Články / Reporty

Za maskou potměšilé úšklebky (Lambert + Federico Albanese)

Za maskou potměšilé úšklebky (Lambert + Federico Albanese)

Lenka Marie | Články / Reporty | 21.04.2017

„Poď, Lenko, bude se ti to líbit, přísahám!“ Jestli se mi to bude líbit a je to klavírní, tak jdeme do filharmonie, že ano? Jsem tu chvíli a už mi dochází šaty. Vyškrábu se slepou ulicí na kopeček do Hammu a čekám na zastávce. Zatroubí na mě auto. Tak sakra, já tady nepracuju. Vypadám velmi distingovaně, tak co troubíš, debile. Rychle mi dojde, že stačila kožená bunda. Když má i právník svetr. Co už. Líp se mi aspoň o pauze pije crémant.

V Rotonde dlouho nikdo není. Je to fantastická budova tvaru hranatého cirkusu, skrze strop prosvítá nebe, pohodlné plyšové sezení, vespod aréna. Federico Albanese, malý nesmělý Ital, si minimalisticky smyčkuje a hladí klávesy. K tomu famózní světla a triky s mlhou. Vyhrají si s pěti reflektory, chvíli jsem jako v temné komoře a medituju nad clustery. Náš expat pár do páru o přestávce vyzvídá, cože je to za hudbu. Když ty píšeš pro ten hudební časopis. My si myslíme, že je to taková relaxační hudba na pozadí k práci nebo trochu jako filmová hudba. Vytahuju Cage, ne, neznají Cage. Předsálí je složené ze sirek velikosti stropních trámů. A asi je to jiné, když člověk sedí a musí to poslouchat, že jo. Ano, přitakám. Wagnera si taky musíš vysedět. Téma uslyšíš první den a vrátí se ti čtvrtý. No, aspoň byl takovej skromnej, ťunťík. Nepřijde mi to jako zásadní vlastnost, ale pak začne hrát Lambert. Arogantní Němec v teplákách s bubáckou maskou a začínajícím pivním břicepsem. Techniku má skvělou. Uměleckou personu totálně na hovno. Rád se v pauzách poslouchá a vypráví vtipy typu „když mě starší bratr mlátil“. Jeho akcent formuje na konci vět slizké sykavky a za maskou cítím potměšilé úšklebky. Na publikum to funguje, já jsem šťastná, když je ticho. Má s sebou perkusistu, perfektní souhra. Slintám nad zvučením klavíru, tak málo not a taková krása.

Není to dlouhý koncert, ale začínám odpadávat. Únavou fyzickou a taky únavou z jednoduchých motivů, které neudrží moji pozornost. Stává se ze mě harmonický snob. Tenhle minimalismus má svoje hranice, stejně jako společná improvizace obou klavíristů na závěr. Asi jako říct hraj jenom na černých. Měj dostatečně rychlé ruce a neuděláš chybu. Klopýtáme tmou k autu a hodnotíme: „No, já si myslím, že by bylo lepší, kdyby moc nemluvil. Byli jste někdy na koncertě Tomáše Kluse?“ „Ne, proboha.“ „Teď si se, Honzo, totálně znemožnil.“ „Když oni umí ten čas v přestávkách tak pěkně vyplnit…“ Nesnažím se představovat si, co osvíceného bych se mohla při takové příležitosti dozvědět. O pár týdnů později mě nicméně konverzace dovede k úvaze nad utilitarismem a potěšeně shledávám, že i z blbosti se dá vykřesat nosná myšlenka.

Info

Lambert (de) + Federico Albanese (it)
28. 3. 2017 Rotondes, Lucemburk

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Ve zvukové krajině labyrintu Faunu (Faun festival)

Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024

Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...

Poslední nádech (Bendik Giske)

Julia Pátá 15.04.2024

Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...

Hřejivý folk chladne a tmavne (Tábor + Cardo & Decumanus)

Kryštof Kočtář 13.04.2024

Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý 12.04.2024

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.

Od tance ke smyslovému přetížení (Jednota v noci)

Dominik Polívka 08.04.2024

Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.

Laciné kostýmy, vytříbené kytary (Devil Master)

Marek Hadrbolec 08.04.2024

Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.

Strejc is not děd! (Hentai Corporation)

Kryštof Kočtář 02.04.2024

Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.

Paprsky v mlze (Bohren & der Club of Gore)

Kryštof Kočtář 31.03.2024

Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.

Dvě světla na konci deště (Kaleida + Viah)

Tomáš Jančík 28.03.2024

I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.

Swag a dechberoucí sexappeal (Annet X & NobodyListen)

waghiss666 24.03.2024

Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace