loomerar | Články / Reporty | 02.12.2014
Set it Off? Let’s chill this fucker! V reakci na novou politiku Creepy Teepee vás informuji, co se skrývá pod pojmem Winter edition se značkou Creepy Teepee. Většina zúčastněných projektů nabídla vzpomínání na léto skrz mříže Abletonu. A další minulá léta a další roční období. Neon Indian v MeetFactory, který zněl jako Prince. XXYYXX pro sto lidí v Potrvá. Washed Out ve znělce seriálu Portlandia. Purity Ring v reklamě na sweat-e-shop www.very.co.uk. Po přeskočení reklamy následuje statický klip ODESZA s fotobankovou striptérkou v oparu, který rozhodně není #nofilter.
Hudební přehlídka na klíč s názvem Set It Off k nám dorazila chudší, než bylo původně oznámeno, např. footworker z internetového ghetta DJ Paypal uvízl někde v terminálu. Po demisi Podnik crew z Podniku se místo konání přesunulo do Kulturního centra VýLetná. Přes léto svépomocně uklizená a upravená prvorepubliková dřevostavba tenisového klubu od Bohumíra Kozáka (jeho domu na Václaváku se chopili lidé s úplně jinou karmou) s přilehlou normalizační „víceúčelovou“ halou byla po několika drumbácových akcích konečně naplněna ucelenějším programem. Pardon, přehlídkou. Přívětivý lineup putovní výstavy přišli odškrtávat rodinní voliči Prahy 7 Sobě, prvovoliči, kteří tu jindy jezdí na skejtu, i ti, jejichž volbou byla a budou trika prodávaná i ten večer na baru – old school 23 biohazard crew. Z diskuze o propustnosti Éteru i Josef Sedloň.
To samo o sobě zavání nečasovou elektronikou. Velkomdrink Blue Hawaii byl protřepán Alexem Cowanem, který vede label Arbutus. Kdo čekal showcase nejhřejivějších písniček (na Arbutus vydává s BRAIDS jeho spoluhráčka z Blue Hawaii, taky Sean Nicholas Savage nebo Doldrums), byl zklamán. Montrealský balič ukázal alternativní (bez Oasis a Dido) verzi soundtracku k Dolanově Mami! – kdyby si postavy z filmu na white trash třídu jen hrály. VýLetná, doposud zvyklá na beaty lámané přes miléniové koleno, dostala naloženo internacionalizované rytmy současné Afriky, 90’s gangsta rap i nejrůznější chicagské obkročáky. Ačkoli šlo o DJ set a nejsem zrovna follower Arcade Fire, v porovnání s Blue Hawaii DJ setem byl příspěvek Lindsay Lowend live jen co se týká mimického svalstva. Pod pódiem to ubíhalo stejně utěšeně jako na displeji, což ložnicový pouštěč kvitoval výrazy, jako by právě čerstvě odkliknul předplatné na Netflixu.
Cesta po srsti vrcholila selfmademanskou elektronickou dvojicí ODESZA, z nichž ten víc #nofilter na začátek setu překvapivě oznámil, že hrají „divnou“ hudbu. Pravda, akai kontroler pod jeho rukama je „divně“ sklopený dopředu, jako laptop, když vám Jančura nepřidělí dost prostoru. Jinak je vše, jak to známe z denního snění. Když zrovna není čím rozházet kostru tracku reprezentovanou svitem gombíků, je potřeba přiložit do přistaveného kotle či drumpadu, Slow Magic ví své. Chillwavové palivo/řezivo hoří a zase zhasíná s každým zpožděným kopákem. Beatová 808 pila by potřebovala víc „rozvést“, tedy ohnout od sebe, jako to v reálném čase předvedl brightonský beatmaker Ambassadeur. Jednomu Sad boyovi by se najednou zastesklo, že na pražském Set It Off nepřistál původně oznámený producent Yung Gud. Co zbylo? „Let’s get weird with us.“ Kdyby ODESZA infiltrovali Grammy, Rejžek by „weird“ blahosklonně přeložil jako „ulítlé. Venku zatím dohoříval oheň v barelech.
Zapovězené (zapomenuté?) slovo viselo v chladném vzduchu. Zaklínadlo „Chillwave“ nepřímo verbálně připomenul jen frontman seattleských Craft Spells svým nevtíravým, neadresným doporučením: „Let’s chill this fucker.“
Set it Off
27. 11. 2014, Kulturní centrum VýLetná, Praha
foto © Kristyna Sehrezada
Veronika Miksová, Kryštof Kočtář 16.04.2024
Na koncerty chodíme v Brně často, ale sklepní scénu Husy na provázku nebo Komorní sál JAMU jsem ještě nikdy neviděl tolik přeplněné jako během Faunu...
Julia Pátá 15.04.2024
Početné publikum pražské Archy+, ve které se letos usadil promotérský kolektiv Heartnoize, kvapem obsazuje místa ve velkém sále multifunkčního prostoru...
Kryštof Kočtář 13.04.2024
Když jim roku 2020 vyšlo album Liebe, psal mi kamarád nadšeně: „Ty vole, čeští Natural Snow Buildings!“ Přestože jsem s jeho zjednodušením nesouhlasil, radost jsem sdílel.
Jakub Veselý 12.04.2024
Na pripravené gitary a klávesy dopadla tma, ktorú po chvíli rozrazilo intenzívne biele svetlo prechádzajúce do stroboskopického prerušovania rozplynutého do hustej hmly.
Dominik Polívka 08.04.2024
Večírek pod taktovku Jednoty s dystopickými kulisami štvanického Fuchsu a ještě dystopičtější produkcí vystupujících.
Marek Hadrbolec 08.04.2024
Paroháče vystřelují do vzduchu a nad nimi se šklebí obličeje s corpsepaintem a falešnou krví. Na pódiu povlávají černé pláště a volány rudé košile.
Kryštof Kočtář 02.04.2024
Tentokrát v pozici „strejc edž“, jak bylo nazváno jejich aktuální turné, tedy jako kapela, co nepije.
Kryštof Kočtář 31.03.2024
Zkraje byla zdrojem světla drobná baterka, s níž si Morten Gass hledal cestu k nástrojům, tedy bicí soupravě, klávesám a kytaře.
Tomáš Jančík 28.03.2024
I tak, nebo právě proto vyzařuje Kaleida stále přitažlivější hřejivý komfort, ze kterého se těžko odchází.
waghiss666 24.03.2024
Moc krásnějších ženských jsem na pódiu neviděl, a to opakovaně. A Annet X to o sobě ví, nestydí se za svůdnost a ladně tančí na hraně s podbízivostí.