Články / Reporty

Suverénní šarm Toma Odella

Suverénní šarm Toma Odella

Nikola Piálková | Články / Reporty | 29.11.2016

Dorazit na výstaviště dvacet minut po oficiálním začátku akce a spatřit frontu, která se stáčí až k tramvajové zastávce, je docela šok. Je dlouhá asi čtyři sta metrů a první předkapela má začít už za deset minut. Lidi vepředu čekají prý už dvě hodiny a rychlost, kterou se přibližují ke vchodu, není ani trochu uspokojivá. Konečně doklopýtáme před zvukaře. Rozhlížím se kolem a říkám si, co asi Tom Odell říká na to, že po spoustě koncertů na tolika krásných místech, jejichž fotkami během své dvouměsíční tour bohatě zaplňuje sociální sítě, teď hraje v prostoru, který působí jako ošklivá a neudržovaná školní tělocvična.

Během vystoupení romantické indie kytarovky The Beach i divoké chlapecké kapely Jane’s Party se po úzkém schodišti stále trmácí nespokojení fanoušci. Nově příchozí se navíc odmítají zařadit za ostatní, a tak se hromadí a mačkají u jediného vstupu do hlediště. Vzniká zmatek, nikdo z pořadatelů to ale neřeší. Jane’s Party naštěstí dostávají většinu posluchačů do dobré nálady. Devon Richardson hází sebevědomě ofinou, kudrnatý Tom Ionscu střídá kytaru a klávesy. Kapela zní místy jako The Strokes a v momentu, kdy zpívají hned tři kluci unisono, se zas nelze zbavit myšlenky na The Beatles.

Po krátkém čekání se v kulisách pódia rozsvítí obraz geparda a lidi začnou vřeštět. Potom, co nastoupí vysoký blondýn se skvělým účesem, vřískot nabude ještě větší intenzity a já zalituju, že jsem na jednom z letních festivalů neukradla nějakému dítěti protihluková sluchátka. Koncert ale startuje hity jako I Know nebo Wrong Crowd, a tak rázem zapomínám na všechny nepříjemnosti. Zvuk je parádní a Tom Odell je v porovnání se svým posledním českým vystoupením mnohem bezprostřednější. Z nesmělého chlapce, který jen výjimečně odtrhl pohled od kláves, se stal sebevědomý muž, který si je naprosto jistý tím, co dělá.

fotogalerii z koncertu najdete tady

Nezáleží na tom, zda se jedná o pomalou sentimentální skladbu Grow Old with Me nebo nějakou tanečnější typu Magnetised, Odell se své role zhostí vždy zcela přesvědčivě. Zhruba v polovině koncertu přichází s proslovem. Máme si představit, že právě sedíme v zapadlém baru se sklenkou whiskey a naproti nám sedí naše stará láska. V tu chvíli zazní Constellations. Jedná se o nejsilnější moment celého večera, lidská kůže se mění v husí a Odell pak elegantně přechází k dalším kouskům.

Je až neuvěřitelné, jak rychle se tento šestadvacetiletý Brit dokáže proměnit z citlivého muže, který výrazem těla i obličeje intenzivně prožívá všechny emoce, v showmana, který vyskočí na piano, vrtí boky a u toho křičí, jak miluje Prahu a že jsme nejlepší publikum, které kdy zažil. A my mu to všichni baštíme až do poslední chvíle. Koncert končí a všichni bez výjimky odchází příjemně ochromení silnou dávkou neskutečného charismatu, který z Toma Odella sálá na míle daleko a díky němuž všichni zapomněli na veškeré organizační nesrovnalosti.

Info

Tom Odell (uk) + Jane´s Party (uk)
26. 11. 2016, Malá sportovní hala, Praha

foto © Olga Staňková

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Ve zvukové krajině labyrintu Faunu (Faun festival)

Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024

Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...

Poslední nádech (Bendik Giske)

Julia Pátá 15.04.2024

Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...

Hřejivý folk chladne a tmavne (Tábor + Cardo & Decumanus)

Kryštof Kočtář 13.04.2024

Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý 12.04.2024

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.

Od tance ke smyslovému přetížení (Jednota v noci)

Dominik Polívka 08.04.2024

Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.

Laciné kostýmy, vytříbené kytary (Devil Master)

Marek Hadrbolec 08.04.2024

Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.

Strejc is not děd! (Hentai Corporation)

Kryštof Kočtář 02.04.2024

Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.

Paprsky v mlze (Bohren & der Club of Gore)

Kryštof Kočtář 31.03.2024

Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.

Dvě světla na konci deště (Kaleida + Viah)

Tomáš Jančík 28.03.2024

I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.

Swag a dechberoucí sexappeal (Annet X & NobodyListen)

waghiss666 24.03.2024

Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace