Anna Mašátová | Články / Reporty | Do 11.11.2016
Popravdě, do beznadějně vyprodaného Fora Karlín kráčely davy s jistou obavou. Poslední pražský koncert v Lucerně před třemi lety měl do nezapomenutelného zážitku daleko.
Úvodní půlhodinka patřila velšským The Joy Formidable. Trojice vedená rtuťovitou kytaristkou a zpěvačkou Rhiannon "Ritzy" Bryan předvedla poměrně slušný set, ve kterém se vyznali k lásce k Placebu, trhali kytarami o sto šest, jen se zdálo, že podobnou muziku i styl zpěvu už jste kdesi slyšeli... u dalších x kytarovek.
Every You Every Me zaječí z projekce a běží klip. Kapely, jak se zdá, netřeba, fanoušci si zpívají s videem, když ale nastoupí hvězdy, jekot zesílí. Stefan Olsdal snad ještě o něco hubenější než naposledy (ano, jde to), Brian Molko opět nešetřil s makeupem, výroční turné probíhá v rozšířené sestavě o Williama Lloyda, Fionu Brice, Nicka Gavrilovice, za bicími sedí Matt Lunn. Vše je, jak má být.
Pár kousků na úvod a přivítání, nestačíte se divit. Ten tam je přinasraný, dramaticky se tvářící umělec. Molko evidentně dobře naladěn, vítá se s první řadou jako se starými známými - i když oni to v podstatě staří známí jsou, internacionální groupies jedou podstatnou část turné - a pohaní Brexit. Narozeninový mejdan s tisícovkami příchozích může začít.
Without You, I'm Nothing, Molko zmíní svou ikonu Davida Bowieho, několikrát narazí na transgender, otcovsky pokárá fanoušky sledující koncert přes mobil v touze natočit si nějakou památku. 36 Degrees zpomalené a táhnoucí se jako med, v cílové rovince se přidává do kroku a vyzývá k tanci, For What It's Worth, Song to Say Goodbye, The Bitter End ohlašují konec dvacetipísňového setlistu.
Ale jistě, dojde i na štědré přídavky. Vlastně je to celé až podezřele sympatické a pozitivní. Placebo své dvacetiny oslavili s vkusem, humorem a skvěle odehraným vzpomínkovým setem bez jediné vady, ostatně rozervanost by byla vzhledem k jejich věku snad i směšná. Dospělost jim nadmíru sluší, kéž jim také vydrží.
Placebo (uk)
8.11.2016, Forum Karlín, Praha
Foto (c) Adam Hencze
Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024
Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...
Julia Pátá 15.04.2024
Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...
Kryštof Kočtář 13.04.2024
Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.
Jakub Veselý 12.04.2024
Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.
Dominik Polívka 08.04.2024
Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.
Marek Hadrbolec 08.04.2024
Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.
Kryštof Kočtář 02.04.2024
Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.
Kryštof Kočtář 31.03.2024
Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.
Tomáš Jančík 28.03.2024
I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.
waghiss666 24.03.2024
Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.