Články / Recenze

Raury jako manifest talentu

Raury jako manifest talentu

Jakub Béreš | Články / Recenze | 21.12.2015

Letošní BBC Sound Of přineslo mnoho mladých talentů a po zajímavých debutech od Shamira a Soak tu máme další. Tentokrát od devatenáctiletého Rauryho z americké Atlanty. Do BBC shortlistu se dostal díky vydařenému EP Indigo Child a následné spolupráci na Singlu Higher producenta SBTRKT.

Krátká nahrávka o šesti stopách byla předzvěstí toho, že se Raury nebude držet pouze na hranici indie folku a rapu. Přirovnání se pro něj hledá těžce, ale dá se přiřadit do linie interpretů, jako jsou Kid Cudi nebo Frank Ocean (s ním ho spojuje i producent Malay). Na svém účtu má i novodobou teenage hymnu God’s Whispers.

Dlouhohrající All We Need takto silný moment nepřináší. Nejblíže tomu je temnější skladba Devil’s Whispers, která ale díky své proměnlivosti ztrácí hitový potenciál. Ještě hůře je na tom deska jako celek. Raury není konzistentní v příklonu k jednomu žánru, a tak působí nestále, tím spíš, že ho v každé písni stále doprovází kytara. Na druhou stranu všechny jeho odbočky nepůsobí prvoplánově. Song CPU s legendou RZA zní jako vrchol autotunového období Kanyeho Westa a třeba refrén Trap Tears jako by z oka vypadl melancholickým acid rapovým bangerům. Rauryho roztříštěnost by lépe unesl formát kratších konceptuálních EP, kde by jednotlivé skladby nepůsobily jako výkřiky do prázdna.

Bez dvou minut hodinová stopáž odvádí pozornost od toho nejzajímavějšího, co deska přináší. Raury nezpívá jenom o osobních problémech, ale snaží se pojmout i sociologická a ekologická témata. Kritický, přesto optimistický, s mladickým nadšením a čistotou, ale hlavně pravdivý a uvěřitelný. Málokdo přináší pohled na afroamerickou kulturu bez velkých klišé a omílání amerického snu. All We Need je manifestem mladého talentu, který zatím neví, jakou cestou se má vydat. Nakročeno má všemi směry, teď si ještě vybrat.

Info

Raury – All We Need (Columbia, 2015)
www.weraur.com

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Prosvítající naděje ve světě izolující samoty (Malcuth & Facutum)

Viktor Hanačík 17.04.2024

Je to deska designovaná spíš pro klubové soundsystémy a podzemní parkety, ale obstojí i pro introspektivní poslech.

Historky otců zakladatelů budou těžko hledat čtenáře (Neviditelné řemeslo)

Martin Šinkovský 14.04.2024

I když autoři textu opakovaně tvrdí, jak složitě se jejich práce vysvětluje a obhajuje, skutečností je, že základní pravidla a kompetence jsou jednoduché a logicky vyvoditelné.

Marko Damian a úpadok menom Skeeter

Matej Žofčín 09.04.2024

Od konceptu zdanlivo upustil, upustil aj od unikátného frázovania, ostali len spievavé refrény a téma lásky, ktorá je však omnoho plytkejšia ako na debute.

Kolekce rozmanitých emocí (Page Turners)

Tereza Bartusková 01.04.2024

Deska vypráví nejen o lásce, ale i o smutku nebo touze po nedosažitelném, vděčnosti, a především o minulosti, nad kterou čas od času lpíme všichni.

Dva svety (Eva Sajanová & Dominik Suchý)

Veronika Vagačová 29.03.2024

Dvaja interpreti známi zo svojich vlastných projektov v rámci alternatívnej scény sa nedávno spojili pri albume Decision Paralysis.

Hudba ze zapomenutých míst minulosti (Garlands)

Filip Peloušek 25.03.2024

Jejich pojetí rocku s prvky gothic punku nedává moc prostoru pro jednoduchou zaměnitelnost.

Esence The Beatles (Milan Bátor)

Jiří V. Matýsek 10.03.2024

Hudba tu plyne s fantastickou lehkostí, při pozornějším poslechu ale jasně vyplývá komplexnost, s níž se musel opavský kytarista vyrovnat.

Dobro došli u bad trip (Nemeček)

Dan Sywala 19.02.2024

Ke slunné Makarské se blíží nevyzpytatelná tma. To je výjev, který bych přál cestovatelům, kteří se spokojí s prvoplánovým strávením letní dovolené.

Aye, captain! (The Longest Johns)

Jiří V. Matýsek 16.02.2024

Leaving of Liverpool nebo na Dylanovu Maggie’s Farm odkazující skladba Maggie’s Ship jsou příjemným oťukáváním nových teritorií.

Zápas agresívnej klubovej estetiky s distingvovanosťou orchestrálneho zvuku (julek ploski)

Dušan Šuster 12.02.2024

Left field je defenzívna bejzbalová pozícia a hráč, ktorý ju zastáva, býva vraj najosamelejším na ihrisku.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace