Články / Sloupky/Blogy

Šejkr #34: Černý vzadu

Šejkr #34: Černý vzadu

Michal Pařízek | Články / Sloupky/Blogy | 12.02.2016

Magazine, Visage, The Birthday Party, Nick Cave and The Bad Seeds, co jméno to pojem. Tam všude působil Barry Adamson, dnes se ale bavme hlavně o jeho výjimečné sólové tvorbě, ve které si od roku 1988 udržuje pozoruhodnou integritu. Dobře, titulek zřejmě není úplně korektní, ale on sám by se asi ani nezlobil. V písních s podobným tématem si často sám sebe dobírá, humor a nadhled se v jeho dílech objevuje od samého začátku. Neměl to vždy úplně snadné, jeho alba fungovala často jako svého druhu autoterapie, ale možná jsou o to výjimečnější.

Jak sám říká, neustále se pohybuje někde v trojúhelníku Alice Cooper, Motown a David Bowie. Nové album Know Where to Run vychází v pátek 19. února a podle dostupných ukázek nás zjevně znovu čeká to samé. Mohutný sound s ozvěnami filmové hudby, starého soulu a temného garážového rocku. Skvělou zprávou je, že se konečně chystají také samostatné koncerty, jeho vystoupení na festivalu Pohoda (ano, letos to bude devět let) už z mého top ten zřejmě nikdo nedostane.

Barry Adamson - Can’t Get Loose
As Above So Bellow, jedno z jeho nejpovedenějších alb vůbec, kromě úvodní hitovky určitě zkuste ještě What It Means nebo Jazz Devil. Na discogs.com se mluví o žánrech jako acid jazz nebo downtempo, hodně mimo terč.


Barry Adamson - Stand In
Video k poslední písni z alba I Will Set You Free si Barry Adamson režíroval sám, filmu se věnuje stejně vášnivě jako hudbě. Jak velké je to ufo, ať si rozmyslí každý sám, každopádně z celkem přímočaré balady končící album jsou ve filmu jsou použité jen velmi abstraktní části.


Magazine - Shot By Both Sides
Real Life, debut Magazine z roku 1978, je jednou z naprostých klasik postpunku a Shot by Both Sides určitě patří k jeho vrcholům. Málokterá kompilace postpunkových hitů se bez ní obejde.


Barry Adamson - The Man With The Golden Arm
První, něžně nazvané album Soul Murder a jeho vrchol. Fascinace filmovou hudbou a hlavně bondovskými tématy je naprosto zřejmá, dostalo se i na téma Alfred Hitchcock presents.


Wolfgang Press - Executioner (Barry Adamson remix)
Barry Adamson jako remixér, to je úplně samostatná kapitola, v posledních letech se této radosti věnuje minimálně, ale třeba jeho podoba Palaces of Montezuma od Grinderman je geniální. Na The Wolfgang Press už si moc lidí nepamatuje a to je škoda, nejlepší alba vydali na značce 4AD.


Barry Adamson - Texas Crash
Konečně novinka, první ochutnávka z alba Know Where to Run.


Barry Adamson & Anita Lane - These Boots Are Made for Walking
Na závěr jeden cover za všechny, Barry Adamson velmi rád nahrává oblíbené skladby jiných autorů, klasika Lee Hazlewooda nemohla zůstat stranou. V roli Nancy Sinatra exceluje Anita Lane, někdejší partnerka Nicka Cavea, klasice dubový kabát sluší. A vůbec je to celé hodně… nemocné.


Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články