Jakub Béreš | Články / Reporty | 17.11.2017
Kai Campos a Dominic Marker aka Mount Kimbie Českou republiku ze svých tour nikdy nevynechávají. Poprvé tu byli v roce 2013 v roli předskokanů The xx a poté ještě třikrát sólově v pražské MeetFactory. A jak sami říkali, až budou mít zase cestu kolem svého oblíbeného města, zastaví se znovu. Což je dobře, protože prozatím pokaždé přivezli úplně jinou show. Během svého prvního vystoupení ještě nehybně stáli za pultem, zatímco tentokrát se obratně točili za nástroji ještě s dvěma dalšími muzikanty. Jedním z nich byla i Andreai Balancy, která připravuje svojí sólovku a jejíž hlas uslyšíte na aktuální nahrávce Mount Kimbie nazvané Love What Survives, ve skladbě You Look Certain.
Ty, kterým vadí proměna Mount Kimbie z progresivních klubových producentů na živou rockovější kapelu, musel potěšit předskokan, post-klubový písničkář Jam City. Jeho dvacet minut uteklo rychleji, než mělo, když se jeho set ubíral svižným a tanečním tempem. Bohužel si jeho podivné neučesané beaty nesedly s ozvučením sálu, a tak koncert místy působil amatérsky. Jam City je přitom zkušený producent se třemi deskami na kontě, k němuž se jako ke zdroji inspirace hlásí i Kelela. Škoda, že jeho hity z poslední desky Trouble provázely takové obtíže, které nezachránila ani hra na kytaru ani živý zpěv, ten drhnul podobně jako trapové beaty v bangeru City Hummingbird.
Zpěv byl povětšinu koncertu kamenem úrazu i pro Mount Kimbie, když písním chyběly silné hlasy udávající charakter nahrávek. Balancy sice zachraňovala kolegům nejeden vysoký refrén, ale ti se raději nechali přehlušit rozjetým hudebním podkladem, který byl oproti studiovým verzím nadupanější. Nejsilnější momenty tak přišly v akustických částech večera, kdy do sebe, spolu s oslepujícími světly, zapadly jednotlivé nástroje.
Set neuhnul ze svého entuziasmu ani v pomalejších písních jako Marlyn nebo Home Recording, původní postdubstepové tracky se mísily s těmi novými popovými i rockovými, jako by byly všechny z jedné nahrávky. Ucelenost celého vystoupení dala jasně najevo, že Mount Kimbie už nejsou tím někdejším duem, ale že se z nich stala čtyřčlenná kapela. Té sice živě chybí výrazné hlasy King Krula a Jamese Blakea, přesto dokáží strhnout dav.
Mount Kimbie (uk) + Jam City (uk)
14. 11. 2017 MeetFactory, Praha
foto © Jakub Václavek
Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024
Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...
Julia Pátá 15.04.2024
Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...
Kryštof Kočtář 13.04.2024
Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.
Jakub Veselý 12.04.2024
Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.
Dominik Polívka 08.04.2024
Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.
Marek Hadrbolec 08.04.2024
Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.
Kryštof Kočtář 02.04.2024
Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.
Kryštof Kočtář 31.03.2024
Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.
Tomáš Jančík 28.03.2024
I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.
waghiss666 24.03.2024
Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.