – to navíc od jednoho z nejočekávanějších jmen. Ale postupně. Od brzkých odpoledních kapel to v areálu rozjížděli domácí interpreti. Největším tahákem byli Tolstoys, držitelé slovenské výroční ceny Radio_Head za loňský debut Botanika, kteří zaplnili stage mezi dvěma ruskými koly. Kapela okolo zpěvačky Ely Tolstové zvládá jako jedna z mála kombinovat slovenské i anglické texty bez toho, aby přechod mezi nimi tahal za uši, a zároveň si v obou jazycích dokáže udržet svou poetičnost i šarm.

To polští Coals na šarm úplně rezignovali a svou tvorbu od zasněné melancholie v severském stylu posunuli k trendy soundcloudovému rapu. Výsledný postironický hybrid tak unese rapové beaty, akustickou kytaru brnkající na folklorní struny i zpěvačku v brejlích Hello Kitty a normcorových sandálech po babičce, jakož i uštěpačné vtipného multiinstrumentalistu Łukasze. Koncert dne pro zasvěcené první řady, WTF show pro zbytek davu.

Zrušený slot Glass Animals si zabrali jejich krajané Blossoms, neenergický kytarový pop zní jako jedna dlouhá píseň, romantická. Zato Confidence Man servírují rozverný power pop, který si rozhodně s ničím nespletete. Electropopové klišé (žena – mikrofon, muž – produkce) je tady otočené vzhůru nohama a zpěv i tanec obstarávají oba muzikanti. K tomu připočítejte crazy oblečky a veselé popěvky a máte festivalovou senzaci, o které se bude ještě hodně mluvit.

Největším překvapením v line-upu festivalu byl určitě rapper Danny Brown. Bohužel se tenhle horký kandidát na nejlepší show utopil v tichém zvuku a otravných playbaccích, které často prosákly z refrénů i do slok. Situaci nezlepšila ani jeho pověstná maniákální flow, na kterou se na Pohodě jaksi nedostalo. Pro půlku skákajícího stanu bylo vše v pořádku, od interpreta jako Danny Brown by ale člověk čekal trochu víc než průměrnou show.

Totální nasazení musela předvést až St. Vincent s novou show k loňské desce Masseduction. Vizuály lepší jak od The Chemical Brothers a k tomu totálně sehraná kapela, robotické tanečky a sexy kytarová sóla od rockové hvězdy první třídy. Nechyběla romantická balada New York, v které St. Vincent změnila americkou metropoli za Slovensko, i taneční Slow Disco, která zazněla v nové popové verzi. Jasně, tahle show působila místy trochu teatrálně, naštěstí jenom tehdy, když měla upozorňovat na vyumělkovanost dnešního světa. Ženským headline slotem se pyšnil i velký taneční stan, v kterém úřadovala Helena Hauff. Ta by se klidně obešla i bez projekcí, když její set tepal ve zběsilém tempu hned od prvních minut. Pohoda tak znovu dokázala, že hlavní časy na velkém festivalu nemusí nepatřit pouze mužům. Sice to není nová informace, ale dokud line-upy většiny akcí vypadají jako pánské kluby, je potřeba si to připomínat.

Info

Pohoda 2018
5. - 7. 7. 2018
letisko Trenčín, Slovensko
fb událost

foto: Mária Karľaková

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Nenalezeny žádné záznamy.

Ve zvukové krajině labyrintu Faunu (Faun festival)

Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024

Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...

Poslední nádech (Bendik Giske)

Julia Pátá 15.04.2024

Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...

Hřejivý folk chladne a tmavne (Tábor + Cardo & Decumanus)

Kryštof Kočtář 13.04.2024

Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý 12.04.2024

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.

Od tance ke smyslovému přetížení (Jednota v noci)

Dominik Polívka 08.04.2024

Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.

Laciné kostýmy, vytříbené kytary (Devil Master)

Marek Hadrbolec 08.04.2024

Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.

Strejc is not děd! (Hentai Corporation)

Kryštof Kočtář 02.04.2024

Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.

Paprsky v mlze (Bohren & der Club of Gore)

Kryštof Kočtář 31.03.2024

Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.

Dvě světla na konci deště (Kaleida + Viah)

Tomáš Jančík 28.03.2024

I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.

Swag a dechberoucí sexappeal (Annet X & NobodyListen)

waghiss666 24.03.2024

Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace