Články / Reporty

Selah Sue zkrátka umí

Selah Sue zkrátka umí

Anna Mašátová | Články / Reporty | 09.12.2014

Není to občas k vzteku, když jsou ti druzí velmi krásní a navíc extrémně talentovaní? Inu, musíme jim to odpustit a u Sanne Putseys to člověk udělá obzvláště rád, vždyť je k tomu všemu sympaťanda na první pohled. O kom, že to píšeme? Přece o Belgičance Selah Sue, mladé hudebnici, které momentálně - a zaslouženě - leží u nohou širý hudební svět.

Nejde o producentský komerční tahák, Selah sice nabídku na smlouvu dostala už v sedmnácti letech, s díky odmítla, aby se mohla věnovat jen vlastní tvorbě a později i studiu psychologie. To se jí vyplatilo, debut Selah Sue ji roku 2011 vynesl na vrchol, singly jako Raggamuffin, Crazy Vibes i reklamou milovaný This World jí přihrál nejen řadu ocenění, ale i statisícové prodeje. Jak vidno, čekání na problematické klienty ji asi jen tak nečeká, v nabitém koncertním programu by na výklad o snech ostatně stěží našla čas. Fanynka Erykah Badu, M.I.A. či Lauryn Hill předskakovala Princovi, vystoupila snad na všech větších festivalech a brzy chystá vydání další desky.

Než však sama představila českým fanouškům nové EP Alone, muselo si natřískané Roxy počkat při setu pražské formace The High Corporation. Kdo nebyl obeznámen s předkapelou, byl překvapen. Díky dredaté zpěvačce Ashley S. Abrman byste českou provenienci neuhádli, vokální dvojče Selah Sue mnohé dokonale zmátlo. Čtveřici se nedalo nic vytknout, nicméně úplně šťastnou volbou kvůli své žánrové spřízněnosti s hvězdou večera nebyla, všeho moc škodí. A bohužel, zvuk první části večera také nepomohl.

Selah sice toužila po dráze baletky, ale buďme rádi, že piškoty vyměnila za mikrofon. Hlas, který způsobuje husí kůži, bourá rčení o tom, že je nutné do Čech přijet alespoň třikrát, abyste si našli fanoušky. Sue si tu střihla sóremiéru před dvěma lety na Rock for People, před rokem rychle vyprodala Roxy, a i letos zbyly váhavým nakupujícím oči pro pláč.

Její příchod byl oceněn burácivým potleskem, skoro to vypadalo, že zaskočil i ostřílenou zpěvačku. S akustickým začátkem se značně zlepšil i zvuk, žvanivé a věkově různorodé publikum utichlo. Always Home za maminku, Daddy za tatínka a ukázky z nedávného EP pro všechny. Využití loopu a nástup kapely byly příjemným bonusem, fešanda by si vystačila sama. Hutná basa Erika Rademakerse, kytara Yannicka Werthera a doprovod klávesáka Joachima Saerense s bubeníkem Jordim Geuensem hitovky výborně zvýraznily. This World, Fyah Fyah, Crazy Vibes, Raggamuffin, pecka za peckou, až se chce pro Selah použít slovo hitmaker. Soulový feeling říznutý popem, funky a reggae, zdatně zvládnuté rockové balady i elektronika. Selah nenudila ani chvíli, ať už to byly věci starší nebo novinky Time, I won´t Go for More nebo Together, kotel pod pódiem zvládla s přehledem dirigovat a rozezpívat.

Co nepřestává udivovat, ať už naživo nebo z nahrávek, je vyzrálý hlas jak z hrdla starší a životem otřískané subrety, linoucí se z útlé pětadvacetileté holky. Šikovné děvče.

Info

Selah Sue (bel)
7. 12. 2014, Roxy, Praha
foto (c) Barbora Hrdá

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Ve zvukové krajině labyrintu Faunu (Faun festival)

Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024

Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...

Poslední nádech (Bendik Giske)

Julia Pátá 15.04.2024

Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...

Hřejivý folk chladne a tmavne (Tábor + Cardo & Decumanus)

Kryštof Kočtář 13.04.2024

Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.

Let s gripenom, nohami pevne na zemi (Dukla)

Jakub Veselý 12.04.2024

Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.

Od tance ke smyslovému přetížení (Jednota v noci)

Dominik Polívka 08.04.2024

Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.

Laciné kostýmy, vytříbené kytary (Devil Master)

Marek Hadrbolec 08.04.2024

Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.

Strejc is not děd! (Hentai Corporation)

Kryštof Kočtář 02.04.2024

Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.

Paprsky v mlze (Bohren & der Club of Gore)

Kryštof Kočtář 31.03.2024

Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.

Dvě světla na konci deště (Kaleida + Viah)

Tomáš Jančík 28.03.2024

I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.

Swag a dechberoucí sexappeal (Annet X & NobodyListen)

waghiss666 24.03.2024

Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace