Články | Recenze

Mogwai stále ve vývoji

3DDI3 | recenze 17.09.2018

Hudba pro Kin stojí někde mezi řadovou produkcí Mogwai posledních let a jejich předchozí tvorbou pro pohyblivé obrázky.

Ve chvílích krize ta nejlepší (Walking Papers)

Jiří Vladimír Matýsek | recenze 13.09.2018

Seattle je líheň pozoruhodné hudby, to už se ví dlouho a lze se na to spolehnout, navíc to jde napříč žánry... Ve chvílích, kdy není zrovna dobře, vzniká ta nejlepší…

Pekelné zombies vládnou vlastnímu světu (Flatbush Zombies)

Daniel Nádler | recenze 05.09.2018

Flatbush Zombies se neženou za komerční chytlavostí nebo hvězdnými featuringy, ale zůstávají na domácím hřišti, kde jim to šlape.

Bezradný bluesman Bonamassa

Jiří Vladimír Matýsek | recenze 04.09.2018

Redemption se rozpadá na dvě části, když ta první vrcholí atmosférickou temnotou The Ghost of Macon Jones a pak už to jde bohužel trochu z kopce.

Bujaré sampledelické orgie (The Orb)

prof. Neutrino | recenze 31.08.2018

Celkovému soundu tentokrát vypomohl i subtilní hlas zpěvačky Emmy Gillespie v úvodní skladbě The End of the End.

Pověstná francouzská elegance (Halo Maud)

Adam Zámečník | recenze 30.08.2018

Zatímco EP Du Pouvoir představilo Maud jako variaci na dreampopové kapely typu Daughter, Je Suis Une île rozšiřuje svůj zvuk o výrazné melodie.

Tripy a monolity (Gravelroad)

Jiří Vladimír Matýsek | recenze 23.08.2018

Bylo-li předchozí album Capitol Hill Country Blues temné jako delta Mississippia a pohrávalo si s náladami doom metalu nebo sludge...

Francophonique supersonique (Ruby My Dear)

Dominik Polívka | recenze 16.08.2018

Ruby My Dear zde kříží agresivní deathmetalové riffy s barokně líbivými melodiemi. Pojivem je pak křišťálově čistý a detailní breakcore, jímž je Chastagnol pověstný.

Kompaktní a intimní (Örvar Smárason)

blueskin | recenze 09.08.2018

Pop je disciplína, v níž nelze vymyslet mnoho nového, i k variacím se ale dá přistupovat kreativně a tady Light Is Liquid vítězí na plné čáře.

Outrage! Out of rage? (Death From Above)

Dominik Polívka | recenze 07.08.2018

... a pokusit se nakopnout to, co dřív válcovalo kluby amfetaminovou energií, rock and rollovým hýřením a endorfinem tryskajícím na přeplněné parkety.

Dokonalá pohádka se nekoná (Melvins)

Jakub Šilhavík | recenze 02.08.2018

Skvělá atmosféra během nahrávání zní jako oblíbené klišé tiskových zpráv, ale hned úvodní skladba Stop Moving to Florida...

Pohled do inspiračního zázemí Forest Swords

blueskin | recenze 26.07.2018

Řada DJ-Kicks patří k nejstarším pokusům o přenesení klubového zážitku do pohodlí obýváků posluchačů v podobě cédéčka.

Prostor pro vzájemnou interakci (Jean Grae, Quelle Chris)

Lucie Tlustošová | recenze 24.07.2018

Album drží pohromadě jen tematický koncept, satira na ignorování každodenních problémů, od stresových situací po nezaměstnanost.

Odlepit se od Země (Kamasi Washington)

Jan J. Karásek | recenze 23.07.2018

V hábitu a s třicetičlenným orchestrem působí jako šaman, který v nesnadných dobách trumpovské Ameriky mluví o rovnosti a jednotě.

Trhlinou v bordelu světa (Chelsea Wolfe)

Václav Adam | recenze 13.07.2018

Jak moc se jí daří millerovsky otvírat svět či vlastní nitro, záleží nakonec hlavně na vůli, respektive zjitřenosti posluchače.

Svědkové Raptora Kocha

Andrea Bodnárová | recenze 27.06.2018

Bylo by možné říct, že Raptorovo zjevení přišlo v ten správný čas, v kontextu současné debaty o slovenské alternativní hudbě.

Kýžená samota? (Marcel Kříž)

Libor Staněk | recenze 13.06.2018

Marcel někdy příliš automaticky využívá rýmovaných veršů, které svou vynuceností přebíjí obsah a stávají se pouhými veršovánkami.

Kůže, pot a rock'n'roll. Black Rebel Motorcycle Club.

Shaqualyck | recenze 12.06.2018

Záhy po vydání mimořádně podařené desky Beat the Devil's Tattoo se nad budoucností zavedené značky počal vznášet otazník. Nebo spíš Damoklův meč.

Chytlavé. Ale jen napoprvé. (Hoobastank)

Jiří Vladimír Matýsek | recenze 29.05.2018

Skladby na desce Push and Pull promyšleně cílí na rozličné publikum, tu více do alt-rocku, tu do metalu, tu do diskotékového popu.

Dlouhotrvající Chorobopop

Michal Smrčina | recenze 28.05.2018

Pozoruhodnou nákazu má na svědomí ostřílená parta semknutá okolo Ctiba (Telefon, Uštkni) a jeho rukopis tu je znát.