Články / Reporty

Dvě hodiny krásy s CocoRosie

Dvě hodiny krásy s CocoRosie

Vojta Chmelík | Články / Reporty | 24.06.2013

Sestry Casadyovy jsou v České republice častými hosty. Od jejich poslední návštěvy v Praze v rámci turné s indickým folklorním souborem Rajasthan Roots neuplynul ani rok. A zatímco tehdy se repertoár skládal téměř výhradně ze staršího materiálu v nových aranžmá, letošní vystoupení se neslo ve jménu čerstvé desky Tales of a Grass Widow.

Před CocoRosie se na pódiu objevila s dvacetiminutovým setem Nomi Ruiz, zpěvačka mísící hip hop, R’n’B a disco. Temperamentním projevem, sametovým altem, rapem a svůdným pohybem rozehřála do té doby poměrně chladnou Archu a dala vzpomenout na horké počasí v ulicích Prahy.
Následovala chvíle čekání a vyvolávání hlavních hvězd večera. Z míry mě vyvedl vedle stojící chlápek, který se mocným hlasem dožadoval příchodu Dresden Dolls. Naštěstí se brzy ukázalo, že jsem na správném koncertě a na pódiu se objevila pětice známých tváří, krom Bianky a Sierry multiinstrumentalista Tak, baskytarista Josh Werner a brilantní beatboxer TEZ, věrný souputník sesterského dua. Otvírákem večera se stala poněkud ponurá píseň Child Bride, část jejíhož textu posloužila jako název pro album i celé turné. Navazovaly další písně z nové desky a až ve třetině koncertu byly přerušeny songem Smokey Taboo z předchozí desky. Ze starších alb zazněly jen Werewolf z The Adventures of Ghosthorse and Stillborn a Beautiful Boyz z Noah’s Ark, když part Antony Hegartyho převzala předskokanka Nomi Ruiz.

Atmosféra koncertu byla temnější, než jsme u sestřiček zvyklí, i když hudebníci dávali najevo svou radost z hudby a kontaktu s publikem. Na rozdíl od loňského, spíše akustického představení, které spojovalo hudbu CocoRosie s indickou world music, letošní bylo posunuto směrem k elektronice. Multiinstumentalista Tak obsluhoval klávesové nástroje, elektronické bubeníky, trubku a klavír, u něhož ho občas střídala Sierra, která zas velkou část koncertu strávila u oblíbené harfy. Bianca střídala různé flétny a tentokrát ani jednou do rukou nevzala žádnou ze svých obligátních dětských hraček. Nade vším ale vynikal základní kámen hudby CocoRosie, spojení operně školeného hlasu Sierry s jedinečnou barvou Bianky.

A to je přesně ta věc, která posluchačům dokáže vyvolat řádnou husí kůži a mrazení v zádech, o živých vystoupeních to platí několikanásobně. Silných momentů se za celý koncert odehrála celá řada, například dvojhlas v R.I.P. Burnface, improvizovaná operní předehra k Far Away nebo největší zážitek, píseň Harmless Monster a její nádherné finále.

Až na pár zádrhelů, mezi které patřil i zvuk v Arše (nebyl optimální) nebo „hostování“ maličké zpěvačky ve dvou písních, jehož důvod mi nebyl jasný, zvlášť když její zpěv nebyl vůbec slyšet, jsme zažili dvě hodiny čisté krásy a umění.

Info

CocoRosie (usa)
19. 6. 2013, Divadlo Archa, Praha

foto © Barka Fabiánová

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Ve zvukové krajině labyrintu Faunu (Faun festival)

Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024

Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...

Poslední nádech (Bendik Giske)

Julia Pátá 15.04.2024

Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...

Hřejivý folk chladne a tmavne (Tábor + Cardo & Decumanus)

Kryštof Kočtář 13.04.2024

Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý 12.04.2024

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.

Od tance ke smyslovému přetížení (Jednota v noci)

Dominik Polívka 08.04.2024

Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.

Laciné kostýmy, vytříbené kytary (Devil Master)

Marek Hadrbolec 08.04.2024

Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.

Strejc is not děd! (Hentai Corporation)

Kryštof Kočtář 02.04.2024

Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.

Paprsky v mlze (Bohren & der Club of Gore)

Kryštof Kočtář 31.03.2024

Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.

Dvě světla na konci deště (Kaleida + Viah)

Tomáš Jančík 28.03.2024

I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.

Swag a dechberoucí sexappeal (Annet X & NobodyListen)

waghiss666 24.03.2024

Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace