Články / Reporty

Smuténky podle Snow Ghosts

Smuténky podle Snow Ghosts

Popluh | Články / Reporty | 20.04.2015

Ani definitivní nástup jara do našich krajin nezabránil zimním duchům vplížit se do Akropole. Britské trio Snow Ghosts přivezlo představit nové album A Wrecking. Přestože pro Snow Ghosts se jednalo o tuzemský debut, pro ústředního člena projektu Rosse Tonese aka Throwing Snow to byl návrat na prkna, která spolu-znamenají pražský hudební svět. Na stejném místě už letos se svým sólovým projektem vystoupil v rámci festivalu Spectaculare, tentokrát to bylo méně rytmické a taneční a více hypnotické a temné...

Celý večer načali „domácí“ Awali. Česko-ukrajinská dvojice představila lednovou desku Between Significant a se svým mixem elektroniky, soudobé vážné hudby a zasněného popu si místo předkapely bez problémů obhájili. Ne nadarmo se o nich mluví jako o jednom z největších jmen z těch nejmenších, tedy alternativních, na letošní tuzemské scéně. A Awali to potvrzovali každou skladbou. Chytře vystavěný set načali instrumentálními črtami na pomezí ambientu a pianových nokturn, které místy připomínaly práce inslandského hudebního mága Ólafura Arnaldse. Jak se postupně plnil sál, začali přidávat i Awali a melancholický hudební podkres z nástrojové hradby doplňoval neméně melancholický zpěv. A aby té melancholie nebylo málo, vešla se i do textů. S dvojicí Tamara Schmidt a Aitcher Clark je třeba počítat, tímhle tempem by jim s trochou štěstí mohl být brzy malý i ten náš miniaturní hudební rybníček.

Přestože venku dozníval zatím nejhezčí letošní den, Snow Ghosts na letně naladěné publikum nebrali nejmenší ohled a naplno rozprostřeli své bizarní hudební krajiny. A směs gotiky, folku, elektroniky a ambientu se neminula cílem. Jestli projekce předskokanů Awali byla minimalistická, proti projekci hvězdy večera to byl vrchol megalomanství. Celý set doprovázel rozpohybovaný motiv z obalu prvního LP A Small Murmuration a po plátně se v rorsachovských spirálách prohánělo hejno ptáků. Jednoduché, velmi účinné a kompaktní. Narozdíl od různorodé trojice, která se schovávala za styl i hudební nástroje a leckdy i do svých vlastních světů. Vše spojoval a objímal silný hlasový projev Hannah Cartwright aka Augusta Ghosta, ale srdce skladeb bilo „uměle“ elektronicky. A když už bylo zapotřebí tu synťák, tam elektrickou kytaru a jinde elektrické housle, byl tu multiinstrumentalista Oliver Knowles, aby dotvářel náladu skladeb. Tenhle zimní dozvuk si slušně zaplněná Akropole rozhodně nechala líbit.

Info

Snow Ghosts (uk) + Awali
16. 4. 2015, Palác Akropolis, Praha
foto © Natália Zajačiková

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Ve zvukové krajině labyrintu Faunu (Faun festival)

Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024

Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...

Poslední nádech (Bendik Giske)

Julia Pátá 15.04.2024

Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...

Hřejivý folk chladne a tmavne (Tábor + Cardo & Decumanus)

Kryštof Kočtář 13.04.2024

Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý 12.04.2024

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.

Od tance ke smyslovému přetížení (Jednota v noci)

Dominik Polívka 08.04.2024

Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.

Laciné kostýmy, vytříbené kytary (Devil Master)

Marek Hadrbolec 08.04.2024

Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.

Strejc is not děd! (Hentai Corporation)

Kryštof Kočtář 02.04.2024

Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.

Paprsky v mlze (Bohren & der Club of Gore)

Kryštof Kočtář 31.03.2024

Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.

Dvě světla na konci deště (Kaleida + Viah)

Tomáš Jančík 28.03.2024

I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.

Swag a dechberoucí sexappeal (Annet X & NobodyListen)

waghiss666 24.03.2024

Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace