mArcElkrIz | Články / Recenze | 26.12.2013
Milujete toho svého chlápka uprostřed všudypřítomného domácího prachu a pachů, nádobí na sporáku, v lednici i ve dřezu, propálených ručně vyšívaných polštářků, vzhlížíte k němu od lože i lina, hýčkáte ho fajn jídlem i ostrým drápkem, jste s ním spojená. A pak si přijde ona. Zlehounka a fatálně. Ona. Liška v kurníku. Jasně, můžete improvizovat a nebo už teď přemýšlet o tom, jak se zachováte. Rachel Brooke má jasno. Bude čekat doma se svojí osmatřicítkou...
Rachel Brooke miluje toulky po půlnoci, podivnou a podivuhodnou bytost Lonesome Wyatta, črty osudových okamžiků, počáteční desetiletí minulého století se všemi sladkými pohledy i jizvícími démony. Rachel Brooke miluje country, blues, folk a dřevní rock&roll. Vše vyváženě zaklíná do svých písní. Zpívá jistě, silně, drásavě. Čiší z toho smutek, dýchá bolest a vylévá se tma. Oproti předchozím, víceméně akustickým nahrávkám je toto album producentsky vyšperkováno – již od úvodního popěvku A Killer's Dream se akustická tvář střídá se žhavější elektrickou, životodárnou zdá se být dávka stříknutá boogie woogie psychobilly bandem Viva Le Vox (krom country a blues adorují zběsilost a Cramps).
Strohá akustická kytara, typická pro dema, povyrostla souzněním se zástupem všemožných nástrojů, namíchanou paletou zvukových barev a dokonalou dynamikou. Nečekejte zběsilé rytmy, burácející zvuk, animální hipsterství či progresivitu. Tahle varianta gothic country je klidně plynoucí, naléhavá a zatraceně bluesová (sice drásavě teskná, ale současně se znatelnou dávkou černého humoru a vášně). Hřejivě naostřené country&rollové kytary (Fox in a Hen House, Serpentine Blues, A Killer's Dream), střídmá rytmika, táhlé tóny pily proplétající se s neworleansky najazzlou trubkou (Late Night Lover), sbory (A Killer's Dream), housle a slide, osvěžující cover Fatse Dominga (Every Night About This Time) a duet se stylovým spřízněncem Lonesomem Wyattem (Old Faded Memory). Rockabilly se střídá s dusajícím blues, strašáckým country i s táhlou country-folkovou litanií.
Stejně jako texty, které se opírají o osudové rány, i celá deska budí dojem, že mohla vzniknout kdykoli za posledních sto let. Možná vám blesknou hlavou indicie typu Bessie Smith, Loretta Lynn či Wanda Jckson. A budete blízko, velmi blízko. Snad jen zvuková čistota a pestré křížení nejrůznějších vlivů vás vrátí do současnosti, na pevnou zem, do kuchyně k Rachel Brooke, do kurníku s liškou a čekající osmatřicítkou...
Viktor Hanačík 17.04.2024
Je to deska designovaná spíš pro klubové soundsystémy a podzemní parkety, ale obstojí i pro introspektivní poslech.
Martin Šinkovský 14.04.2024
I když autoři textu opakovaně tvrdí, jak složitě se jejich práce vysvětluje a obhajuje, skutečností je, že základní pravidla a kompetence jsou jednoduché a logicky vyvoditelné.
Matej Žofčín 09.04.2024
Od konceptu zdanlivo upustil, upustil aj od unikátného frázovania, ostali len spievavé refrény a téma lásky, ktorá je však omnoho plytkejšia ako na debute.
Tereza Bartusková 01.04.2024
Deska vypráví nejen o lásce, ale i o smutku nebo touze po nedosažitelném, vděčnosti, a především o minulosti, nad kterou čas od času lpíme všichni.
Veronika Vagačová 29.03.2024
Dvaja interpreti známi zo svojich vlastných projektov v rámci alternatívnej scény sa nedávno spojili pri albume Decision Paralysis.
Filip Peloušek 25.03.2024
Jejich pojetí rocku s prvky gothic punku nedává moc prostoru pro jednoduchou zaměnitelnost.
Jiří V. Matýsek 10.03.2024
Hudba tu plyne s fantastickou lehkostí, při pozornějším poslechu ale jasně vyplývá komplexnost, s níž se musel opavský kytarista vyrovnat.
Dan Sywala 19.02.2024
Ke slunné Makarské se blíží nevyzpytatelná tma. To je výjev, který bych přál cestovatelům, kteří se spokojí s prvoplánovým strávením letní dovolené.
Jiří V. Matýsek 16.02.2024
Leaving of Liverpool nebo na Dylanovu Maggie’s Farm odkazující skladba Maggie’s Ship jsou příjemným oťukáváním nových teritorií.
Dušan Šuster 12.02.2024
Left field je defenzívna bejzbalová pozícia a hráč, ktorý ju zastáva, býva vraj najosamelejším na ihrisku.