Články / Reporty

Tycho: mezi dvěma stěnami

Tycho: mezi dvěma stěnami

Kateřina Vodolánová | Články / Reporty | 18.10.2014

Čtvrteční večer skýtal hned několik možností hudebního programu a mnozí by se možná i rádi rozdvojili, aby mohli zamířit do obou pražských klubů, které ten večer hostily zvučná zahraniční jména. MeetFactory uvítala po čtyřech letech Caribou, když program doplňovala kanadská vokalistka Jessy Lanza. Já dala přednost projektu ze San Franciska, který si říká Tycho, a zamířila do Roxy…

O deváté večerní se na scéně objevil Christopher Willits, který byl mimo jiné i jedním z hostů letošního festivalu Spectaculare. Kromě toho před necelými dvěma měsíci vydal desku Opening u známého labelu Ghostly International. Podle jeho vlastních slov nás měla čekat filmová stopáž s živým hudebním doprovodem… Na plátně se střídaly rozpohybované záběry, díky kterým jsme se mohli přesunout na různá místa - na bledě modrou oblohu, na níž proplouvala bílá oblaka, nebo se nám dostalo scenérie zapadajícího slunce, taky lesklé vodní hladiny. Obrazové výjevy fungovaly buď samostatně a prolínaly se na plátno za hudebníkem, nebo jej i částečně pohlcovaly. Dnes už je taková forma vizuálního doprovodu možná až standardní, ale funguje. Vypadá to prostě krásně. Willitsův hudební projev tak nakonec připomínal soundtrack k filmovému dokumentu zaměřenému na přírodní výjevy. Dohromady to funguje, ale na parketu v Roxy tomu tak nebylo… Možná za to mohl i fakt, že do hudebního obsahu neustále pronikaly štěbetající hlasy od baru, ale myslím, že Roxy pro takovou hudbu prostě není vhodná. Ačkoliv celá scéna působila líbivým dojmem a nedalo se jí nic vytknout, v Roxy funguje nějaká „energie“, která v sobě má klubového ducha… Návštěvníkům se dostalo takového kvanta ambientních ploch, že ho pomalu nemohli unést. A já taky ne.

Pár minut po desáté se objevil jak frontman Scott Hansen, tak i další členové kapely Tycho (kytarista, bubeník, klávesista). Po velmi vřelém uvítání ze strany diváků a historce o tom, že v Praze Scott kdysi strávil pár dní na dovolené, se do popředí dostala hudba plná melodických tónů a zvonivých synťáků. Některé tracky se v živé podobě dočkaly tanečnějšího „módu“, ale jinak jsme se pohybovali na hudebním poli, které jako kdyby bylo uvězněno mezi dvěma stěnami. Jedna skladba střídá druhou, a když se to takto stane pětkrát za sebou, kompletně se ztrácíte. Možná podobně jako u poslechu desky, kdy s malou nadsázkou ani nevíte, jestli už hraje další track, nebo je to ještě konec předchozího. Asi jsem od živáku čekala víc, než jsem mohla dostat. Headlinerům nemůžu upřít fakt, že jejich hudba i projekce působila vyspěleji než u Willitse, ale stejně jsem odcházela s jistou prázdnotou.

Ani jedno z vystoupení neurazilo, jen ve mně nezanechalo žádnou stopu nebo emoci, které bych si mohla odnést a schovat si je pod pokličkou jako vzpomínku na skvělý hudební zážitek.

Info

Tycho (us) + Christopher Willits (us)
16. 10. 2014, Roxy, Praha

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Ve zvukové krajině labyrintu Faunu (Faun festival)

Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024

Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...

Poslední nádech (Bendik Giske)

Julia Pátá 15.04.2024

Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...

Hřejivý folk chladne a tmavne (Tábor + Cardo & Decumanus)

Kryštof Kočtář 13.04.2024

Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý 12.04.2024

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.

Od tance ke smyslovému přetížení (Jednota v noci)

Dominik Polívka 08.04.2024

Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.

Laciné kostýmy, vytříbené kytary (Devil Master)

Marek Hadrbolec 08.04.2024

Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.

Strejc is not děd! (Hentai Corporation)

Kryštof Kočtář 02.04.2024

Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.

Paprsky v mlze (Bohren & der Club of Gore)

Kryštof Kočtář 31.03.2024

Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.

Dvě světla na konci deště (Kaleida + Viah)

Tomáš Jančík 28.03.2024

I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.

Swag a dechberoucí sexappeal (Annet X & NobodyListen)

waghiss666 24.03.2024

Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace