Zdeněk Němec | Články / Reporty | 17.04.2018
Vy mě nebudete fotit a já na vás nebudu mluvit. Bob Dylan přijel při desáté návštěvě tuzemských končin poprvé do Brna a bez jediného slova odehrál vynikající koncert. V závěru letmé zamávání a rozloučení s publikem, což bohatě stačilo jako odpověď na aplaus vestoje. V tomhle případě opravdu nebylo potřeba nic dodávat a Mr. Tambourine Man si odškrtl další štaci své Never Ending Tour. Dylan sice nedovezl harmoniku, kytaru ani tamburínu, na druhou stranu dorazil ve skvělé pěvecké formě a jako obvykle s fantastickou doprovodnou kapelou.
Díky termínové kolizi koncertu a obsazenosti velkých hokejových stánků padla volba pořadatelů na „malou” basketbalovou halu Vodovu, která dřevěným obložením a devadesátkovým duchem dopřála publiku poměrně útulné a zároveň důstojné koncertní prostředí. Prostor pro přibližně tři tisícovky diváků nabídl Boba Dylana, který ani v největších arénách nepoužívá velkoplošné obrazovky, jako na dlani a díky důsledně hlídanému zákazu focení také bez většího množství digitálních bludiček.
Akustika zvoleného místa byla perfektní a zvukaři ji využili na jedničku, takže vynikly jak živější skladby jako westernová groteska Duquesne Whistle z posledního autorského alba Tempest, tak decentnější písně jako Autumn Leaves z alba Shadow in the Night, které je Dylanovou interpretací vybraných hitů Franka Sinatry. Průřez desítkami let muzikantské tvorby zvládala folková legenda ve většině případů ve stoje za klavírem, se kterým si občas moc nerozuměla, ale málokdo přišel na koncert s očekáváním virtuózního zážitku. Při přídavku Donnie Herron, který hrál především na lap steel kytaru, oprášil housle a zazněla svérázná, až valčíková úprava Blowin' in the Wind, jejíž text Dylan s hravou grácií recitoval. Následující potemnělá Ballad of a Thin Man se stala dravou tečkou za celým večerem.
Vedle pódia do tmy zářily digitální hodiny, které patřily k výbavě basketbalové haly. Čas letěl jako splašený kůň prérií a fakt, že hlavní část koncertu nebyla rozdělena na dvě části, jako posledně v Praze, byl velkou výhrou. Ještě větším bonusem byl nečekaně čistý a konkrétní vokální projev, který s každým dalším songem nabíral na jistotě a jenž byl na hony vzdálený od typického „skřehotání”. Hrdě můžu říct: Slyšel jsem Boba Dylana zpívat!
Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024
Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...
Julia Pátá 15.04.2024
Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...
Kryštof Kočtář 13.04.2024
Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.
Jakub Veselý 12.04.2024
Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.
Dominik Polívka 08.04.2024
Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.
Marek Hadrbolec 08.04.2024
Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.
Kryštof Kočtář 02.04.2024
Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.
Kryštof Kočtář 31.03.2024
Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.
Tomáš Jančík 28.03.2024
I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.
waghiss666 24.03.2024
Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.