Články / Reporty

Zbořit a postavit (Creepy Teepee)

Zbořit a postavit (Creepy Teepee)

Ichor | Články / Reporty | 12.07.2017

Třetí, závěrečný den Creepy Teepee. Zvědavosti neubývá, uši unavené industriálním třeskem i klubovými basy jsou to nejmenší. Program začíná relativně nevinně - Mollyho neúnavná synťáková štreka osmdesátými léty i australská garáž Boytoy hrají k oddechu, ale ani v nejmenším jen na pozadí. DJ Katapila s neuvěřitelným signature notebookem představoval svým pendlováním mezi reinterpretací rytmů rodné Ghany a pouťovými hity jeden z nejbizarnějších zážitků festivalu. Mezitím na vnitřní stagi Cou Cou Chloe, jedno z nejčerstvějších producentských jmen. Její hladce industriální ozvuky klubových žánrů naživo překvapivě doplňoval zpěv, překrucován a efektován v reálném čase. Mezi relativně bezstarostným odpoledním programem šlo také o první signál, který předznamenal temnou stranu večera, temnější než noc.

Agent Bla přijeli ze Švédska a nezúčastněný přístup “deathpopové” kapely byl vyhnán do krajnosti - dorazili bez jediného nástroje a na pódiu jako kdyby ani nechtěli být. Jakkoliv se dá podobná situace přijmout s nadhledem a fascinací, unylá tvorba koncert nepodržela. Poněkud jiným charismatem si získal publikum maximálně civilní WICCA PHASE GBC ETERNAL, další trapový ekvivalent valia, a to dokonce bez autotunu. Bez toho by se ovšem neobešla netradiční virální senzace, královna laciných španělských atributů La Zowi, jejíž osobitá flow doprovázená videi byla jedním z nejzajímavějších momentů vůbec.

Vevnitř se mezitím schylovalo ke skromnému zkázonosnému zážitku. Empire Line předvedli nepřetržitý temný dusot, hudbu osekanou na noise a trýznivé beaty prolamoval démonicky zefektovaný hlas zlověstně oděného Isaka Hansena. Nejhlasitější vystoupení předtím ani potom už nikdo nepřekonal. Sega Bodega tak už jen skládal střípky právě rozcupované civilizace tanečněji orientovaným setem, v čemž s výjimkou nevyzpytatelných Tempelhof pokračovali i ostatní. Kontrast destruktivní a klubové hudby, jakož i jejich spojení, byly stěžejním pojítkem letošního ročníku, relevance je naprosto zřejmá. Jednotný závěr sice už tolik ne, ale snadno přijdou na mysl zdánlivě nesouvisející slova “rezidenta” Creepy Teepee, Yvese Tumora: Sometimes you need to completely collapse to be able to rebuild.

Info

Creepy Teepee 2017
7. - 9. 7. 2017 Vitamína, Kutná Hora

foto © Creepy Teepee

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Ve zvukové krajině labyrintu Faunu (Faun festival)

Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024

Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...

Poslední nádech (Bendik Giske)

Julia Pátá 15.04.2024

Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...

Hřejivý folk chladne a tmavne (Tábor + Cardo & Decumanus)

Kryštof Kočtář 13.04.2024

Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý 12.04.2024

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.

Od tance ke smyslovému přetížení (Jednota v noci)

Dominik Polívka 08.04.2024

Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.

Laciné kostýmy, vytříbené kytary (Devil Master)

Marek Hadrbolec 08.04.2024

Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.

Strejc is not děd! (Hentai Corporation)

Kryštof Kočtář 02.04.2024

Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.

Paprsky v mlze (Bohren & der Club of Gore)

Kryštof Kočtář 31.03.2024

Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.

Dvě světla na konci deště (Kaleida + Viah)

Tomáš Jančík 28.03.2024

I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.

Swag a dechberoucí sexappeal (Annet X & NobodyListen)

waghiss666 24.03.2024

Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace