Články / Reporty

Metronome: Černé uhlí i barevní chameleoni

Metronome: Černé uhlí i barevní chameleoni

Jakub Béreš | Články / Reporty | 24.06.2017

Druhý ročník Metronomu lákal sice hlavně na Stinga, ale o celodenní zábavu se staraly menší stage. Začněme u VR/Nobody. Ti sice na příští týden chystají novou, česky zpívanou desku, přesto se rozhodli z ní poodhalit jen jednu skladbu a vyšvihnout jeden z posledních anglicky zpívaných setů plný starých hitů. Jejich koncertů jsem viděl několik, ty nejzábavnější se odehrály za světla, když se duo nesnažilo ohromit vypilovanými projekcemi a odtažitým stage designem. A přesně takový byl i ten včerejší. Oproti temnému klubu se nebylo kam schovávat a emocemi nabitá hudba se šířila bez zbytečných cool pozlátek. Navíc z obou dvou muzikantů je cítit narůstající sebevědomí, které se ukazuje jednak v civilnějším zpěvu, druhak v uvolněnější práci s beaty. Odlehčené tanečnější závěry skladeb nabídly skvělou možnost, jak ze sebe vytancovat všechen smutek.

New Stage kromě klidného prostoru ve stínu nabízela i svěží koncerty. Tím dalším byla polská indie kapela Coals, pojmenovaná podle jejich domovského černouhelného pohraničí. Mladé dvojici dominuje zpěv zpěvačky Katarzyny Kowalczyk, který v hojně zastoupených zasněných polohách evokuje feeling Warpaint. Jen škoda, že se kvůli problémům se zvučením stihlo jenom dvacet minut, snad se zase brzo ukážou s chystaným debutem. Technické potíže provázely i set britského soulového zpěváka Azekela. Jeho zpěv si i tak podmanil celý stan, když svými emociálními příběhy očaroval i ty, kteří přišli jenom nakouknout.

Když jsem před pár týdny mluvil po telefonu s Birgirem Thorarinssonem z GusGus, stěžoval si, že ho nebaví koncerty sólo producentů. Jaký druh energie mají kapely navíc mi popsat nedokázal, ale ani nemusel, k pochopení stačilo zajít na koncert rodáků z Tel-Avivu, Garden City Movement. Taneční beaty, perkuse, chytlavé melodie, to vše v radostném obalu od čtveřice muzikantů kmitajícími za svými nástroji. Chvíli Hot Chip, chvíli Glass Animals a jindy zase svůdné smyčky Jagwar Ma. Výživný duhový koktejl plný překvapení od prvního ochutnání až po poslední kapku.

Po Stingovi byli za největší hvězdy dne nestárnoucí GusGus, chameleoni elektronické scény, kteří za dvacet let existence prozkoumali snad každé zákoutí tanečních scény. Původně několikačlenná formace dnes sčítá pouze dva hudebníky, kteří předvedli podmanivou energickou show. Jejich hlavní zbraní byl excentrický showman Daníel Ágúst Haraldsson, který tančil na pódiu usilovněji než diváci pod ním, Thorarinsson mu k tomu hrál euforický trance i tajuplné techno. A i když celé vystoupení působilo poněkud retro, nic nebránilo tomu, aby diváci přistoupili na pravidla islandských matadorů a protancovali se s nimi až do nekončících přídavků.

Info

Metronome festival
23. – 24. 6. 2017, Výstaviště, Praha

foto © Romana Kovácsová

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Zpěv odkvétajících slunečnic (White Ward)

Marek Hadrbolec 25.04.2024

Nový prostor brněnské Melodky obehnaný bílými kachličkami má navíc osobitou, mírně surrealistickou atmosféru.

Vpít se do ocelové hory (Deena Abdelwahed)

Michaela Šedinová 23.04.2024

Je sobota večer, ale sál kina Přítomnost je jako vždycky tak trochu v bezčasí. Loňská deska Jbal Rrsas tuniské producentky Deeny Abdelwahed je taky mezi časy a světy.

„Keď sa niečo páči všetkým…” (Berlin Manson)

Marek Hadrbolec, Veronika Vagačová 21.04.2024

Slovenští bojovníci za sociálně spravedlivou společnost a postpunk smíchaný s rapem vzali během malé české tour útokem nejprve vyprodanou Prahu a druhý den Brno.

Mezi hukotem velkoměsta a ptačím zpěvem (Shida Shahabi, BITOI)

Alžběta Sadílková 21.04.2024

My promlouváme k prostoru, prostor promlouvá k nám. Součástí oslav 40. narozenin Atria Žižkov byl i víkendový dvojkoncert pod taktovkou Heartnoize promotion.

Ve zvukové krajině labyrintu Faunu (Faun festival)

Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024

Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...

Poslední nádech (Bendik Giske)

Julia Pátá 15.04.2024

Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...

Hřejivý folk chladne a tmavne (Tábor + Cardo & Decumanus)

Kryštof Kočtář 13.04.2024

Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý 12.04.2024

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.

Od tance ke smyslovému přetížení (Jednota v noci)

Dominik Polívka 08.04.2024

Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.

Laciné kostýmy, vytříbené kytary (Devil Master)

Marek Hadrbolec 08.04.2024

Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace