Zprávy / Nové desky

Kruh Floexe a Toma Hodge se uzavřel

Kruh Floexe a Toma Hodge se uzavřel

redakce | Zprávy / Nové desky | 21.12.2018

Česko-britská skladatelská dvojice Floex a Tom Hodge svou unikátní show s virtuálním orchestrem okouzlili nejen Českou republiku a Slovensko, ale také Moskvu a Petrohrad. Impozantní zážitek pak zažili návštěvníci jejich vystoupení v londýnské Queen Elizabeth Hall. Řada z nich byla přesvědčená, že koncert probíhá s kompletním Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu. Právě se SOČRem dvojice své album A Portrait of John Doe, aktuálně nominované na album roku v cenách české hudební kritiky Apollo 2018, původně natočila. A nyní vychází čtyřskladbové EP obsahující živý záznam ze společného vystoupení, které je ve srovnání s albem v řadě ohledů odlišné.

Nezaměnitelnou energii má ovšem i vystoupení se skutečným Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu, které se uskutečnilo v září 2017 přímo ve Studiu 1 Českého rozhlasu. Patrně nejzajímavější skladbou z EP John Doe Arise (Live in Prague)’ feat. Prague Radio Symphony Orchestra je hned první skladba, titulní John Doe Arise. „Když jsme s Tomem dělali společnou desku, snažili jsme se uchovat její instrumentální ráz. I když se na albu A Portrait Of John Doe hlas objeví, přemýšleli jsme o něm spíš jako o dalším hudebním nástroji. John Doe Arise je proto na desce víceméně instrumentální skladbou. Až koncert nám umožnil ji představit v její původní podobě, tj. jako písničku,“ říká Floex. Kromě této skladby ještě EP obsahuje rovněž skladby Machines Are Dancing, Prelude a Wednesday (Is the New Friday).

EP John Doe Arise (Live in Prague)’ feat. Prague Radio Symphony Orchestra vyšlo 4. prosince u labelu Mercury KX (Decca Classics/Universal). Ve srovnání s deskou A Portrait of John Doe, považovanou za jednu z nejlepších nahrávek kombinujících soudobou vážnou a filmovou hudbu s elektronikou (vyšla 29. června 2018 u téhož vydavatelství), je zde daleko větší důraz kladen na orchestr. Tomu Floex a Tom Hodge připsali dvojnásobné množství partů a současně se daleko více přiklonili k akustičtějšímu zvuku. Například u perkusí se veškeré původně elektronické zvuky pokusili přepsat do pětičlenné rytmické sekce.

Info

Floex & Tom Hodge
fb interpreta

Foto © Luba Mrkvica

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články