Články / Reporty

Jamie T: Back in the Game

Jamie T: Back in the Game

Jakub Béreš | Články / Reporty | 12.11.2016

Trvalo to dlouhých deset let, než se Jamie T konečně objevil v Praze. Stalo se tak v rámci tour k jeho čtvrté desce Trick, a to na jeho poměry v komorním stylu v klubu Futurum. V den, kdy všechny ostatní prostory byly už obsazené, ani nebyla jiná možnost. Ve výsledku vznikla přátelská atmosféra plná oddaných fanoušků, kteří s Jamiem T odzpívali každou píseň. „Slyšel jsem, že dneska jsou ve městě Placebo… Vážím si toho, že jste nešli na jejich show, ale sem, proto zahraju jejich cover.“ Po chvilce napětí ale přišel další autorský singl, na který publikum reagovalo bouřlivým jásotem.

Večer otevírala britská kapela Inheaven, jejichž rockový zápal byl tím jediným, čeho se nám od nich dostalo. Hudebně se pohybovali mezi teenage a indie rockem, bohužel bez jakýkoliv inovací nebo nadhledu. Navíc ve chvíli, kdy jste zavřeli oči, abyste neviděli hudebníky ve vintage oblečení ze sekáče, se atmosféra rozpadla úplně a zbylo jen průměrné indie. Situaci mírně zachraňovala baskytaristka, které svým hlasem rozbíjela monotónnost většiny materiálu.

Zato kdybyste zavřeli oči během vystoupení Jamieho T, ošidili byste se o důležitou část koncertu. Hudebník se zpoza černé kšiltovky neustále vtipně šklebil a házel grimasy, s publikem vůbec skvěle komunikoval a hecoval ho snad úplně každým kouskem těla. Set odpálil aktuální sadou singlů z nové nahrávky, a to Power Over Men a nejdůvtipnější skladbou Tesco Land. Objevily se první náznaky moshpitu, které se zvrhly v nakopávající skladbě Dragon Bones. Mezi nové songy se vešly i ty starší, a to hned v první části koncertu. Jak už to tak většinou bývá, právě na ně publikum reagovalo nejpřívětivěji. Po Salvador měla v setlisu místo i British Intelligence, ve kterých došlo na rap. Celá show byla nesmírně energická, když se bohužel nedostalo na staré romantické písně jako Emily‘s Heart. Náhradou za ni byla novější The Prophet nebo aktuálnější Sign of the Times, v nichž se zpěvák předvedl v natolik přesvědčivé něžné podobě, že okamžitě dokázal uklidnit rozdováděný sál.

Na absenci největších hitů si ale nikdo stěžovat nemohl. Jeden z vrcholů přišel s písní Sheila, kde se zase perfektně skloubil narativní zpěv s osobitým rapem ve středním tempu. O chvíli později už létala těla fanoušků z jedné strany sálu na druhou, to se totiž rozezněla hymna všech spratků a óda na přátelství Stick ’n‘ Stones. O tom, že je Jamie T zase zpátky ve hře, nemusel nikoho dlouze přesvědčovat. Jeden z nejvýraznějších písničkářských hlasů nového století přežil svůj nejistý návrat a přerod ze sebedestruktivního mladíka na umělce, který přesně ví, co chce sdělit. Sebejistý přídavek odstartovaný skladbou Back in the Game a zakončený singlem Zombie, který pojednává o jeho proměně, pak vydařený comeback tučně podtrhl.

Info

Jamie T (uk) + Inheaven (uk)
8. 11. 2016 Futurum Music Bar, Praha

foto © Tereza Kunderová

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Ve zvukové krajině labyrintu Faunu (Faun festival)

Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024

Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...

Poslední nádech (Bendik Giske)

Julia Pátá 15.04.2024

Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...

Hřejivý folk chladne a tmavne (Tábor + Cardo & Decumanus)

Kryštof Kočtář 13.04.2024

Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý 12.04.2024

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.

Od tance ke smyslovému přetížení (Jednota v noci)

Dominik Polívka 08.04.2024

Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.

Laciné kostýmy, vytříbené kytary (Devil Master)

Marek Hadrbolec 08.04.2024

Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.

Strejc is not děd! (Hentai Corporation)

Kryštof Kočtář 02.04.2024

Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.

Paprsky v mlze (Bohren & der Club of Gore)

Kryštof Kočtář 31.03.2024

Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.

Dvě světla na konci deště (Kaleida + Viah)

Tomáš Jančík 28.03.2024

I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.

Swag a dechberoucí sexappeal (Annet X & NobodyListen)

waghiss666 24.03.2024

Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace