redakce | Články / Rozhovory | 11.11.2018
„Zatímco přestavba foyer je na první pohled zřejmá, je větší, světlejší a vzdušnější (ale stále nám v něm něco chybí, čekáme třeba na mobiliář), rekonstrukce hudebního sálu je patrná hlavně pro vystupující, protože se vylepšovalo zejména zázemí,“ říká Libor Galia, který se stará o „dobrou tvář“ MeetFactory. A taky připomíná, že dramaturgii smíchovského prostoru netvoří pouze koncerty, ale i rezidence, galerie i divadla. Více prostoru jsme mu dali nejen u příležitosti klubového večera, který proběhne v součinnosti s platformou Shape. Přehlídka inovativní a elektronické hudby? A mnoho dalšího.
Co chystáte další dny a týdny?
Každý půlrok je v továrně rušno kvůli Veřejnému domu. Tak je tomu i právě nyní, na nohou jsou všichni v kanceláři, příchozí umělci, technici a další. Naskytne se příležitost nahlédnout na umělecké dílo ve stavu zrodu – MeetFactory má největší rezidenční program v Česku a ten den otevírají současní rezidenti své ateliéry; chystají se výstavy, ve velké galerii Based on True Story, v té menší (dostupné po schodech na boku továrny) Monument pro 308; bude divadlo; zahrají DJs. Veřejný dům se tentokrát koná v pátek 23. listopadu a program je, jako v případě této akce pokaždé, zdarma.
Jelikož se v rámci Veřejného domu nedostávalo takové pozornosti hudbě, která bývala zastoupena jmény z platformy Shape (kterou MeetFactory založilo a koordinuje ji) a která by si zasloužila ústřední pozornost, což demokratický charakter akce neumožňuje, rozhodlo se, že z toho uděláme raději o týden dřív patřičnou „showcase”. V pátek 16. listopadu tak továrna ve znamení platformy pro inovativní a elektronickou hudbu uvede Catnapp, Puce Mary (Posh Isolation, Pan), Tutu a Umbru. Poslední jmenovanou mj. letos do Shapu navrhla právě MeetFactory.
Jaký koncert tě v poslední době nadchnul? Čím, proč, kde?
Tahle otázka je pro mě stále choulostivější. Když už je nefotím či se na nich jinak pořadatelsky nepodílím, zpravidla větší část večera trávím komunikací s lidmi. Scéna je mála, na alternativní koncerty nám, zdá se, chodí stále méně lidí, a je tudíž na místě spolupracovat. Potěšila mě snaha dělat věci jinak, a to způsobem, jak u nás na začátku listopadu lidi okolo Unijazzu přistoupili ke zdejšímu prostoru s Festivalem Alternativa. Oceňuju, když vidím osobní zapálení, proto ještě zmíním Genot Centre a jejich letní „silent night” v hradecké NUUK. Mořit se v sauně, čistit hlavu v Labi, nenechat se odradit příjezdem policie a hlavně poslouchat, naslouchat a přemýšlet...
Když se podíváš na kulturní akce jinde, koho bys šel podpořit, koho je nutné vidět a slyšet?
Z větších pražských promotérů sleduju po všech stránkách činnost Fource Entertainment. Ti přiváží komerční, ale i vycházející a třeba mi neznámá jména, nevýdělečné večery vyvažují těmi výdělečnými – tomu se říká uvědomělá dramaturgie. Abych se ale vzdálil Praze, už dříve jsem podporoval ocenění koncertní série Itch My Hahaha cenou Vinyla, obecně jsou mi sympatické aktivity Tomina Kelara a Prokopa Holoubka, tedy akce brněnských klubů Kabinet Múz a Praha v Brně (Fórum pro architekturu a média), ve Full Moonu mě těší životaschopnost rubriky Lokály. Jako původem Severomoravák chci zmínit kopřivnickou Živou Mandalu a Marka Horynu, a říkám si, že bych měl jezdit domů častěji.
Z divadla, které mi je vedle hudby nejbližší (nejen proto, že v MeetFactory právě tyto dvě dramaturgie zastupuju), mi je blízká tvorba dramatika Wolframa Lotze, konkrétně po inscenaci Pár vzkazů veškerenstvu (hudbu dělá Dominik Gajarský alias Slowmotiondancer) jsem na cestě zpět k sobě strávil snad dvě tři hodiny. Považuju za důležité a příkladné, jak o divadle a jeho funkci ve společnosti přemýšlí Ivan Buraj s Matějem Nytrou v HaDivadle a v návaznosti na to si nemůžu odpustit, že jednoho dne jsem nechal srdce v A Studiu Rubín.
Jaký máš vztah k sociálním sítím?
Vesměs negativní, což je vzhledem k mé roli paradox, ale když už, pracovně trávím čas především na business.facebook. Facebook ve mně vyvolává pocit, že nestíhám seberealizaci, kulturu, život. Instagram (zatím) lajkuju, byť můj osobní účet nadále zeje prázdnotou. K posilování obecného povědomí a propagaci činnosti MeetFactory mi v současnosti přijde jako mnohem reprezentativnější primární médium. Všechnu moc obrazům!
Kam nejraději chodíš na jídlo?
Domů.
Catnapp (ar) + Puce Mary (dk) + Tutu (es) + Umbra (rs)
16. 11. 2018 22:00
MeetFactory, Praha
fb událost
Kristina Kratochvilová 29.03.2024
Kanadská zpěvačka Margaux Sauvé je středobodem Ghostly Kisses a ve snových zvukových krajinách rozpíná příběhy o lásce, touze a ztrátě. Rozhovor.
Michal Pařízek 25.03.2024
Dostat se s kapelou do studia legendární radiové stanice KEXP v Seattlu je snem mnoha hudebníků z celého světa. Rozhovor.
Jiří V. Matýsek 11.03.2024
„Spotify je skvělý nápad, uživatelsky neuvěřitelně fantastická věc. Člověk nemusí nic tahat, nic nosit. Ale všichni ti muzikanti jsou okradení," říká principál. Rozhovor.
Jiří V. Matýsek 06.03.2024
Slánské artbluesové trio se po sedmi letech od debutu Without Cover vrátilo s chválenou studiovkou a zároveň slaví deset let na scéně. Rozhovor.
Mariia Smirnova 05.03.2024
„... snažíme sa oslovovať naozaj zaujímavých a úspešných ľudí vo svojom obore. Základom je vzájomná dôvera, sympatie a ochota lektora s nami aktívne spolupracovať.“ Rozhovor.
Viktor Palák 28.02.2024
Ve finálním díle ankety odpovídají Piotr Jasiński, v jehož filmu Mimo ztvárnili Josef Trojan a Jakub Kalián kamarády, kteří narazí na situaci, která může být spouštěčem revize jejich vztahu.
Mariia Smirnova 27.02.2024
„V programové dramaturgii si hrajeme hodně s pocity či smysly a chceme, aby i diváci při návštěvě festivalu mohli více reflektovat tuto část sebe sama..." Rozhovor.
Viktor Palák 26.02.2024
Bzukot Země zachycuje absurdní i povědomou šarvátku o to, jak formulovat zprávu mimozemským civilizacím. V kontaktu se současnými tématy je i film 3MWh, který volí atmosféričtější cestu.
Viktor Palák 25.02.2024
V národní soutěži největší domácí přehlídky krátkých filmů se potkalo ke dvěma desítkám titulů, oslovili jsme tvůrce a tvůrkyně některých z nich.
Nora Třísková 22.02.2024
Podobně jako kloubí různé aktivity – psaní, kurátorství a výtvarná tvorba, producentství – na desce spojuje v lecčem typické anglické žánry jako dub, postpunk nebo alt rock. Rozhovor.