Mašout | Články / Reporty | 09.11.2017
Není vůbec náhoda, že jsem v nadpisu použil tři výkřičníky. Těmito třemi exklamacemi by se totiž dal shrnout koncert skupiny !!! (Chk Chk Chk) ve Futurum Music Baru. Mrtvý ten koncert rozhodně nebyl, i když ještě pár minut před začátkem vypadal klub jako sklepení města duchů. Kromě připravených nástrojů nic nenasvědčovalo tomu, že má každou chvíli vystupovat kapela, která dosud vyprodala většinu koncertů na turné. Po chvíli zmatené trpělivosti se ovšem parket na-polo-plnil tak akorát a jízda začala jen s malým zpožděním.
Už od začátku jsem si říkal, jestli se !!!, známí svou nezkrotností, na maličkou stage vejdou. Vešli. Vešli opatrně, ale jakmile si osahali prostor, nástroje a mikrofony, hned začali řádit. I na malém pódiu se dá dělat veliká show, první poučení večera.
Ostrý start, neúnavné tempo, žádné melancholické zpomalení, downtempové vložky ani ploužáky, prostě párty s vykřičníkem na začátku, uprostřed i na konci. Začali písničkou, která má energii i v názvu, totiž singlem NRGQ z nového alba Shake the Shudder. Pódium i diváckou pozornost si s nenucenou přirozeností uzurpoval Nic Offer. Byl v neustálém pohybu, jen aby se občas zastavil v lascivní glamrockové póze, ale jen na vteřinu, protože na refrén se chystal vyrazit přes stage pyšným kohoutím krokem, za který by se nestyděl ani Mick Jagger. Vlastně docela úspěšně parodoval všechna erotická klišé a signature moves popových hvězd sexuální revoluce, včetně Madonny, Michela Jacksona či Lucie Bílé. Nic Offer přitom není křehký androgynní hubeňour bowiovského střihu, ale nařvaný zpocený řízek v šortkách, odkojený punkovým mikrofonem (poslechněte si jeho předchozí kapelu Yah Mos). Na hardcore zpěváka měl nečekaně bohatý a rozsáhlý hlasový projev a předvedl ho hned v druhém tracku All U Writers, kde s přehledem zvládl frázovaný chraplavý bas i vysoký falzet během refrénu.
Navzdory Offerově excentričnosti si svůj díl pozornosti spravedlivě brala zpěvačka Shannon Funchess. S elegancí pantera se vlnila po pódiu a zvučně dodávala celému vystoupení funky šťávu. Oba působili jako skvělý kontrast nejen při vystoupení, ale i během vynucené pauzy, když bubeník Paul Quattrone protrhl virbl. Pořád se škádlili jako pes a kočka a vzájemně si utahovali ze svých přízvuků. Oba nejspíš i vědomě soutěžili, kdo bude mít kratší nohavice a odhalí publiku víc ze svých nohou.
Vystoupení přineslo tolik energie, že ji v momentech, kdy se do toho na pódiu opřeli úplně všichni, nezvládala místní aparatura, což se zvukař jal kompenzovat přehnanou hlasitostí a vokály tak rozvařil na ostrou kaši. To se naštěstí nedělo celou dobu, protože koncert měl rozsáhlou dynamiku a klouzal od uhlazeného diska přes našlapané funky až do divoké punkové mely. I když trval jen něco málo přes hodinu, viděli a slyšeli jsme toho hodně. Škoda jen, že nás nepřišlo víc.
!!! (us)
7. 11. 2017 Futurum Music Bar, Praha
foto: Filip Kůstka
Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024
Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...
Julia Pátá 15.04.2024
Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...
Kryštof Kočtář 13.04.2024
Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.
Jakub Veselý 12.04.2024
Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.
Dominik Polívka 08.04.2024
Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.
Marek Hadrbolec 08.04.2024
Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.
Kryštof Kočtář 02.04.2024
Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.
Kryštof Kočtář 31.03.2024
Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.
Tomáš Jančík 28.03.2024
I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.
waghiss666 24.03.2024
Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.