Články / Reporty

Storm, Štorm a Mortal Cabinet

Storm, Štorm a Mortal Cabinet

Marek Blažíček | Články / Reporty | 05.06.2016

V sobotu 4. 6. 2016 pražský klub Storm hostil koncert projektu Mortal Cabinet. Během večera se také křtila nová deska skupiny jednoho ze tří představitelů uskupení: Františka Štorma. Posvěcení alba jeho Master´s Hammer nebo support kapely Stíny plamenů nebyly jedinými chuťovkami večera. Těch se nakonec naskytlo tolik, že se mlsné krky mohly zalknout.

Večer otevírají Stíny plamenů a na závěr svého setu zahrají jednu skladbu právě se Štormem. Nejen ta rozvíří publikum. Vydatný předkrm, ale od začátku je jasné, na koho se čeká. Mortal Cabinet nastupují se skladbou Crowley před chtivé diváky, „začíná cirkus mrtvých“, lidé tleskají. Už od první skladby se rozproudí dekadentní show. Člověk, který zná tvůrce pouze z bulváru, sarkasticky namítá, že od těch tří (Štorma doplňují raper Řezník a frontman Vanessy Samir Hauser) se kromě ní dá očekávat pramálo… Ono ale nejde o prvoplánovou podívanou. Jistě, publikum i účinkující se chtějí především bavit, ale v celé show je víc než jen „první dobrá“. Ať už se jedná o vizuální projekce umělce Fishe ze Ztohoven, klec, která diváka obklopuje, nNebo o liliputa v kostýmu Hitlera. Na pódium jej vynese obnažená, osvalená a vůbec i jinak obdařená slečna. Pánové (a vlastně nejen ti) se během skladby téměř hystericky tlačí jeden přes druhého. Najednou každý musí vidět a hajlující liliput, který jim brání v lepším výhledu, se stává Hitlerem večera… Divák obětí vlastního voyeurství.

Mortal Cabinet nastavují zrcadlo skutečnosti. Někdy ji přibarví, někdy humorně nadsadí, ale většinou nemusí ani jedno. Těžko říct, jestli z důvodu živého vystoupení po dlouhé době, zvuku v klubu, nebo kvůli něčemu úplně odlišnému, ale mix živé hudby a elektroniky se občas nesejde. Ale nad tím člověk rád mávne rukou. Už kvůli jinak parádní show, charismatu muzikantů nebo kvůli tomu, že na detaily by se v cirkuse hledět nemělo.

Na vrcholu koncertu se křtí nová deska Master´s Hammer, kmotrem je básník J. H. Krchovský. Po „klipové“ písni Černý myslivec odchází všichni účinkující z pódia, publikum žádá přídavek. A dostane jej. Klauni vrhnou poslední zrůdné grimasy, sálem doznívá jejich šílený smích, diváci chtějí ještě jedno číslo… Ne, cirkus mrtvých končí.

Mortal Cabinet o sobě prohlašovali, že nabídnou, co tu ještě nebylo. Spojení frontmanů tří extrémních žánrů (tvrdé elektroniky, black metalu a horrorcore rapu), které přinese podívanou za hranicemi myslitelného. Už na desce ovšem naznačili, že přinesou víc. A naživo Mortal Cabinet dokázali, že kromě pokrytectví a zabedněnosti žádné hranice neexistují.

Info

Mortal Cabinet
4. 6. 2016 Storm, Praha

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Poslední nádech (Bendik Giske)

Julia Pátá 15.04.2024

Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...

Hřejivý folk chladne a tmavne (Tábor + Cardo & Decumanus)

Kryštof Kočtář 13.04.2024

Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý 12.04.2024

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.

Od tance ke smyslovému přetížení (Jednota v noci)

Dominik Polívka 08.04.2024

Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.

Laciné kostýmy, vytříbené kytary (Devil Master)

Marek Hadrbolec 08.04.2024

Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.

Strejc is not děd! (Hentai Corporation)

Kryštof Kočtář 02.04.2024

Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.

Paprsky v mlze (Bohren & der Club of Gore)

Kryštof Kočtář 31.03.2024

Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.

Dvě světla na konci deště (Kaleida + Viah)

Tomáš Jančík 28.03.2024

I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.

Swag a dechberoucí sexappeal (Annet X & NobodyListen)

waghiss666 24.03.2024

Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.

Mezi chaosem a soustředěním (The Ex)

Akana 24.03.2024

Pří ohlušujících noiseových náletech se především Hessels s Moorem svíjeli se svými nástroji s takovou bezuzdností, až to bylo o strach.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace