Jiří Mališ | Články / Reporty | 16.10.2017
Norská invaze pokračovala v kodaňském Ideal Baru melancholickým indie popem Anny of the North. Během hodinového zpoždění stihlo obecenstvo vydýchat všechen vzduch a když se sympatické trio vynořilo ze zákulisí, zapotili jsme se už během uvítacího potlesku.
Set načal singl Oslo, který jasně ukázal, že ačkoliv před měsícem vydané album Lovers je hlavně o táhlých, synthpopových melodiích, naživo se o žádné umíráčky nejedná. Frontmanka Anna Lotterudová sice píše texty jako stydlivá slečna se zlomeným srdcem, ale na pódiu z ní ostýchavost opadla a tančila jak jí to omezený prostor dovolil. Repertoár kapely je zatím úzký, ale to vyhovovalo publiku, které znalo většinu skladeb a do rytmu se nejen vlnili, ale bylo slyšet i pozpěvování. Charisma Lotterudové bylo cítit až v zadních řádách a i slabší track Money dokázala přeměnit v popovou taneční skladbu. Během koncertu zvládla navazovat oční kontakt s diváky po celé délce pódia a při závěrečných tónech skladby Lovers si dokonce zatančila v publiku.
Zbytek kapely byl v pozadí, a ačkoliv se před třemi lety prezentovali jako duo, momentálně jsou všechny reflektory namířeny pouze na Lotterudovou. Její bubeník a kytarista/klávesista se starají o oživování retro melodií a nejlépe se jim to povedlo v písní Feels, jež mi zní v hlavě ještě teď. Závěr poměrně krátkého, padesátiminutového setu vyplnily starší skladby. Na tempu nejdříve přidala The Dreamer, následující Sway roztančila celý bar a obecenstvo připravila na závěrečnou Fire. Nejvýbušnější skladba dosavadní tvorby byla skvělou tečkou za znamenitým koncertem.
Fronta na merch byla hodinová, Lotterudová si na každého našla alespoň dvě minuty povídání, objímání a společných fotek. Slova o doposud nejlepším koncertu letošního turné byla uvěřitelná, vyprodat první vystoupení v nové zemi je úspěch. Věrná fanouškovská základna je v Kodani založena.
Anna of the North (no)
13. 10. 2017, Vega - Ideal Bar, Kodaň
foto: Jacob Dinesen
Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024
Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...
Julia Pátá 15.04.2024
Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...
Kryštof Kočtář 13.04.2024
Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.
Jakub Veselý 12.04.2024
Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.
Dominik Polívka 08.04.2024
Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.
Marek Hadrbolec 08.04.2024
Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.
Kryštof Kočtář 02.04.2024
Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.
Kryštof Kočtář 31.03.2024
Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.
Tomáš Jančík 28.03.2024
I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.
waghiss666 24.03.2024
Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.