PLAYER FM

Články / Reporty

Reporty

Rave v ratejně (Disclosure)

Rave v ratejně (Disclosure)

|

Je cosi zvláštního na velkých koncertech electronic dance music v arénách a středně velkých sálech jako Forum Karlín. Zatímco první koncert Disclosure v holešovickém Sasazu byl „pouze“ velkým klubovým výstupem, nynější turné k druhé desce Caracal představuje Disclosure jako etablované hudebníky s velkolepou produkcí. Ostatně album Caracal je ověnčeno hvězdnými jmény jako Lorde či The Weeknd skrz naskrz. Do hlavy se člověku tedy může vkrást lehká skepse – jak bude vypadat vystoupení bez hostů? Inu, Disclosure předvedli, že i navzdory tomu jsou jejich koncerty opravdovými koncerty a ne poslechovou party z drahých reprobeden.

K vybuzení nedočkavých fanoušků stačilo opravdu málo. Když vstoupili bratři Lawrencovi na pódium za úvodních tónů White Noise, ohlušující hluk se neozýval ze stage, nýbrž z davu. Zároveň bylo zjevné, že koncerty dua nezahrnují pouze hudbu, ale také bohatý vizuální doprovod. Za pulty složenými ze syntezátorů, perkusí a kytar zářila obrazovka s typicky minimalistickými obrazci. Přestože první polovina koncertu zahrnovala průřez popovými hity jako Magnets či Willing and Able se zpěvem z playbacku, původní nedůvěra rozhodně nebyla naplněna. Pomocí chytrého využití projekce si vždy dokázala vynahradit absenci hosta – siluety Sama Smitha v případě Omen hravě skryla jeho nepřítomnost, což ocenilo i roztančené publikum.

Disclosure občas sklízí kritiku za „trivializaci“ své hudby. Z původně nezávislé dvojice produkující UK Garage se postupně stala továrna na hity, která kolaboruje s dalšími hvězdami. Možná proto se druhá polovina setu zaměřila na dlouhé improvizace - natažení skladeb jako Bang That či When a Fire Starts to Burn ale nevyznělo jako djská onanie, která uspí publikum, spíše naopak. Bylo až překvapivé, jak klubový to byl koncert - ratejnovitá šeď Fora Karlín tomu nezabránila.

Letošní koncert Disclosure opět prokázal, proč má tandem tak raketový úspěch na poli taneční hudby. Ne, o koncertní schizofrenii nelze mluvit, Lawrencovi jsou čistě a jednoduše nesmírně zdatní skladatelé, kteří dokáží hravě zkombinovat ten nejnosnější popový nápěvek s duchem devadesátkové rave party. A to i v prostorech, kde se prodávají předražené klobásy.

Info

Disclosure (uk)
18.8. 2016 Forum Karlín, Praha

foto © Romana Kovacsová

Relevantní články

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Reporty

I Wanna Die at 69 (King Dude)

I Wanna Die at 69 (King Dude)

Michal Smrčina |
Dav zhoustl a bylo cítit uvolněnost, kterou frontman s občasným úsměvem či spíše ušklíbnutím šířil. Chvilka s plíživou Leather One, kterou následovaly...

xp recenze

Lucie Bílá - Missariel (Deluxe edice 2017) 80% Lucie Bílá - Missariel (Deluxe edice 2017)
Mastodon - Emperor of Sand 80% Mastodon - Emperor of Sand
Aimee Mann - Mental Illness 100% Aimee Mann - Mental Illness
Zrní - Jiskřící 80% Zrní - Jiskřící
Nelly Furtado - The Ride 60% Nelly Furtado - The Ride
Bob Dylan - Triplicate 90% Bob Dylan - Triplicate
Body Count - Bloodlust 80% Body Count - Bloodlust
Jamiroquai - Automaton 80% Jamiroquai - Automaton

Akce

kooks_312 (do 5/5)
mladí ladí jazz (do 30/4)
Vinylla Media (prubezny)
menu laboratory (do 7/5)
metronome (do 24/6)
nick cave (do 26/10)