Články / Reporty

Strhující i citlivý Sohn

Strhující i citlivý Sohn

Jakub Béreš | Články / Reporty | 14.05.2018

Vystoupení britského zpěváka a producenta Christophera Michaela Taylora aka Sohna mělo původně proběhnout už koncem minulého roku. Zklamání z půlročního odsunutí koncertu k jeho loňské desce Rennen rychle vystřídalo nadšení z pompézní i osobité show, během které došlo na taneční extázi i romantické dojímaní při nové, doposud nevydané bezejmenné baladě. Tu jako jedinou Sohn zahrál pouze na klavír. Akustickým nástrojům většinou nedává takový prostor, když za sebe nechává mluvit hlavně chytlavé melodie a podmanivě dunivé beaty.

Ten večer hrála velkou roli i světla a své o tom věděl i Dán Goss. Začínající umělec zahrál bez doprovodné kapely a společnost mu tak dělaly pouze světelné kužely tvořící pomyslné mříže, do kterých se nechal excentrický zpěvák dobrovolně zavřít, aby zpoza nich předvedl svou vizi aktuálního těkavého popu. Taneční i citlivé polohy se během jeho setu dokonale prolínaly, jen škoda, že jeho skladby působily poněkud chladně a monotónně. Jinak velmi přesvědčivý výkon.

fotogalerie z koncertu tady

Světla hrála velkou úlohu i později, když Sohnovi a jeho dvojčlenné kapele dělala majestátní doprovod pětice postupně se rozsvěcejících velkých reflektorů. Ty doplnily perfektně sehrané stroboskopy, odhalující vždy tu správnou část pódia – jednou ukázaly celou trojici muzikantů, jindy zase jenom černé obrysy. Sohn vykopl svůj set s novým singlem Hue, který zkreslenými sirénami lehce připomíná Jamese Blakea. U toho se nechal inspirovat i stage designem, když jako on zvolil variantu rozložení muzikantů na pódiu tak, aby hlavní článek nebyl uprostřed dění. Místo toho Sohn zabral postranní část stage a doprostřed před diváky přišel, pouze aby si střihl kytarové sólo ve skladbě Nil.

Když Sohn pozvolna přešel ke staršímu materiálu, šla všechna srovnání s jinými umělci stranou. Takřka vyprodaný Palác Akropolis zasáhla dojemná atmosféra melodických písní, a to i ty, kteří přišli zavzpomínat na hype kolem debutové nahrávky Tremors, jež se svezla na postdubstepové vlně spjaté s písničkáři. Ostatně právě písně z této desky fanoušky roztančily nejvíce. Přestože je Sohn na svých deskách usazený v jedné poloze, během koncertu dokázal, že naživo jeho hlas umí kouzlit s různými náladami a že umí vytvořit energičtější show než jeho kolegové z kategorie citlivých elektronických písničkářů.

Info

Sohn (uk) + Goss (dk)
12. 5. 2018 Palác Akropolis, Praha

foto © Honza Petřík

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články