Jiří V. Matýsek | Články / Recenze | 26.08.2016
Někomu stačí půlhodina na to, aby vydal regulérní album. Ne tak Gone Is Gone, superskupině, v níž se potkali Troy Sanders z Mastodon, Troy Van Leeuwen z Queens of Stone Age, bubeník At the Drive-In Tony Hajjar a Mike Zarin. Ti svůj eponymní debut skromně označují jako EP, přestože na něm přinášejí osm regulérních skladeb s celkovou stopáží přes třicet minut.
Je to ale povedená půlhodinka. Parta zkušených borců míchá elementy stoner rocku s psychedelií a od prvních tónů důrazné skladby Violescent si posluchače omotává kolem prstu. Drtivé riffy, skřípavá sólová kytara, přímočaré, dokonale přesné bicí a hrubý, křičený, ale perfektně čitelný vokál. Následující Starlight je příjemně zpomaleným mezihvězdným výletem, který zdobí rozostřené klávesy plující prostorem, jemuž dává řád rytmika. Poklid chytlavé melodie pravidelně ruší tvrdší refrén a sóla, která dávají vzpomenout na zvuk The Cure. První dvě skladby budiž přípravou na to, kolem čeho se bude točit zbytek alba – silné melodie, napětí a zároveň koexistence dravosti a klidu. Hudba se přelévá, bouří i hladí, posluchače dovede unášet skrze vesmírné dálavy (This Chapter) i házet hlavou v metalovém rauši. Takhle to má vypadat - deska plná emocí a plná vyzrálých skladeb, kterou je radost poslouchat opakovaně.
Gone Is Gone jsou velkým příslibem. Sevřená stopáž, čistá, přímočará produkce, silné skladby, instrumentální výkony - vše zapadlo přesně na svá místa. Gone Is Gone vznikli v tichosti, o to větším je jejich deska překvapením. Druhé pololetí roku začalo v tvrdé hudbě velice slibně!
Gone Is Gone – Gone Is Gone (Rise Records, 2016)
www.goneisgoneofficial.com
Viktor Hanačík 17.04.2024
Je to deska designovaná spíš pro klubové soundsystémy a podzemní parkety, ale obstojí i pro introspektivní poslech.
Martin Šinkovský 14.04.2024
I když autoři textu opakovaně tvrdí, jak složitě se jejich práce vysvětluje a obhajuje, skutečností je, že základní pravidla a kompetence jsou jednoduché a logicky vyvoditelné.
Matej Žofčín 09.04.2024
Od konceptu zdanlivo upustil, upustil aj od unikátného frázovania, ostali len spievavé refrény a téma lásky, ktorá je však omnoho plytkejšia ako na debute.
Tereza Bartusková 01.04.2024
Deska vypráví nejen o lásce, ale i o smutku nebo touze po nedosažitelném, vděčnosti, a především o minulosti, nad kterou čas od času lpíme všichni.
Veronika Vagačová 29.03.2024
Dvaja interpreti známi zo svojich vlastných projektov v rámci alternatívnej scény sa nedávno spojili pri albume Decision Paralysis.
Filip Peloušek 25.03.2024
Jejich pojetí rocku s prvky gothic punku nedává moc prostoru pro jednoduchou zaměnitelnost.
Jiří V. Matýsek 10.03.2024
Hudba tu plyne s fantastickou lehkostí, při pozornějším poslechu ale jasně vyplývá komplexnost, s níž se musel opavský kytarista vyrovnat.
Dan Sywala 19.02.2024
Ke slunné Makarské se blíží nevyzpytatelná tma. To je výjev, který bych přál cestovatelům, kteří se spokojí s prvoplánovým strávením letní dovolené.
Jiří V. Matýsek 16.02.2024
Leaving of Liverpool nebo na Dylanovu Maggie’s Farm odkazující skladba Maggie’s Ship jsou příjemným oťukáváním nových teritorií.
Dušan Šuster 12.02.2024
Left field je defenzívna bejzbalová pozícia a hráč, ktorý ju zastáva, býva vraj najosamelejším na ihrisku.