waghiss666 | Články / Recenze | 20.01.2015
„Vole, ty si jak chuj, to musíš přechlastat!“ / „To já se taky vyblil do blackoutu a žiju.“ / „To si budu vyčítat do konce života.“
Další kapela vykoupená zinem. Digitálním a zdarma, to jo, ale ručně dělaným a s přesahem. Všechno bylo tolikrát řečeno, ale nic se nezměnilo.
Označení straight edge hardcore lže i definuje. Největší pankáči můžou být klidně rappeři, bez číra nebo zběsilých bicích, abychom si to vyjasnili. Nečekejte něco jako Minor Threat, to radši Retox, k otcům zakladatelům má nejblíž konec Swallow Your God. Lyrika zmizela. Tahle deska není vůbec nářez, frontman jenom diktuje. Tak moc, až mu pod nosem jako z vosku raší knír. Žádné oko za oko. Násilí za tupost podtržené kytarovým mučením. Chce se mi napsat kytarová prasárna, jenže vznikne komická dvojsmyslnost a na smysl pro humor není tahle deska dost velká. Rukojmí nebrat. Bez slitování. Každá druhá věta vyzývá k inkoustovému archivování, přesto celek moc pokérovaných děcek nehryzne. Jedni si nenechají nařvávat, co musí a nesmí, druzí nepochopí mix a master Steva Aokiho. Zbytek si poklepe na čelo se zjištěním, kdo za tímhle stojí (a kde to vydal). Reminiscenci na Depeche Mode se nevyhnuli ani XTRMST, byť nechtěné (černá je na to muzika dost i bez dvou chodících pojítek). Jenže minulost nejde vyškrtnout z kroniky, jeden verš nevytrhnete z kontextu. Funkčnost pak chřadne a tentokrát jsou souvislosti fakt široké. Otázka za korunu: jak se s tímhle porvou naživo?
Stačí mi málo. Až se příště na anonymním setkání abstinujících vegošů představím cizí přezdívkou a obnažím svoje návyky, držte hubu. Už nechci slyšet další slova o přirozenosti. Chci taky mlčet. Chci tichý respekt. Jinak Havoka na vás!
„Bolí záda? To je tím že nežereš maso!“ / „To je jenom kuřecí řízek, to zvládneš.“ / „Jo, to vona taky, a podívej se, jak dopadla.“
XTRMST – st (Dim Mak, 2014)
http://xtrmst.com
Filip Peloušek 25.03.2024
Jejich pojetí rocku s prvky gothic punku nedává moc prostoru pro jednoduchou zaměnitelnost.
Jiří V. Matýsek 10.03.2024
Hudba tu plyne s fantastickou lehkostí, při pozornějším poslechu ale jasně vyplývá komplexnost, s níž se musel opavský kytarista vyrovnat.
Dan Sywala 19.02.2024
Ke slunné Makarské se blíží nevyzpytatelná tma. To je výjev, který bych přál cestovatelům, kteří se spokojí s prvoplánovým strávením letní dovolené.
Jiří V. Matýsek 16.02.2024
Leaving of Liverpool nebo na Dylanovu Maggie’s Farm odkazující skladba Maggie’s Ship jsou příjemným oťukáváním nových teritorií.
Dušan Šuster 12.02.2024
Left field je defenzívna bejzbalová pozícia a hráč, ktorý ju zastáva, býva vraj najosamelejším na ihrisku.
Veronika Tichá 25.01.2024
Deska je mixem nostalgických stesků i veselí v podobě melancholických balad, bedroom popových lovesongů nebo rychlejších kytarovek.
Jaroslav Myšák 23.01.2024
Už předchozí deska projektu Metro Riders, za kterým stojí švédský hudebník Henrik Stelzer, pracovala se zvukovým prostředím, který si asociujeme s filmy osmdesátých let.
Eva Karpilovská 19.01.2024
Flat Worms na albu Witness Marks v krátkých a úderných písních skvěle pracují s doplňujícími se nástroji a efekty.
Veronika Vagačová 16.01.2024
V porovnaní s predchádzajúcimi albumami vidno posun, Babie leto v podzemí je mierne serióznejšie, vyspelejšie.
Mária Karľaková 28.12.2023
Adichie poznáme ako bojovníčku za práva žien skrz knihy Feminizmus je pro každého a Milá Ijeawele aneb Feministický manifest v patnácti doporučeních.