Články / Reporty

Double Denim and My Woman (Alex Cameron/Angel Olsen)

Double Denim and My Woman (Alex Cameron/Angel Olsen)

Jakub Béreš | Články / Reporty | 31.05.2017

Skoro to vypadá jako by indie písničkářství drželi poslední rok nad vodou hlavně ženy. Loňské výroční žebříčky totiž ovládly dvě zpěvačky, která se každá po svém vypořádávala se svou identitou. Po překvapivě našláplé desce Puberty 2 od mladšího objevu Mitski, jež z pozice asijské ženy zpívala o pocitu osamocení na bílé mužské indie scéně, se s třetí deskou vytáhla i známější Angel Olsen, která si na novince My Woman sáhla ještě hlouběji do svého nitra, aby z něj vytáhla upřímnou výpověď o svých pochybnostech.

To tvorba Alexe Camerona, který americkou písničkářku doprovází na jejím evropském turné, zní na první poslech bezstarostně a uvolněně. Pod dlouhými, dozadu přehozenými blond vlasy a ležérním lázeňským double denimem se ovšem schovávaly citlivé písně, které nezamaskovaly ani zpěvákovy taneční kreace balancující na hraně divadelní performance. Cameronovu pravou povahu postupně odhaloval jeho chvějivý baryton, který kontrastoval s rozvernými melodiemi, když v osobnějších částech písní ztrácel na suverénnosti. Ze sebejistého baviče, který se projevoval v tanečních skladbách jako She’s Mine nebo Mongrel, kdy se excentrický showman mohl spolehnout na chytlavé synťáky nebo saxofonistu, se tak chvílemi stával starostlivý písničkář.

To Angela Olsen z žádné role nevypadávala, protože během celé show ani žádnou nehrála. A díky své civilnosti se z indie hvězdy postupně stávala stará známá, která skrze písně přijela svým přátelům povídat o tom, co se jí od posledně přihodilo v životě. Do rozpačité situace se dostala jen na začátku koncertu, kdy její kolegové řešili technické problémy. Po dlouhém čekaní si lehce rozcuchaná zpěvačka získala diváky na svoji stranou chytlavým singlem Shut Up Kiss Me, který je nakrátko rozhýbal.

fotogalerie z koncertu tady

Oproti koncertu Mitski, který proběhl taktéž v MeetFactory začátkem roku, byly ten večer rychlejší kousky v menšině. Ostatně pomalejší procítěná poloha, v níž naplno vynikl nakřáplý hlas, sedla Olsen mnohem více. Nejsilněji tedy zapůsobily melancholické skladby s nádechem letní nostalgie z aktuální desky My Woman jako Sister nebo Never Be Mine. Jindy vítaní členové kapely se během nich stáhli do pozadí, aby nechali naplno zazářit hvězdu večera, která se z bílého světelného kuželu s lehkostí sobě vlastní zarývala posluchačům pod kůži hluběji, než by si možná sami přáli.

Info

Angel Olsen (us) + Alex Cameron (au)
29. 5. 2017 MeetFactory, Praha

foto © Tereza Kunderová

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Ve zvukové krajině labyrintu Faunu (Faun festival)

Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024

Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...

Poslední nádech (Bendik Giske)

Julia Pátá 15.04.2024

Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...

Hřejivý folk chladne a tmavne (Tábor + Cardo & Decumanus)

Kryštof Kočtář 13.04.2024

Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý 12.04.2024

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.

Od tance ke smyslovému přetížení (Jednota v noci)

Dominik Polívka 08.04.2024

Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.

Laciné kostýmy, vytříbené kytary (Devil Master)

Marek Hadrbolec 08.04.2024

Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.

Strejc is not děd! (Hentai Corporation)

Kryštof Kočtář 02.04.2024

Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.

Paprsky v mlze (Bohren & der Club of Gore)

Kryštof Kočtář 31.03.2024

Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.

Dvě světla na konci deště (Kaleida + Viah)

Tomáš Jančík 28.03.2024

I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.

Swag a dechberoucí sexappeal (Annet X & NobodyListen)

waghiss666 24.03.2024

Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace